دوئل فینال، جیپ گرند چروکی یا کیا سورنتو؟
دوئل فینال، جیپ گرند چروکی یا کیا سورنتو؟
مرحلهٔ نهایی، گروه شانزدهم، شاسیبلندهای میان سایز
مرحلهٔ فینال سری رقابتهای خودرویی gsxr به گروه شانزدهم رسیده است که به شاسیبلندهای میان سایز اختصاص دارد. رقابتهای این گروه در مرحلهٔ مقدماتی با حضور دوازده خودرو آغاز شد که از بین آنها شش شاسیبلند به مرحلهٔ یکچهارم نهایی و سپس چهار مدل به مرحلهٔ نیمهنهایی رسیدند. درنهایت از بین همهٔ این خودروها، شما جیپ گرند چروکی و کیا سورنتو را لایق حضور در فینال دانستید و حالا نیز برندهٔ این گروه را مشخص خواهید کرد. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای میان سایز در مرحلهٔ قبلی هم بین جیپ گرند چروکی و فورد اج برگزار شد که جیپ با اختلاف زیادی رقیب هموطن خود را مغلوب کرد و توانست ۸۵ درصد از کل آراء شما را به خود اختصاص دهد.
آنچه در این مطلب میخوانید:
نتیجهٔ دوئل قبلی بین جیپ گرند چروکی و فورد اج
مجموع آراء: ۱۶۷۱
آراء جیپ: ۱۰۸۲
آراء فورد: ۵۸۹
پیروز دوئل: جیپ گرند چروکی با کسب ۸۵ درصد از کل آراء
جیپ گرند چروکی
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۱
پلتفرم: جورجیو فیات-کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۴ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۶۴,۴۴۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۲۳,۳۴۵ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر بسیار زیبا با حال و هوای آفرودی، تیپهای بسیار متنوع، تکنولوژیهای ایمنی استاندارد فراوان، کابین در حد خودروهای لوکس در تیپهای بالایی، متریال باکیفیت، ارائهٔ نسخههای پلاگینهیبریدی، سامانهٔ چهارچرخ محرک توانمند، توانایی آفرود بالا در کنار رفتار و هندلینگ مناسب روی جاده
نقاط منفی: سامانهٔ چهارچرخ محرک بهصورت استاندارد ارائه نمیشود و سفارش آن هزینهٔ بالایی دارد، موتورهای V6 و V8 قدیمی با مصرف سوخت بالا، قیمت تیپهای بالایی وارد قلمروی خودروهای لوکس میشود، حساسیت بسیار زیادی سیستمهای ایمنی فعال، حس ترمزها میتوانست بهتر باشد
چکیده: گرند چروکی شاسیبلندی با تواناییهای آفرود مناسب و شخصیت راحت روی جاده است که چه در مسیر خاکی باشد چه روی آسفالت، رفتار خوبی از خود نشان میدهد و تقریباً از همه لحاظ نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده اما افزایش قیمت آن ممکن است برخی خریداران را دور کند
کیا سورنتو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰
پلتفرم: N3 هیوندای-کیا
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۳ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸۱,۷۸۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۸۷,۱۴۷ دستگاه
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: لیست متنوعی از پیشرانهها با دو گزینهٔ هیبریدی، طراحی بیرونی شیک، کابین زیبا و لوکس و باکیفیت، رانندگی و هندلینگ رضایتبخش، سواری راحت، ارزش بالا در برابر قیمت، صندلیهای ردیف دوم جادار، نسخهٔ کوچکتر و کممصرفتر تلوراید، تجهیزات استاندارد فراوان
نقاط منفی: صندلیها ردیف سوم تنگ که فقط برای کودکان مناسب است، فضای بار اندک در صورت باز بودن سه ردیف صندلی، فقدان اپل کارپلی و اندروید اتو، ظرفیت یدک کشی پایین، گیربکس دوکلاچهٔ خشن، انحراف فرمان درنتیجهٔ گشتاور موتور در نسخههای محرک جلو
چکیده: سورنتو خودرویی شیک و خوشچهره با سه ردیف صندلی، کابین راحت و جادار، پیشرانههای متنوع و سواری و رانندگی راحت است که آن را به یک کراساوور میان سایز رضایتبخشی تبدیل کرده و مناسب کسانی است که به مدل بزرگتر تلوراید نیازی ندارند
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ گرند چروکی | کیا سورنتو | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۲.۵ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۲۹۳ اسب بخار | ۲۸۱ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۲ نیوتن متر | ۴۲۱ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۴ ثانیه | ۶.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۶ ثانیه | ۱۴.۸ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۵ جی | ۰.۸۴ جی |
پیست Figure-8 | ۲۸.۱ ثانیه | ۲۶.۵ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۴۹.۷ متر | ۵۲.۷ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی | ۹.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۷ لیتر | ۶۷ لیتر |
وزن | ۲۲۰۶ کیلوگرم | ۱۸۸۷ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب | ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب |
ظرفیت بکسل | ۲۸۰۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۱۵ میلیمتر | ۴,۸۰۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۶۴ میلیمتر | ۲,۸۱۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۰۷۵ لیتر | ۳۷۰ تا ۱۰۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۶ یا ۷ نفر |
قیمت | ۴۴,۸۳۰ دلار | ۴۰,۴۸۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.