هاست پرسرعت
خودرو

درگ هیوندای آیونیک 5 N با مرسدس AMG GT63، نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنید!

درگ هیوندای آیونیک 5 N با مرسدس AMG GT63، نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنید!

آیا هیوندای آیونیک ۵ N با ۶۵۰ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ حریف مرسدس AMG GT63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت خواهد شد؟
درگ هیوندای آیونیک 5 N با مرسدس AMG GT63، نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنید!

اکستریم VX اکستریم VX

«فرانسیس بورژوا» یک بلاگر مشهور با ۲.۴ میلیون فالوور در اینستاگرام و ۳.۲ میلیون دنبال‌کننده در تیک‌تاک است. وی قطارها و ایستگاه‌های مترو را با همان شور و شعفی توصیف می‌کند که جرمی کلارکسون در تاپ گیر و گرند تور در مورد خودروها حرف میزند. حال معلوم شده که او به خودرو هم علاقه دارد زیرا در جدیدترین ویدئوی درگ کارواو حاضر شده و برای رقابت با مت واتسون، پشت فرمان مرسدس AMG GT63 نشسته است.

درگ هیوندای آیونیک 5 N با مرسدس AMG GT63، نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنید!

این خودرو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی آن توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. در سمت دیگر، مت واتسون با یک هیوندای آیونیک ۵ N رانندگی می‌کند. دو موتور الکتریکی این خودرو در حالت عادی ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند اما در حالت N Grin Boost این اعداد برای ۱۰ ثانیه به ۶۵۰ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. هیوندای هرچند قدرت بیشتری دارد اما با وزن ۲۲۳۵ کیلوگرم، از مرسدس ۲۱۳۰ کیلوگرمی کمی سنگین‌تر است.

درگ هیوندای آیونیک 5 N با مرسدس AMG GT63، نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنید!

بین این خودروها دو مسابقهٔ درگ برگزار می‌شود که در هردو هیوندای به پیروزی می‌رسد. در اولین درگ، آیونیک از همان ابتدا جلو افتاد و فاصله را تا خط پایان بیشتر کرد اما در مسابقهٔ دوم، AMG ابتدا پیشتاز شد و به نظر می‌رسید برنده باشد اما در ادامه رقیب کره‌ای خود را به کوپهٔ آلمانی رساند و با اختلاف چند سانتی‌متر برنده شد. در این درگ هردو ماشین تایم ۱۱.۴ ثانیه را ثبت کردند.

درگ هیوندای آیونیک 5 N با مرسدس AMG GT63، نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنید!

سپس نوبت به انجام مسابقات رولینگ رسید و مرسدس سرانجام یک پیروزی به دست آورد تا قیمت ۱۷۷ هزار دلاری خود را توجیه کند. البته در این مسابقه، آیونیک در حالت شبیه‌سازی گیربکس دستی قرار داشت و از قابلیت N Grin Boost بوست استفاده نمی‌کرد؛ بنابراین، یک مسابقهٔ رولینگ دیگر در حالت اتوماتیک و با استفاده از حالت بوست انجام شد و کراس‌اوور کره‌ای توانست رقیب آلمانی را مغلوب کند. خودروی الکتریکی ۶۷ هزار دلاری حتی در آزمایش ترمز هم بهتر است کوپهٔ اسپرت مرسدس عمل کرد تا یک باخت دیگر به کارنامهٔ AMG GT63 اضافه شود.

مشخصات فنی

آیونیک ۵ N AMG GT63
پیشرانه الکتریکی دو موتوره ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۹ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۲۳۵ کیلوگرم ۲۱۳۰ کیلوگرم
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
قیمت ۶۷,۴۷۵ دلار ۱۷۷,۰۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا