هاست پرسرعت
خودرو

دوئل فینال، فورد موستانگ Mach-E یا نیسان آریا؟

دوئل فینال، فورد موستانگ Mach-E یا نیسان آریا؟

مرحلهٔ نهایی، گروه آخر، شاسی‌بلندهای الکتریکی

سرانجام با رسیدن به آخرین دوئل مرحلهٔ فینال، این دوره از سری رقابت‌های gsxr هم رسماً به پایان رسید. گروه آخر رقابت‌ها به شاسی‌بلندهای الکتریکی اختصاص دارد. در این گروه هشت خودرو حضور داشتند که در مرحلهٔ مقدماتی طی چهار دوئل باهم به رقابت پرداختند و از بین آن‌ها شورلت بولت EUV، فورد موستانگ Mach-E، نیسان آریا و تسلا مدل Y راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند. در این مرحله نیز دو دوئل برگزار کردیم که حاصل آن حذف شورلت بولت EUV و تسلا مدل Y و راه‌یابی موستانگ Mach-E و نیسان آریا به مرحلهٔ فینال بود. حال نیز نهایتاً شما با انتخاب یکی از این دو کراس‌اوور الکتریکی، برندۀ گروه پایانی رقابت‌های gsxr را مشخص خواهید کرد تا پروندهٔ این دوره از دوئل‌ها رسماً بسته شود. آخرین دوئل گروه شاسی‌بلندهای الکتریکی در مرحلهٔ قبلی هم بین نیسان آریا و تسلا مدل Y برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

نتیجهٔ دوئل قبلی بین تسلا مدل Y و نیسان آریا

مجموع آراء: ۱۵۵۳

آراء نیسان: ۹۹۴

آراء تسلا: ۵۵۹

پیروز دوئل: نیسان آریا با کسب ۶۴ درصد از کل آراء

نیسان آریا

دوئل فینال، فورد موستانگ Mach-E یا نیسان آریا؟

تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۰

پلت‌فرم: CMF-EV رنو-نیسان

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۰۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در اروپا: ۳,۰۷۱ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

گارانتی باطری: ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین جادار و لوکس و باکیفیت، سواری ساکت و راحت در رانندگی‌های شهری، برد مناسب، طراحی بیرونی زیبا، سیستم نیمه خودران عالی و پیشرفته، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مناسب

نقاط منفی: شتاب تنبل در نسخهٔ محرک جلو، فاقد هیجان رانندگی، قیمت گران در تیپ‌های بالایی، عملکرد نه‌چندان خوب حالت رانندگی با یک gsxr، کابین آن‌طور که باید کاربردی نیست، سرعت شارژ پایین، فرمان مبهم، صندوق بار متوسط

چکیده: آریا جسورانه‌ترین گام نیسان به سمت آیندهٔ الکتریکی است. این خودرو دنباله‌روی هاچ‌بک مقرون‌به‌صرفهٔ لیف است که سال‌ها در بازار حضور داشت و هرچند این روزها محبوبیت خود را تا حدودی از دست داده است اما حالا آریا می‌تواند خریداران بیشتری را برای اولین بار به سمت برند نیسان جلب کند. این کراس‌اوور با برد مناسب، تجهیزات فراوان حتی در تیپ پایه، کیفیت بالا و کابین جادار، برای خانواده‌هایی که قصد حرکت به سمت خودروهای تمام الکتریکی را دارند یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود ولی کراس‌اوورهای الکتریکی رقیب پشت فرمان لذت‌بخش‌تر هستند.

فورد موستانگ Mach-E

دوئل فینال، فورد موستانگ Mach-E یا نیسان آریا؟

تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۹

پلت‌فرم: GE1 فورد

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۷,۱۴۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۳۹,۴۵۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲۳,۰۵۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در اروپا: ۲۱,۶۴۶ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

گارانتی باطری: ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شتاب سریع، برد رقابتی، قیمت مناسب، کابین جادار و لوکس و زیبا، طراحی بیرونی جذاب با الهام از موستانگ، تجهیزات سخاوتمندانه، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ

نقاط منفی: به اندازهٔ موستانگ کوپهٔ بنزینی رانندگی و هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی ندارد، صندوق بار کوچک‌تر از رقبا، فقدان جزئی‌ترین توانایی آفرود، سواری سفت در برخی نسخه‌ها

چکیده: موستانگ Mach-E یک پیروزی بزرگ برای فورد محسوب می‌شود. این تلاشی فوق‌العاده به‌عنوان اولین محصول الکتریکی اختصاصی فورد و جایگزینی بسیار شایسته برای تسلا مدل Y است. هردو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک این خودرو از طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا، تکنولوژی‌های فراوان و سواری خوبی برخوردار هستند و بنابراین، کسانی که به دنبال یک کراس‌اوور خانوادگی شیک الکتریکی هستند که رانندگی خوبی داشته باشد قطعاً باید Mach-E را در نظر بگیرند هرچند که نباید انتظار هیجان رانندگی موستانگ بنزینی را داشته باشند.

مقایسهٔ مشخصات فنی

نیسان آریا

موستانگ Mach-E

قوای محرکه تک موتوره تک موتوره
قدرت ۲۳۸ اسب بخار ۲۶۶ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته
محور محرک جلو عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۵ ثانیه ۶.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۸ ثانیه ۱۴.۶ ثانیه
پیست Figure8 ۲۷.۶ ثانیه ۲۶.۷ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۹.۰ متر ۳۵.۹ متر
شتاب جانبی ۰.۷۹ جی ۰.۸۴ جی
حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر/ساعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
باطری ۸۷ کیلووات ساعت ۸۸ کیلووات ساعت
مصرف انرژی ۲۱.۳ کیلووات ساعت ۲۰.۹ کیلووات ساعت
برد ۴۹۰ لیتر ۵۰۵ کیلومتر
وزن ۲۱۴۳ کیلوگرم ۱۹۹۳ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب ۴۸ به ۵۲ جلو/عقب
طول ۴,۶۴۵ میلی‌متر ۴,۷۱۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۷۶ میلی‌متر ۲,۹۸۴ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۴۷۰ لیتر ۴۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت ۴۸,۴۸۵ دلار ۴۷,۴۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام شاسی‌بلند الکتریکی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading …

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا