هاست پرسرعت
خودرو

دوئل فینال، شورلت کوروت Z06 یا پورشه ۹۱۱ GT3؟

دوئل فینال، شورلت کوروت Z06 یا پورشه ۹۱۱ GT3؟

مرحلهٔ نهایی، گروه دوازدهم، سوپراسپرت‌های سطح پایین

به نیمه مرحلۀ فینال سری رقابت‌های خودرویی gsxr رسیده‌ایم که یعنی از ۲۴ گروهی که در این دوره داشتیم، هم‌اکنون نوبت به برگزاری دوئل آخر گروه دوازدهم رسیده است. در این دوره از دوئل‌ها، بخش سوپراسپرت‌ها را به دو گروه سطح پایین و سطح بالا تقسیم کردیم تا مدل‌های ضعیف‌تر و ارزان‌تر با مدل‌های گران‌تر و قوی‌تر در یک گروه نباشند. در گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین، ۱۰ خودروی مختلف مثل آئودی R8، مک‌لارن آرتورا، لامبورگینی اوراکان، مازراتی MC20 و… حضور داشتند که از بین آن‌ها نمادین‌ترین و باسابقه‌ترین سوپراسپرت‌های جهان یعنی شورلت کوروت و پورشه ۹۱۱ به مرحلهٔ فینال رسیدند. حال در این مرحله، این دو افسانهٔ جهان ماشین در نسخه‌های Z06 و GT3 به مصاف هم می‌روند تا برندهٔ گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین مشخص شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبل هم بین شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان برگزار شد که سوپرکار آمریکایی‌ها با اختلافی بسیار جزئی توانست رقیب ایتالیایی را مغلوب کند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

نتیجهٔ دوئل قبلی بین شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان

مجموع آراء: ۲۲۹۵

آراء شورلت: ۱۱۶۰

آراء لامبورگینی: ۱۱۳۵

پیروز دوئل: شورلت کوروت با کسب ۵۱ درصد از کل آراء

پورشه ۹۱۱

دوئل فینال، شورلت کوروت Z06 یا پورشه ۹۱۱ GT3؟

تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۸ (نسخهٔ GT3 در فوریهٔ ۲۰۲۱)

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۰,۰۴۲ دستگاه

فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۷,۴۱۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۵,۷۰۵ دستگاه

فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۷,۴۷۶ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

تایم پیست مونتچلو: ۱:۲۱.۷

نقاط مثبت: پیشرانهٔ تنفس طبیعی شش سیلندری که از بهشت آمده، فرمان فوق‌العاده دقیق و بااحساس، رانندگی عالی هم در پیست و هم در جاده، یکی از بهترین هماهنگی‌های موتور گیربکس در جهان، هندلینگ خارق‌العاده

نقاط منفی: قیمت پایهٔ گران، سفت‌ترین تنظیمات تعلیق برای خیابان خیلی خشک است، کیفیت سواری مطابق سلیقهٔ همه نیست، شتاب کُندتر با گیربکس دستی

چکیده: پیشرانهٔ خاص و شاسی ماورایی GT3 آن را به خالص‌ترین و باارزش‌ترین ۹۱۱ تبدیل کرده که رانندگی آهسته یا سریع در جاده یا پیست را به یک تجربهٔ هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند

شورلت کوروت

دوئل فینال، شورلت کوروت Z06 یا پورشه ۹۱۱ GT3؟

تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۹ (نسخهٔ Z06 در اکتبر ۲۰۲۱)

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۳,۰۴۱ دستگاه

فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۵,۳۸۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۵۸ دستگاه

فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۵۹۵ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

تایم پیست مونتچلو: ۱:۲۰.۶

نقاط مثبت: برخورداری از یکی از بهترین پیشرانه‌های تنفس طبیعی تاریخ با صدای فوق‌العاده، گیربکسی در حد PDK پورشه، هندلینگ فوق‌العاده‌ای در سطح جهانی، به‌اندازهٔ کافی راحت برای رانندگی‌های روزمره

نقاط منفی: غربیلک فرمان مربعی مطابق با سلیقهٔ همه نیست، سواری سفت در حالت‌های رانندگی اسپرت، ظاهری که به‌اندازهٔ سوپرکارهای اروپایی چشمگیر نیست، مصرف سوخت بالا، احساس ناخوشایند gsxr ترمز

چکیده: کوروت Z06 جدید با پرفورمنس فوق‌العاده و قیمت نسبتاً قابل‌دسترس، ورود آتشینی به لیگ برتر سوپرکارها داشته و خودروی اسپرت آمریکا را حالا به سوپراسپرت آمریکا تبدیل کرده است

مقایسهٔ مشخصات فنی

کوروت Z06 Z07

پورشه ۹۱۱ GT3

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۴.۰ لیتری H6
تنفس طبیعی طبیعی
ردلاین ۸,۶۰۰ rpm ۹,۰۰۰ rpm
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۴۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶ ثانیه ۲.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ ثانیه ۱۰.۹ ثانیه
پیست Figure-8 ۲۱.۹ ثانیه ۲۲.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۴۳.۹ متر ۴۰.۵ متر
شتاب جانبی ۱.۱۶ جی ۱.۱۱ جی
دایرهٔ چرخش ۱۱.۱ متر ۱۰.۴ متر
مصرف سوخت ۱۶.۷ لیتر ترکیبی ۱۳.۸ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۹۰ لیتر
وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم ۱۴۶۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۰ به ۶۰ جلو/عقب ۴۰ به ۶۰ جلو/عقب
طول ۴,۷۲۲ میلی‌متر ۴,۵۷۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۲۳ میلی‌متر ۲,۴۵۶ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۱۴۰ لیتر
قیمت ۱۱۸,۲۹۰ دلار ۱۷۱,۱۵۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سوپراسپرت رده‌پایین را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading …

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا