هاست پرسرعت
خودرو

درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ، چلنجر هلکت در برابر CT5-V بلک‌وینگ

درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ، چلنجر هلکت در برابر CT5-V بلک‌وینگ

همه میدانیم که کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ خودروی بسیار خاصی به‌حساب می‌آید و این فقط به خاطر بهره‌گیری از نشان بلک‌وینگ نیست. این قوی‌ترین سدان تاریخ کادیلاک است و پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ آن به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود. مهم‌تر از این‌ها، CT5-V بلک‌وینگ به همراه سدان کوچک‌تر CT4-V بلک‌وینگ آخرین مدل‌های سری V بنزینی کادیلاک محسوب می‌شوند؛ اما این سدان قدرتمند در برابر دیگر خودروهای V8 سوپرشارژ بازار چگونه عمل می‌کند؟ سم کارلیجن با قرار دادن CT5-V بلک‌وینگ در برابر دوج چارجر هلکت قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ، چلنجر هلکت در برابر CT5-V بلک‌وینگ

درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ، چلنجر هلکت در برابر CT5-V بلک‌وینگ

هرچند سدان عضلانی چارجر هلکت رقیب مناسب‌تری برای کادیلاک به‌حساب می‌آید اما سم کارلیجن نتوانسته یک نمونهٔ استوک آن را پیدا کند و به همین دلیل، برادر کوپۀ چارجر یعنی چلنجر هلکت را به میدان رقابت آورده است. این خودروها که هردو از پیشرانه‌های ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کنند، روی کاغذ تقریباً در یک سطح هستند هرچند که چلنجر با ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور کمی قوی‌تر است. البته کوپهٔ دوج با وزن ۲۰۱۲ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی سنگین‌تر است. از سوی دیگر، کادیلاک از ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و تنها ۱۸۷۰ کیلوگرم وزن دارد.

درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ، چلنجر هلکت در برابر CT5-V بلک‌وینگ

بنابراین، به نظر می‌رسد برتری هلکت در قدرت با وزن سنگین‌تر جبران خواهد شد اما یک تفاوت بزرگ بین این دو خودرو وجود دارد که کاملاً به نفع دوج تمام می‌شود: گیربکس. هلکت حاضر در این رقابت به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است درحالی‌که کادیلاک از گیربکس دستی استفاده می‌کند. در مسابقات درگ، صرف‌نظر از مهارت راننده در تعویض دنده با گیربکس‌های دستی، خودروهای اتوماتیک مدرن همیشه برتری دارند اما آیا در درگ بین هلکت و بلک‌وینگ هم این موضوع صدق می‌کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را ببینید.

مشخصات فنی

 

چلنجر هلکت

CT5-V بلک‌وینگ 

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۱۷ اسب بخار ۶۶۸ اسب بخار
گشتاور ۸۹۰ نیوتن متر ۸۹۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
وزن ۲۰۱۲ کیلوگرم ۱۸۷۰ کیلوگرم
قیمت ۶۸,۱۲۵ دلار ۹۲,۳۹۰ دلار

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا