هاست پرسرعت
خودرو

درگ همه نسل‌های پورشه کاین توربو، از ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲

درگ همه نسل‌های پورشه کاین توربو، از ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲

در این درگ سه نسل مختلف کاین توربو با قدرتی از ۴۵۰ تا ۶۸۰ اسب بخار به مصاف هم رفته‌اند تا پیشرفت پورشه طی بیست سال را ببینیم.

دو دهه از زمانی که پورشه اولین شاسی‌بلند خود را با نام کاین معرفی کرد می‌گذرد. از آن زمان تاکنون این ماشین محصول بسیار مهمی برای پورشه بوده و هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد. کاین در همان سال‌های ابتدایی عرضه به بازار استانداردهای جدیدی را در بخش شاسی‌بلندها تعیین کرد که این راه همچنان با مدل توربو GT امروزی ادامه دارد؛ اما شاسی‌بلند پورشه از سال ۲۰۰۲ تا امروز چقدر پیشرفت کرده است؟ هدف درگ جدید کارواو پاسخ دادن به این سؤال است. در این درگ نسخهٔ توربوی هر سه نسل کاین در برابر هم قرار گرفته‌اند تا بتوانیم پیشرفت هر نسل را ببینیم.

درگ همه نسل‌های پورشه کاین توربو، از ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲

نسل اول کاین توربو از یک پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته این قوی‌ترین نسخهٔ نسل اول محسوب نمی‌شد زیرا این عنوان به توربو S سال ۲۰۰۸ با ۵۵۰ اسب بخار قدرت اختصاص داشت. سپس نوبت به توربو S نسل دوم رسید که نسخهٔ فیس‌لیفت آن در این درگ حضور دارد. این ماشین به یک موتور ۴.۸ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند نسل دوم توربو S قطعاً بسیار قوی‌تر از توربوی نسل اول بود اما حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن کمتری داشت.

درگ همه نسل‌های پورشه کاین توربو، از ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲

و نهایتاً به نسل سوم می‌رسیم. البته خودروی حاضر در این ویدئو توربو GT وحشی نیست بلکه یک توربو S هیبریدی پیش از فیس‌لیفت است. این ماشین با کمک الکتریکی‌سازی، ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد توسط یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تولید می‌شود. البته به خاطر باطری‌ها و سیستم هیبریدی، این کاین بسیار سنگین بوده و نزدیک به ۲.۵ تن وزن دارد. با توجه به این اعداد، احتمالاً پیش‌بینی خواهید کرد که کدام نسل کاین زودتر به خط پایان خواهد رسید اما آیا وزن بالای نسل سوم برای آن دردسرساز خواهد شد؟ ویدئوی زیر را تماشا کنید تا پاسخ این سؤال را بفهمید.

درگ همه نسل‌های پورشه کاین توربو، از ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲

مشخصات فنی

کاین توربو

کاین توربو S

کاین توربو S هیبریدی

پیشرانه ۴.۵ لیتری V8 توئین توربو ۴.۸ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۵۷۰ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۳۵۵ کیلوگرم ۲۲۳۵ کیلوگرم ۲۴۹۰ کیلوگرم

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا