دیجیتون | زندگی در اقیانوس یا مبارزه با هیولاهای دریایی؟

دیجیتون | زندگی در اقیانوس یا مبارزه با هیولاهای دریایی؟

جذابیت داستانی و انیمیشن سازی این کارتون حتی بزرگسالان را ترغیب کرده تا پای ماجراهای شیرین این اسفنج زرد مکعبی بنشینند.

باب اسفنجی، زندگی یک اسفنج در زیر آب

کارتون باب اسفنجی مجموعه‌ای کودکانه درباره زندگی روزانه یک اسفنج در دنیای زیر آب و در شهری به نام بیکینی باتم است. این اسفنج یک آشپز است و بهترین همبرگر بیکینی باتم را در رستوران آقای خرچنگ می‌پزد. دستور پخت این همبرگر سری بوده و پلانکتون در هر قسمت نقشه‌ای برای به‌دست آوردن این دستور پخت میکشد.

 دوستان باب اسفنجی یک ستاره دریایی به نام پاتریک، یک سنجاب به نام سندی و یک اختاپوس هستند که در کنار هم لحظاتی شاد و دوست‌داشتنی را می‌سازند.

کاراکتر باب اسفنجی از کارش به عنوان آشپز  در رستوران آقای خرچنگ بسیار خوشحال و راضی است و در تمام اپیزودها او را با چهره ای ناراحت یا غمگین نمی‌بینیم. بر خلاف باب اسفنجی، شخصیت همسایه باب اسفنجی یعنی اختاپوس تقریبا از همه چیز ناراضی است و از همه بیشتر از همسایگی و دوستی با باب اسفنجی و پاتریک عذاب می‌کشد.

پلانکتون صاحب اصلی رستوران چام باکت همراه همسرش کارن که یک کامپیوتر است از شخصیت‌ها و نقش‌های منفی کارتون باب اسفنجی هستند. در بسیاری از اپیزودها باب اسفنجی همراه با پاتریک و سندی در حال مبارزه با نقشه‌های پلانکتون است.

شخصیت باب اسفنجی و پاتریک محبوبیت زیادی بین کودکان و خردسالان و حتی بزرگسالان و والدین پیدا کرده است. باب اسفنجی شخصیت کارتونی شادی است که هیچ چیز را سخت نمی‌گیرد و عاشق زندگی، کار، حیوان خانگی حلزونی و خانه اش است. پاتریک نیز به عنوان کسی که رفاقت و دوست صمیمی اش باب اسفنجی برایش اهمیت زیادی دارد شناخته می‌شود.

محصولات بسیاری مثل لوازم و تحریر و بازی های ویدئویی با شخصیت و عکس باب اسفنجی و پاتریک ساخته شده و محبوبیت این اثر را چند برابر کرده است.

Stephen Hillenburg خالق شخصیت و کارتون باب اسفنجی یک زیست شناسی دریایی علاقه‌مند به ساخت انیمیشن بود. او در سال 2018 بر اثر بیماری فوت کرد.

کارتون باب اسفنجی در 13 فصل ساخته و به نمایش درآمده است. البته این مجموعه اسپین‌آف هایی مثل شوی پاتریک ستاره و کمپ کورال را نیز ساخته است.

در ادامه به معرفی یکی از انیمیشن های هیجان‌انگیز و جدید تولید شده توسط نتفلیکس انیمیشن می‌پردازیم.

ماجرای انیمیشن هیولای دریا

انیمیشن هیولای دریا داستان سفر دریایی یک شکارچی به نام جیکوب و یک دختربچه به نام میزی است. میزی و جیکوب به قصد ماجراجویی و شکار وارد اقیانوس و دریاها شده و رازهای شگفت‌انگیزی را کشف می‌کنند. Chris Williams کارگردان انیمیشن هیولای دریا سابقه ساخت انیمیشن‌های محبوب و موفقی مثل 6 قهرمان بزرگ و موآنا را دارد. داستان اکشن و هیجان‌انگیز این انیمیشن به کودکان یاد می‌دهد که به دور از افسانه‌ها و دروغ‌ها، حقیقت را با دلایل منطقی بپذیرند.

شخصیت های کودک و نوجوان قهرمان در کارتون ها و انیمیشن ها به کودکان حس پیروزی می‌دهد. در واقع یکی از دلایل اصلی علاقه کودکان به کارتون جدا از دنیای جذاب و شیرین غیر واقعی، شخصیت های کودکی هستند که می‌توانند مردم را نجات دهند، قهرمان باشند و مردم از آن ها به خاطرکاری که انجام دادند تقدیر کنند.

اغلب این شخصیت ها نقاط ضعفی دارند که با مقابله با آن، می ‌توانند بر همه مسائل پیروز شوند. دلیل وجود این نقطه ضعف برای همزاد پنداری بیشتر کودک مخاطب کارتون با شخصیت کودک قهرمان قصه است.

لجبازی و بازیگوشی میزی در بعضی صحنه ها او را به خطر می‌اندازد. میزی در واقع در طول این داستان رشد شخصیتی داشته و به حقایق بسیار مهمی پی می‌برد.

صدا پیشه نقش جیکوب، کارل اربن، بازیگر محبوب سینما به خصوص در فیلم پیشتازان فضا است. شخصیت جیکوب به عنوان مردی جدی و جنگجو نشان داده می‌شود. او شکارچی ماهری است و بارها قدرت خود را اثبات کرده است.

جزئیات گرافیکی و کیفیت بصری بالای این اثر به مخاطبان حرفه‌ای انیمیشن نشان می‌دهد که نتفلیکس به عنوان رقیبی جدی برای پیکسار و دیزنی وارد عرصه انیمیشن سازی شده است.

به جزئیات حرکات آب در انیمیشن هیولای دریا توجه کنید تا درک کنید طراحان نتفلیکس تا چه اندازه بر کار خود تسلط دارند.

تماشای انیمیشن هیولای دریا از طریق لینک زیر:

https://www.digitoon.tv/animations/The-Sea-Beast-8143

مخاطب انیمیشن هیولای دریا که اغلب کودکان و نوجوانان هستند با شخصیت دوست داشتنی میزی همزاد پنداری می‌کنند و از شجاعت و ماجراجویی او لذت می‌برند. شخصیت میزی تا حد زیادی بی پروا و شجاع است و این ویژگی برای کودکان جذاب است و به اعتماد به نفس آن ها را تقویت می‌کند. روانشناسان متخصص کودکان معتقدند کسب اعتماد به نفس در سنین پایین تاثیر بسیار زیادی در تشکیل شخصیت و رشد شخصیتی کودک دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تماشای انیمیشن جذاب و هیجان انگیز هیولای دریا اینجا کلیک کنید:

لینک: دیجیتون (Digitoon.tv)

پلتفرم دیجیتون با ارائه بهترین، جدیدترین و باکیفیت ترین کارتون‌ها و انیمیشن‌ها را بیشتر بشناسید.

آدرس: تهران، خیابان خردمند جنوبی، کوچه ملکیان، پلاک یک

ایمیل: support@digitoon.tv

تلفن: ۰۲۱۴۲۵۷۰۵۷۰

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و gsxr هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل