دوئل فینال، جیپ گرند چروکی L یا بیامو X5؟
دوئل فینال، جیپ گرند چروکی L یا بیامو X5؟
مرحلهٔ نهایی، گروه هجدهم، شاسیبلندهای میان سایز لوکس
تقریباً در حال نزدیک شدن به گروههای پایانی مرحلۀ فینال سری رقابتهای خودرویی gsxr هستیم و امروز به گروه هجدهم رسیدهایم که به شاسیبلندهای میان سایز لوکس اختصاص دارد. این شلوغترین گروه این دوره از دوئلهای gsxr بود و در آن شانزده خودرو حضور داشتند. با گذشت از مراحل مقدماتی، یکچهارم نهایی و نیمهنهایی، از بین این شاسیبلندها نهایتاً بامو X5 و جیپ گرند چروکی L توانستند خود را به فینال برسانند. البته گرند چروکی در گروه شاسیبلندهای میان سایز هم حضور داشت اما چون این خودرو در تیپهای بالایی کاملاً لوکس بوده و از لحاظ قیمت و تجهیزات کاملاً با شاسیبلندهای لوکس برابری میکند، نسخهٔ L یا هفتنفرهٔ آن را هم در گروه شاسیبلندهای میان سایز لوکس قرار دادیم. جالب اینکه با وجود رقبای قدرتمندی از برندهای کاملاً لوکس و محبوب مثل آئودی Q7 و مرسدس بنز GLE، با رأی شما گرند چروکی L توانست در این گروه شلوغ و رقابتی خود را به فینال برساند و حالا در برابر دیگر خودروی منتخب شما یعنی بامو X5 قرار گیرد تا برندهٔ این گروه مشخص شود. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای میان سایز لوکس در مرحلهٔ قبلی هم بین بامو X5 و مرسدس بنز GLE برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
نتیجهٔ دوئل قبلی بین بامو X5 و مرسدس بنز GLE
مجموع آراء: ۱۹۶۵
آراء بامو: ۱۰۲۵
آراء مرسدس: ۹۴۰
پیروز دوئل: بامو X5 با کسب ۵۲ درصد از کل آراء
جیپ گرند چروکی L
تاریخ معرفی: ژانویهٔ ۲۰۲۱
پلتفرم: جورجیو فیات-کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین باکیفیت و کاملاً لوکس حتی در تیپهای پایینی، سه ردیف صندلی جادار بهصورت استاندارد، تواناییهای آفرود بالا، سیستم صوتی مسحورکنندهٔ مکینتاش، سواری آرام
نقاط منفی: قیمت گران اکثر تیپها و نسخههای مطلوب، پیشرانههای قدیمی با مصرف سوخت بالا، تا کردن صندلیهای ردیف دوم ممکن است دشوار باشد، برخی مشکلات ارگونومیک
چکیده: گرند چروکی L علاوه بر ارائهٔ کابین جاداری با ظرفیت حداکثر هفت نفر، همچنان به ویژگیها آفرودی برند جیپ وفادار مانده و یک شاسیبلند بزرگ آفرودی با تجهیزات رفاهی لوکس مناسب خانوادهها است
بامو X5
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۶
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانههای متنوع و قدرتمند، کابین لوکس با متریال باکیفیت، سواری اسپرت و درعینحال راحت، هندلینگ جذاب، رانندگی لذتبخش، آپشن صندلیهای ردیف سوم، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عالی
نقاط منفی: فضای بسیار کم صندلیهای ردیف سوم، فرمان میتوانست احساس بهتر و واضحتری داشته باشد، پیشرانهٔ V8 قیمت بسیار بالایی دارد، فاقد تواناییهای آفرود ابتدایی، هزینههای نگهداری بالا
چکیده: X5 خودرویی سریع و شیک است که پرفورمنس چشمگیر و لذت رانندگی بالایی را با ظاهر لوکس و حس تجمل ارائه میکند و با همهٔ اینها هنوز هم از جادوی رانندگی سنتی بامو برخوردار است
مقایسهٔ مشخصات فنی
گرند چروکی L | بامو X5 xDrive40 | |
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۳۵۷ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۲ ثانیه | ۴.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۷ ثانیه | ۱۳.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۰.۶ متر | ۵۱.۸ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۵ جی | ۰.۸۹ جی |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۷ لیتر | ۸۳ لیتر |
وزن | ۲۴۴۰ کیلوگرم | ۲۲۱۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۲۰۴ میلیمتر | ۴,۹۳۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۹۱ میلیمتر | ۲,۹۷۵ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ تا ۱۳۳۰ لیتر | ۹۶۰ لیتر |
ظرفیت یدک کشی | ۳۲۶۰ کیلوگرم | ۳۰۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۶ نفر | ۵ یا ۷ نفر |
قیمت | ۶۱,۰۹۰ دلار | ۶۴,۸۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.