هاست پرسرعت
خودرو

دوئل فینال، مرسدس AMG SL یا پورشه ۹۱۱ توربو؟

دوئل فینال، مرسدس AMG SL یا پورشه ۹۱۱ توربو؟

مرحلهٔ نهایی، گروه دهم، کوپه‌های میان سایز

در ادامهٔ برگزاری مرحلهٔ فینال سری رقابت‌های خودرویی gsxr به گروه دهم رسیده‌ایم که به کوپه‌های میان سایز اختصاص دارد. رقابت‌های این گروه در مرحلهٔ مقدماتی با حضور شش خودرو شامل جگوار F تایپ، ب‌ام‌و سری ۸، پورشه ۹۱۱ توربو، لکسس LC، مرسدس AMG SL و پولستار وان آغاز شد که از بین آن‌ها ۹۱۱ توربو و AMG SL به فینال رسیدند. البته این دو خودرو در همان مرحلهٔ مقدماتی به مصاف هم رفتند که پورشه پیروز شد اما مرسدس هم به‌عنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی و سپس نهایی شد تا این دو کوپه کانورتیبل آلمانی دوباره رودرروی یکدیگر قرار گیرند. آیا این بار AMG SL می‌توان شکست قبل را جبران کند یا ۹۱۱ توربو بازهم نتیجه را تکرار خواهد کرد؟ پاسخ این سؤال را شما خواهید داد. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین پورشه ۹۱۱ توربو و ب‌ام‌و سری ۸ برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین پورشه ۹۱۱ توربو و ب‌ام‌و سری ۸

مجموع آراء: ۱۷۶۶

آراء پورشه: ۱۰۲۲

آراء ب‌ام‌و: ۷۴۴

پیروز دوئل: پورشه ۹۱۱ توربو با کسب ۵۸ درصد از کل آراء

مرسدس AMG SL

دوئل فینال، مرسدس AMG SL یا پورشه ۹۱۱ توربو؟

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۲۱

پلت‌فرم: –

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۶۲ دستگاه

فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۸۲۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸۴ دستگاه

فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۲,۰۹۵ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 توئین توربوی عالی و قدرتمند، کابین لوکس با تکنولوژی‌های پیشرفته، سواری ساکت، ظاهر چشمگیر، پرفورمنس مناسب

نقاط منفی: هندلینگ به‌اندازهٔ رقبای اصلی چابک نیست، صندلی‌های تنگ عقب که تقریباً بی‌استفاده هستند، حذف سقف فلزی تاشو، سواری خشک حتی در حالت رانندگی راحت، پیچ‌ها را دوست ندارد

چکیده: نسل جدید SL طراحی چشمگیر و پرفورمنس مناسبی دارد اما فاقد تمرکز رقبای اسپرت خود است. البته SL جدید برای اینکه یک AMG باشد به‌اندازهٔ کافی اسپرت و برای اینکه یک بنز باشد به‌اندازهٔ کافی راحت است اما همین شخصیت دوگانه باعث کاهش تمرکز آن روی هردو مقوله شده است. داخل خودرو نیز هرچند کاملاً مجهز شده اما فاقد بلوغ طراحی به نظر می‌رسد.

پورشه ۹۱۱ توربو

دوئل فینال، مرسدس AMG SL یا پورشه ۹۱۱ توربو؟

تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۰

پلت‌فرم: MMB پورشه

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۰,۰۴۲ دستگاه

فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۷,۴۱۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۵,۷۰۵ دستگاه

فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۷,۴۷۶ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شتاب خارق‌العاده در حد سرعت نور، لانچ کنترل موشک مانند، چسبندگی بی‌پایان، هندلینگ فوق‌العاده، ترمزهای باورنکردنی، فرمان دقیق، گیربکس عالی

نقاط منفی: تعلیق سفت و سواری خشک، قیمت دیوانه‌وار، آپشن‌های گران‌قیمت، فقدان گیربکس دستی، فضای داخلی محدود، کابین احساس لوکس مرسدس را ندارد

چکیده: ۹۱۱ توربو S یک سوپراسپرت بی‌ادعا است اما پرفورمنس شگفت‌انگیزی دارد و در دنیای سوپرکارهای قدرتمند حکمرانی می‌کند. البته روی جاده‌های خراب مشکلاتی جزئی در کیفیت سواری احساس می‌شود اما چسبندگی و تعادل توربو S ارزش کمی کاهش راحتی سواری را دارد. پرچم‌دار خانوادهٔ ۹۱۱ هیچ‌کدام از قابلیت‌های استفادهٔ روزمرهٔ خود را از دست نداده و به نامی ترسناک برای رقبا تبدیل شده است.

مقایسهٔ مشخصات فنی

مرسدس SL63 AMG

۹۱۱ توربو S کابریولت

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۳.۸ لیتری H6
تنفس توئین توربو توئین توربو
ردلاین ۶ هزار rpm ۷ هزار rpm
قدرت ۵۸۵ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۱ ثانیه ۲.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۳ ثانیه ۱۰.۳ ثانیه
پیست Figure-8 ۲۳.۶ ثانیه ۲۲.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر/ساعت ۳۳۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۴۵.۷ متر ۴۱.۴ متر
شتاب جانبی ۱.۰۳ جی ۱.۱۱ جی
دایرهٔ چرخش ۱۲.۸ متر ۱۰.۹ متر
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۱۳.۸
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۶۶ لیتر
وزن ۱۹۲۳ کیلوگرم ۱۷۳۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب ۳۸ به ۶۲ جلو/عقب
طول ۴,۷۰۴ میلی‌متر ۴,۵۳۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر ۲,۴۵۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۲۴۰ لیتر ۱۳۰+۲۶۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲+۲ نفر ۲+۲ نفر
قیمت ۱۷۹,۱۵۰ دلار ۲۳۰,۳۵۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام کوپه میان‌سایز اسپرت را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading …

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا