هاست پرسرعت
خودرو

ده‌ها خودروی تسلا به خاطر هوای سرد شیکاگو از کار افتادند

ده‌ها خودروی تسلا به خاطر هوای سرد شیکاگو از کار افتادند

ورود موج هوای بسیار سرد به شیکاگو باعث شده ده‌ها خودروی تسلا نتوانند در جایگاه‌های سوپرشارژر این خودروساز شارژ شوند.

همه ما از مشکلات خودروها در هوای بسیار سرد آگاه هستیم و اینکه خودروی موردبحث از نوع برقی باشد یا درون‌سوز تفاوت چندانی در این مسئله ایجاد نمی‌کند. روشن نشدن خودروهای بنزینی نیز در دماهای بسیار پایین امری عادی به شمار می‌رود و شعاع حرکتی و سرعت شارژ خودروهای برقی هم به همین خاطر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

البته چیزی که خیلی به گوش نخورده عدم شارژ شدن خودروهای برقی در دمای پایین است. در حال حاضر شیکاگو با موج هوای سردی روبروست و دیروز دمای آن به منفی ۱۹ درجه سانتی‌گراد رسیده و با وزش باد هوا سردتر نیز احساس می‌شود. همین هوای بسیار سرد باعث ایجاد مشکلاتی برای خودروهای تسلا در جایگاه‌های سوپرشارژر شده است. فاکس نیوز می‌گوید ده‌ها خودروی تسلا بدون شارژ در جایگاه‌ها باقی مانده‌اند و امکان شارژ آن‌ها وجود ندارد.

مالکان خودروهای تسلا می‌گویند قادر به شروع فرایند شارژ خودروهای خود نیستند و چند نفر نیز با یدک‌کش خودروی خود را به مراکز سرویس تسلا انتقال داده‌اند. رسانه‌ها با بررسی وضعیت سوپرشارژرهای تسلا در شیکاگو وقوع چنین چیزی را تائید کرده‌اند و اکثر سوپرشارژها در نقشه‌های آنلاین با عبارت “همه در حال استفاده” به نمایش درآمده‌اند. برخی افراد معتقدند مالکان این خودروها قبل از شارژ باتری شرایط لازم برای باتری را فراهم نکرده‌اند. تسلا چنین چیزی را به‌طور خاص در هوای سرد توصیه می‌کند.

البته آمادگی باتری برای شارژ در صورت ورود به جایگاه شارژ با استفاده از سیستم ناوبری به‌صورت خودکار فعال می‌شود به همین خاطر اگر اکثر خودروها مشکل مشابهی داشته باشند امری تعجب‌برانگیز خواهد بود. امکان دارد خود جایگاه‌های شارژ تسلا به خاطر دمای بسیار پایین از کار افتاده باشد. متأسفانه تسلا فاقد بخش روابط عمومی برای ارتباط با رسانه‌ها و توضیح دادن درباره این مسئله است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا