هاست پرسرعت
خودرو

دوئل فورد موستانگ و دوج چلنجر

دوئل فورد موستانگ و دوج چلنجر

مرحلهٔ نهایی، گروه نهم، کوپه‌های اسپرت

مرحلۀ نهایی سری رقابت‌های خودرویی gsxr در حال نزدیک شدن به نیمه است و امروز به گروه کوپه‌های اسپرت رسیده‌ایم. در این گروه شش خودرو حضور داشتند که نصف آن‌ها ماسل کارهای آمریکایی یعنی شورلت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر بودند که در مرحلۀ مقدماتی به ترتیب به مصاف نیسان GT-R، لکسس RC و ب‌ام‌و سری ۴ رفتند. از این مرحله، چهار خودرو به مرحلۀ نیمه‌نهایی صعود کردند و نهایتاً از بین آن‌ها پرفروش‌ترین ماسل کارهای بازار یعنی دوج چلنجر و فورد موستانگ به مرحلۀ نهایی رسیدند. حال این دو ماشین در قوی‌ترین نسخه‌های خود یعنی هلکت ردآی و شلبی GT500 پای به میدان رقابت در آخرین دوئل این گروه گذاشته‌اند تا پس از نبردی جذاب و سخت، برندۀ نهایی مشخص شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین دوج چلنجر و شورلت کامارو برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین دوج چلنجر و شورلت کامارو

مجموع آراء: ۱۸۷۹

آراء دوج: ۱۱۱۴

آراء شورلت: ۷۶۵

پیروز دوئل: دوج چلنجر با کسب ۵۹ درصد از کل آراء

فورد موستانگ

دوئل فورد موستانگ و دوج چلنجر

تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۴ (نسخهٔ GT500 در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹)

پلت‌فرم: S550 فورد

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۲,۴۱۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴۷,۵۶۶ دستگاه

تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۳۳.۸

تایم در پیست ولیو اسپرینگ: ۱:۲۸.۱

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: وحشی‌ترین موستانگ تاریخ، به‌طور شگفت‌آوری برای استفاده‌های روزمره مناسب است، پیشرانهٔ V8 فوق‌العاده جذاب و قدرتمند، سریع‌تر از حتی برخی سوپرکارها در پیست، گیربکس سریع و هوشمند، هندلینگ فوق‌العاده

نقاط منفی: مصرف سوخت بسیار بالا، قیمت گران پکیج پیست، کنترل دشوار برای تازه‌کارها، استفاده از قطعات داخلی نه‌چندان باکیفیت موستانگ‌های معمولی، صندلی‌های عقب غیرقابل استفاده، گشتاوری بیشتر از کشش چرخ‌ها

چکیده: شلبی GT500 خودروی باشکوهی است که بیشتر شبیه سوپراسپرت رفتار می‌کند تا ماسل کار و هیجانی بیش از یک ترن هوایی را با قیمتی که مثل همهٔ موستانگ‌ها در دسترس عموم است ارائه می‌کند

دوج چلنجر

دوئل فورد موستانگ و دوج چلنجر

تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو ۲۰۰۸ (نسخۀ هلکت در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴)

پلت‌فرم: LA کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۴,۳۱۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵۵,۰۶۰ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

تایم در پیست لاگونا سکا: ۱:۴۲.۷

تایم در پیست ولیو اسپرینگ: ۱:۳۲.۶

نقاط مثبت: پیشرانۀ V8 سوپرشارژ خوش‌صدا با قدرت رشک‌برانگیز، صندلی‌های عقبی که جادارتر از کامارو و موستانگ و قابل استفاده هستند، سواری راحت، ظاهری که اصالت از آن تراوش می‌کند، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آسان برای استفاده

نقاط منفی: قدرتی بسیار بیشتر از کشش چرخ‌ها، هندلینگی بسیار ضعیف‌تر از موستانگ و کامارو، سن بالای خود را نشان می‌دهد، کیفیت ضعیف متریال داخلی، فقدان ترمز اضطراری خودکار، فرمان بی‌احساس، مصرف سوخت بالا

چکیده: چلنجر هلکت هنوز هم ماسل کار مدرنی است زیر کاپوت خود یک راکتور هسته‌ای ۸۰۰ اسب بخاری دارد و دورهای سریع در پیست را با قهرمانی در مسیر ۴۰۰ متر مبادله کرده است

مقایسهٔ مشخصات فنی

شلبی GT500

هلکت ردآی وایدبادی

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8
تنفس سوپرشارژ سوپرشارژ
ردلاین ۷,۵۰۰ rpm ۵,۸۰۰ rpm
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۷۹۷ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۹۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه ۳.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۳ ثانیه ۱۱.۸ ثانیه
پیست Figure-8 ۲۳.۵ ثانیه ۲۴.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۴۵.۷ متر ۴۶.۳ متر
شتاب جانبی ۱.۰۰ جی ۰.۹۵ جی
دایرهٔ چرخش ۱۳.۴ متر ۱۱.۸ متر
مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتر ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۷۰ لیتر
تولید آلایندگی ۳۸۸ گرم/کیلومتر ۳۴۵ گرم/کیلومتر
وزن ۱۸۴۰ کیلوگرم ۲۰۴۷ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۴ به ۴۴ جلو/عقب ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب
طول ۴,۸۱۳ میلی‌متر ۵,۰۱۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۲۰ میلی‌متر ۲,۹۵۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۸۰ لیتر ۴۵۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۴ نفر
قیمت ۸۰,۷۹۵ دلار ۹۰,۳۳۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام کوپه اسپرت را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading …

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا