هاست پرسرعت
تبلیغات

دوران نقاهت بعد از ایمپلنت دندان

همانطور که می دانید ایمپلنت دندان یک درمان بلند مدت است با پروسه درمانی نسبتا طولانی که هر بخش از درمان دارای دوره ی نقهات خاص خود است، درمان ایمپلنت دندان دارای چندین مرحله مختلف است.

مراحل ایمپلنت دندان

مراجعه به دندانپزشک و دریافت مشاوره

در این مرحله برای انجام مشاوره و دریافت طرح درمان باید به نزد پزشک متخصص بروید تا وابسته به شرایط دهان و دندان های شما یک طرح درمان جامع برای شما طرح خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاع از هزینه ایمپلنت می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

کشیدن دندان و پیوند استخوان

در مرحله ی بعدی از درمان ایمپلنت دندان باید در صورت نیاز به کشیدن دندان و یا پیوند استخوان به کلینیک دناپزشکی مراجعه فرمایید تا کارهای مورد نیاز انجام شود.

جراحی فیکسچر ایمپلنت

بعد از کشیدن دندان و پیوند استخوان و گذشتن دوره ی نقاهت آن نوبت به جراحی فیکسچر ایمپلنت یا همان کاشت پایه ایمپلنت دندان در استخوان فک می رسد این کار توسط متخصص ایمپلنت انجام می گیرد تا به بهترین نحوه صورت بپذیرد.

بستن هلینگ کپ یا روکش موقت

بعد از کاشت فیکسچر ایمپلنت در استخوان فک و همینطور گذشتن مدت زمان مورد نیاز جهت پیوند پایه ی ایمپلنت با استخوان فک هلینگ کپ یا تاج دندان موقت بر روی ایمپلنت بسته می شود تا بافت لثه در دور آن رشت نماید و روکش دائم ایمپلنت دندان شما ساخته شود.

بستن اباتمنت ایمپلنت

اباتمنت دندان همینطور که می دانید قطعه ای رابط است که پروتز یا روکش دندان را بر روی پایه ایمپلنت نگه می دارد و متصل می نماید.

بستن پروتز یا روکش ایمپلنت دندان

بعد از گذشت چند هفته و ساخته شدن پروتز یا روکش ایمپلنت دندان توسط لابراتوار شخص برای بست روکش یا تاج دندان اصلی خود به کلنیک مراجه می نماید که این کار توسط متخصص پروتز انجام می گیرد.

بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم

جراحی ایمپلنت دندان نیز از دیگر جراحی ها مستثنا نیست و مانند تمامی جراحی ها دارای مقداری خونریزی و درد خواهد بود اما پس جراحی ایمپلنت شما مقداری درد خواهید که با استفاده از آرام بخش ها می توان درد را به حداقل رساند درد بعد از جراحی ایمپلنت دندان چند روز طول میکشد و این کاملا عادی است اما اگه تا دو هفته بعد از ایمپلنت دندان درد و یا خونروزی آن قطع نشده بود حتما به دندانپزشک متخصص مراجه نمایید چون این می تواند خطرناک باشد.

بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم ؟

بعد از ایمپلنت چه غذا هایی بخوریم

پس از عمل جراحی بدن و ایمپلنت جراحی شده در شرایط حساسی قرار دارد و باید از مصرف مواد غذایی سفت و داغ جدا پرهیز نمایید و بیشتر مواد غذایی سرد و خنکی که سفت نباشن را استفاده نمایید رژیم غذایی چند هفته ی بعد از ایمپلنت در پیوند و بالا رفتن درصد موفقیت ایمپلنت بسیار تاثیر گذار است، در ادامه مقاله به برسی بعضی از غذا های که بهتر است بعد از ایمپلنت مصرف نمایید و تایم مصرف آنها می پردازیم:

بیشتر بخوانید » ایمپلنت دندان چیست ؟ 

چند ساعت بعد از ایمپلنت چه چیزی بخوریم؟

بعد از جراحی ایمپلنت دندان بهتر است که از غذاهایی که نیاز به جویدن ندارن استفاده شود چون به دلیلی بی حسی دهان شما ممکن است زبان یا گونه خود را گاز بگیرید یا با فشار بر روی ایمپلنت به آن اسیب برسانید، عبارتند از:

  • سوپ (گرم نباشد)
  • ژله
  • آب مرغ و گوشت
  • اسموتی
  • انواع پوره

یک هفته اول بعد از ایمپلنت چه بخوریم؟

در هفته ای بعد از ایمپلنت می توانید از غذاهایی که نیاز به مقداری جویدن دارند استفاده نمایید اما حتما توجه نمایید که غذا ها باید نرم باشند، چند نمونه از این غذا ها عبارتند از:

  • پاستا
  • برنج
  • نان نرم
  • بروکلی بخارپز، هویج، کدو سبز که پخته شده باشند.
  • تخم مرغ
  • موز، هلو و سایر میوه های نرم
  • رژیم غذایی دو هفته بعد از ایمپلنت

دو هفته بعد از ایمپلنت چه بخوریم؟

بعد از گذشت دو هفته از ایمپلنت دندان مقداری از بافت های ترمیم شده اند و شما امکان خوردن غذاهای سفت تری را دارید ولی تا حد امکان در مصرف مواد غذایی محتاط باشید چند مونه از مواد غذایی که بعد از دوهفته می توانید مصرف کنید به شرح زیر است:

  • کوفته
  • کباب و جوجه کباب
  • ماهی و سایر غذاهای دریایی
  • سبزیجات و میوه‌های خام

بعد از ایمپلنت تا چند روز آنتی بیوتیک بخوریم ؟

در زمان جراحی ایمپلنت دندان و بعد از آن احتمال بروز عفونت تا حد زیادی افزایش پیدا می نماید و هدف اصلی از مصرف انتی بیوتیک ها جاوگیری و درصورت نیاز درمان عفونت اطراف ایمپلنت دندان است زمانی که شخصی که ایمپلنت انجام داده است بعد از جراحی دچار درد شدید و تب بالایی داشته باشد و بعد از گذشت چند روز بهبود نیابد میتواند نشانه بارز از بروز عفونت باشد و برای رفع این مشکل نیاز داریم که انتی بیوتیک مصرف نماییم اما مقدار و مدت مصرف انتی بیوتیک باید حتما طیق دستور پزشک معالج شما انجام بگیرد تا از هر گونه مشکلی جلوگیری شود.

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار
دکمه بازگشت به بالا