هاست پرسرعت
خودرو

درگ و نبرد در پیست بین کوروت Z06 و فورد GT، بهترین سوپرکارهای آمریکا

درگ و نبرد در پیست بین کوروت Z06 و فورد GT، بهترین سوپرکارهای آمریکا

کوروت Z06 و فورد GT به‌عنوان بهترین سوپراسپرت‌های تاریخ آمریکا در پیست ویلو اسپرینگز مصاف جذابی با یکدیگر داشته‌اند.

امروز می‌خواهیم نبردی بین دو سوپرکار فوق‌العادهٔ آمریکایی را به تماشا بنشینیم. هردوی این ماشین‌ها تاریخ‌ساز شده و نام خود را برای همیشه در قلب علاقه‌مندان به خودرو در سراسر جهان جا انداخته‌اند هرچند که این علاقه به دلایل کاملاً متفاوتی شکل گرفته است. البته کوروت بیشتر به‌عنوان یک خودروی اسپرت شناخته می‌شود اما Z06 جدید به لطف ترکیب موتور وسط و پرفورمنس فوق‌العاده کاملاً وارد قلمروی سوپرکارها شده است. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد و عملکرد سرسام‌آوری را با قیمتی مناسب فراهم می‌کند.

درگ و نبرد در پیست بین کوروت Z06 و فورد GT، بهترین سوپرکارهای آمریکا

بااین‌حال، آیا Z06 می‌تواند مشهورترین سوپرکار تاریخ آمریکا را مغلوب کند؟ این ماشین فورد GT است. یک قهرمان واقعی آمریکایی که اروپایی‌ها را در مسابقات اتومبیلرانی تحقیر کرد. در اینجا یک GT کربن سریز مدل ۲۰۲۲ حضور دارد که نوهٔ آن فورد GT افتخارآفرین محسوب می‌شود و چه جانشین شایسته‌ای برای آن است. پیشرانهٔ GT اما دو سیلندر کمتر از کوروت دارد و بسیار کوچک‌تر است. این یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که مشابه آن را در فورد رپتور هم می‌بینیم اما در اینجا خروجی قابل‌احترام ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند.

درگ و نبرد در پیست بین کوروت Z06 و فورد GT، بهترین سوپرکارهای آمریکا

سوپرکار فورد کمبود جزئی ۱۰ اسب بخاری قدرت خود نسبت به رقیب را با ۱۹۵ کیلوگرم وزن کمتر، ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر و دو توربو شارژر جبران می‌کند. البته این به معنای سنگین بودن Z06 نیست زیرا تنها ۱۵۶۰ کیلوگرم وزن دارد که برای سوپرکاری با تجهیزات فراوان بسیار سبک است. بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو خودرو اما قیمت است زیرا درحالی‌که فورد GT قیمت خیره‌کنندهٔ ۶۶۰,۸۴۵ دلاری دارد، کوروت حاضر در این ویدئو که از پکیج Z07 بهره می‌برد، با قیمت ۱۶۴,۵۰۵ دلار در مقایسه با رقیب خودروی کاملاً ارزانی محسوب می‌شود. البته لازم به ذکر است که هم‌اکنون برخی نمونه‌های مدل ۲۰۱۹ فورد GT با قیمت‌هایی بیش از یک میلیون دلار خریدوفروش می‌شوند.

درگ و نبرد در پیست بین کوروت Z06 و فورد GT، بهترین سوپرکارهای آمریکا

بهتر است زودتر سراغ رقابت این دو سوپرکار آمریکایی برویم یعنی جایی که فورد GT هم در مسابقهٔ درگ و هم در رولینگ کوروت را مغلوب کرد اما اختلاف آن‌قدر زیاد نبود که این شکاف قیمتی عظیم را توجیه کند. بااین‌حال، وقتی خودروها راهی پیست ویلو اسپرینگز می‌شوند داستان کاملاً تغییر می‌کند. در اینجا فورد GT در لیگ خاص خود قرار می‌گیرد و مجریان شیوهٔ اتصال به مسیر و احساس دقیق آن را تحسین می‌کنند. درحالی‌که Z06 یک خودروی هیجان‌انگیز برای پیست است، GT شبیه یک ابزار جراحی عمل می‌کند. البته سوپرکار فورد برای بسیاری از مردم دست‌نیافتنی خواهد بود و این جایی است که کوروت Z06 مثل الماس می‌درخشد.

درگ و نبرد در پیست بین کوروت Z06 و فورد GT، بهترین سوپرکارهای آمریکا

هرچند کوروت هرگز به‌اندازهٔ GT خودروی خاصی نیست اما تعداد بیشتری از مردم می‌توانند آن را بخرند، لذت ببرند و شاید حتی به‌طور روزمره از آن استفاده کنند. این سوپراسپرتی کاربردی و راحت با ظاهر جذاب است که از تمام تجهیزات و امکانات مدرن بهره می‌برد و پرفورمنس چشمگیری دارد. بااین‌حال، از سوی دیگر کسی که با قیمت فورد GT مشکلی نداشته باشد به‌احتمال‌زیاد هرگز به کوروت فکر نخواهد کرد. درنهایت، همه‌چیز به سلیقه و دیدگاه افراد بازمی‌گردد که تعیین می‌کند این خاص بودن و احساس رانندگی بهتر چقدر ارزش دارد.

مشخصات فنی

 

شورلت کوروت Z06

فورد GT کربن سریز

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۶۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۷۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم ۱۳۶۷ کیلوگرم
قیمت ۱۶۴,۵۰۵ دلار ۶۶۰,۸۴۵ دلار

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا