دوئل فینال، پورشه کیمن یا بیامو سری ۲؟
دوئل فینال، پورشه کیمن یا بیامو سری ۲؟
مرحلهٔ نهایی، گروه هشتم، گروه کوپههای کامپکت
در ادامهٔ برگزاری مرحلهٔ فینال سری رقابتهای خودرویی gsxr به گروه هشتم و گروه کوپههای کامپکت رسیدهایم. در این مرحله ۱۰ کوپهٔ مختلف شامل پورشه کیمن، تویوتا سوپرا، بامو سری ۲، آلپین A110، آئودی TT، هیوندای ولوستر N، تویوتا GR86، لوتوس امیرا، نیسان Z و بامو Z4 باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها نهایتاً بامو سری ۲ و پورشه کیمن توانستند خود را به مرحلهٔ فینال برسانند. حال این دو کوپهٔ آلمانی در این مرحلهٔ نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا یکی از آنها بهعنوان برندهٔ گروه کوپههای کامپکت توسط شما انتخاب شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین نیسان Z و بامو سری ۲ برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین نیسان Z و بامو سری ۲
مجموع آراء: ۱۴۲۷
بامو: ۸۲۴
آراء نیسان: ۶۰۳
پیروز دوئل: بامو سری ۲ با کسب ۵۸ درصد از کل آراء
بامو سری ۲
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۱
پلتفرم: CLAR بیامو
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۵,۶۸۳ دستگاه
فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۹,۱۷۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۳۴,۸۵۲ دستگاه
فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۲۴,۹۶۷ دستگاه
تایم در پیست ویرجینیا: ۳:۰۳.۰
تایم در پیست نوربرگرینگ: ۷:۵۸.۶
تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۸.۶
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: موتورهای قدرتمند، شتاب سریع در نسخهٔ شش سیلندر، سواری و هندلینگ بهتر از نسل قبلی، بهبود تنظیم شاسی، ارائه در نسخههای محرک عقب و چهارچرخ محرک، ارزش بالا در قبال پرفورمنس، رانندگی آسان، ترمزهای خوب، رانندگی جذاب، اندازهٔ مناسب جلوپنجره، کیفیت ساخت بالا
نقاط منفی: فقدان گیربکس دستی، فقدان نسخهٔ کابریولت، صندلیهای عقب کوچکتر از نسل قبلی، تعلیق بیش از حد سفت، صندلیهای ناراحت، طراحی بیرونی زشت، وزن سنگین نسبت به اندازه
چکیده: بامو سری ۲ حتی در نسخهٔ پایهٔ چهار سیلندر هم خودروی هیجانانگیزی است و پرفورمنس بهتری را فراهم میکند اما برخی از ویژگیهای مطلوب نسل قبلی خود مثل ظاهر زیبا را از دست داده است
پورشه کیمن
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶
پلتفرم: MMB پورشه
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴,۲۹۲ دستگاه
فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲,۴۲۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵,۶۶۷ دستگاه
فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۴,۷۰۳ دستگاه
تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۲۸.۳
تایم در پیست نوربرگرینگ: ۷:۴۷.۰
تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۶.۲
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ و دینامیک رانندگی عالی، طراحی بیرونی کهنه نشدنی، گیربکسهای دستی و اتوماتیک فوقالعاده، نسخهها و پیشرانههای متنوع که به شش سیلندر ۹ هزار rpm تنفس طبیعی ختم میشوند، هیجان بیپایان پشت فرمان، آپشنهای شخصیسازی زیاد
نقاط منفی: قیمت گران، پیشرانههای چهار سیلندر صدای جذابی ندارند، سروصدای زیاد جاده با رینگهای بزرگ، آپشنهای گرانقیمت، کارایی ضعیف برای استفادههای روزمره
چکیده: کیمن با هندلینگ عالی و پیشرانههای قدرتمند، رؤیای رانندگان حرفهای است که به واقعیت تبدیل شده و خودروهای کمی در بازار هستند که بتوانند کسانی که پشت فرمان آن نشستهاند را راضی کنند
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M240i | پورشه کیمن S | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 | ۲.۵ لیتری H4 |
تنفس | توربو | توربو |
ردلاین | ۷,۰۰۰ rpm | ۷,۳۰۰ rpm |
قدرت | ۳۸۲ اسب بخار | ۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه | ۳.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۱ ثانیه | ۱۲.۰ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۴.۴ ثانیه | ۲۳.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت | ۲۸۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۶ متر | ۴۳.۳ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۸ جی | ۱.۰۲ جی |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر ترکیبی | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۲ لیتر | ۶۴ لیتر |
وزن | ۱۷۵۳ کیلوگرم | ۱۴۳۷ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب | ۴۴ به ۵۶ جلو/عقب |
طول | ۴,۵۵۷ میلیمتر | ۴,۳۷۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۴۰ میلیمتر | ۲,۴۷۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۱۵۰+۲۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۵۱,۸۹۵ دلار | ۷۶,۸۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.