هاست پرسرعت
خودرو

درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ سنگین‌وزن، رم TRX در برابر اسکالید V

درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ سنگین‌وزن، رم TRX در برابر اسکالید V

در این درگ دو آمریکایی سنگین‌وزن با موتورهای V8 سوپرشارژ به مصاف هم رفته‌اند. اسکالید V با ۶۸۲ اسب بخار یا رم TRX با ۷۰۲ اسب بخار قدرت؟

خودروهای اسپرت و پرفورمنس معمولاً سبک و چابک هستند اما دو خودرویی که در اینجا می‌بینید کاملاً با این تفکر فاصله دارند. این‌ها هیولاهای سنگین‌وزنی هستند که برای برگزاری مسابقهٔ درگ در برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند. در یک سمت میدان کادیلاک اسکالید V و در سمت دیگر رم TRX را داریم. ما مجموعاً در مورد نزدیک به ۶ تن آهن سریع آمریکایی صحبت می‌کنیم اما اعداد بزرگ به همین‌جا ختم نمی‌شوند. هنسی پرفورمنس که این درگ را ترتیب داده می‌گوید دو خودرو کاملاً استاندارد هستند و بنابراین مقایسه‌ای واقعی بین پرفورمنس کارخانه‌ای خواهیم داشت.

درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ سنگین‌وزن، رم TRX در برابر اسکالید V

البته در اینجا اعداد کارخانه‌ای هرگز ناامیدکننده نیستند زیرا این دو ماشین مجموعاً ۱۳۸۴ اسب بخار قدرت دارند. دراین‌بین، رم از قدرت بیشتری بهره می‌برد. پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ این ماشین ۷۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که از موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ اسکالید تنها ۶۸۲ اسب بخار قدرت بیرون می‌آید هرچند که کادیلاک کمی سبک‌تر است. البته در این مورد مثل این است که بگوییم یک ناو هواپیمابر کمی از یک کشتی کانتینربر ۴۰۰ متری سبک است. این گفته از لحاظ فنی درست است اما اهمیت چندانی ندارد.

درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ سنگین‌وزن، رم TRX در برابر اسکالید V

سپس به قیمت می‌رسیم. اگر بتوانید در حال حاضر یک اسکالید V را با قیمت کارخانه در نمایندگی‌ها پیدا کنید، باید حداقل ۱۵۰ هزار دلار بپردازید. از سوی دیگر، هرچند رم به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر است اما با سفارش چند آپشن قیمت آن به بیش از ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؛ بنابراین، در اینجا درگی ربع میلیون دلاری داریم. البته چنین رقمی این روزها برای سوپراسپرت‌ها چیزی نیست ولی وقتی در مورد یک پیکاپ و یک شاسی‌بلند حرف می‌زنیم اعداد بزرگی به‌حساب می‌آیند. خب با توجه به مواردی که بیان شد، کدام V8 آمریکایی می‌تواند برای دیگری رجزخوانی کند؟

درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ سنگین‌وزن، رم TRX در برابر اسکالید V

اگر در آغاز درگ هردو خودرو به‌طور هم‌زمان حرکت را آغاز کنند، برتری با TRX خواهد بود. قوای محرکهٔ این ماشین به‌گونه‌ای تنظیم شده که تنها با یک فشار کوچک روی gsxr گاز این پیکاپ ۳ تنی را مثل موشک شلیک می‌کند. کادیلاک اما به‌اندازهٔ رم حساس نیست ولی وقتی تمام قدرت خود را در اختیار گیرد پابه‌پای رقیب پیش می‌رود. این موضوع در درگ آخر به‌خوبی دیده می‌شود زیرا این بار رانندهٔ کادیلاک کمی زودتر حرکت را آغاز می‌کند و اسکالید V همین برتری جزئی که در ابتدا به دست می‌آورد را تا پایان ۴۰۰ متر حفظ می‌کند؛ اما در یک درگ عادلانه، شاسی‌بلند سه ردیفهٔ جنرال موتورز حرفی برای گفتن نخواهد داشت و بنابراین جایزهٔ این نبرد سنگین‌وزن‌ها به رم TRX می‌رسد.

مشخصات فنی

کادیلاک اسکالید V

رم TRX

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۸۲ اسب بخار ۷۰۲ اسب بخار
گشتاور ۸۸۵ نیوتن متر ۸۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۸۵۳ کیلوگرم ۳۱۱۴ کیلوگرم
قیمت ۱۵۲,۵۹۰ دلار ۸۶,۴۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا