هاست پرسرعت
بازی

دیدنی‌های مسیر سفر به استانبول با اتوبوس

دیدنی‌های مسیر سفر به استانبول با اتوبوس

ترکیه یکی از کشورهایی است که انتخاب بسیاری از ایرانیان برای سفر است و باتوجه به‌اینکه دارای مرز مشترک با ایران است علاوه بر مسافرت هوایی، از طریق زمینی نیز به این کشور مسافرت کرد. تورهای زمینی به‌دلیل قیمت پایین‌تر نسبت به تورهای هوایی، طرفداران بیشتری دارد.

به‌دلیل وجود مسافران زیاد و تقاضای بالا، آژانس‌های مسافربری، تورهای مختلفی به شهرهای ترکیه مانند استانبول، آنتالیا، آنکارا به دو‌صورت هوایی – بلیط تهران استانبول ( https://www.alibaba.ir/international/IKA-IST ) و زمینی برگزار می‌کنند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال تورهای ارزان‌قیمت هستید یا از سفرهای گروهی لذت می‌برید، با خرید بلیط اتوبوس و تور استانبول می‌توانید رویای خود را محقق کنید.

راه‌های زمینی که برای سفر به استانبول وجود دارد

مسافرت زمینی به استانبول هم از طریق قطار و هم از طریق اتوبوس امکان‌پذیر است. مسافرت با قطار می‌تواند یک مسافرت رویایی باشد و از مسیر خود لذت ببرید. اما بسیاری از افراد مسافرت با اتوبوس را به‌دلیل قیمت ارزان‌تر آن ترجیح می‌دهند. مسافت زمینی که از تهران به استانبول وجود دارد حدود 2000 کیلومتر است و از طریق سه مرز می‌توانید وارد خاک ترکیه شوید. برای سفر زمینی به استانبول از ماشین شخصی نیز می‌توانید استفاده کنید. اما مراحل اداری و هزینه‌های آن باعث شده بسیاری از افراد راه‌های دیگر را برای مسافرت ترجیح دهند.

مسیرهای زمینی سفر به استانبول

اگر برای مسافرت با اتوبوس را برای رفتن به ترکیه انتخاب کرده‌اید و اقدام به خرید بلیط اتوبوس کرده‌اید، از طریق سه مرز می‌توانید به ترکیه سفر کنید. مسیر اولی که برای ورود به ترکیه وجود دارد، مرز سرو است. مرز سرو در 40 کیلومتری ارومیه قرار دارد. از دروازه اسکندر در مرز سرو، 40 کیلومتر تا یوکسک‌آوا، اولین شهر ترکیه فاصله وجود دارد. مسیر ورودی در خاک ترکیه به دلیل کوهستانی بودن، مسیر خوبی ندارد. به همین دلیل استفاده از این مسیر زیاد توصیه نمی‌شود.

دیدنی‌های مسیر سفر به استانبول با اتوبوس

مسیر دوم از طریق مرز خوی و دروازه رازی انجام می‌شود. فاصله میان شهرستان خوی و دروازه رازی 60 کیلومتر است. بعد از عبور از دروازه رازی باید 40 کیلومتر تا اولین شهر ترکیه به نام اوزالیپ حرکت کنید. بهترین و نزدیک‌ترین مسیر به وان ترکیه این مسیر است. اما تعطیل بودن در شب و جاده نامناسب و خطرناکی که از خوی تا دروازه رازی وجود دارد، باعث شده تا این مسیر نیز مسیر مناسبی برای عبور از مرز ترکیه نباشد.

تبلیغات

مسیر سوم که بهترین مسیر است، مرز بازرگان است که از طریق ماکو باید به این مرز بیایید. جاده این مرز هم در ایران و هم در ترکیه استاندارد است و پس از عبور از مرز تنها 35 کیلومتر تا دوغوبایزید در ترکیه فاصله دارید. این مرز نیز مانند مرز سرو بصورت 24 ساعته فعال است و در هر ساعتی می‌توانید از مرز عبور کنید.

دیدنی هایی که در مسیر استانبول وجود دارد

در مسیری که به سوی استانبول در پیش دارید به ترتیب از شهرهای ارزوم، ارزنجام، سیواس، نیوشهیر، قونیه، سید، آنتالیا، فتحیه، ازمیر عبور کنید تا سرانجام به استانبول برسید. در طول میسر خود می‌توانید در هر یک از شهرها توقف کنید و از اماکن تفریحی آن دیدن کنید. در ادامه به حداقل یکی از اماکن دیدنی این شهرها اشاره می‌کنیم.

دیدنی‌های مسیر سفر به استانبول با اتوبوس

موزه آتاتورک، کاروانسرای رستم‌پاشا و قلعه ارزوم سه مکان دیدنی این شهر هستند. آبشارهای گورلویک از جاهای دیدنی ارزنجام به حساب می‌آیند. همچنین لوکوم از سوغاتی‌های این شهر محسوب می‌شود. مدرسه آبی و مقبره عزتین کیکاووس در شهر سیواس قرار دارد. موزه حاجی‌بکتاش‌ولی و موزه فضای‌باز گورمه از اماکن دیدنی نیوشهیر محسوب می‌شوند. شهر قونیه از جمله شهرهای ترکیه است که به‌دلیل وجود مقبره مولانا مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است.

موزه شهر سیده ترکیه می‌تواند برای بازدید علاقه‌مندان مناسب باشد. آبشارهای دودن، ساحل کنیالتی، غار کارائین، برج ساعت آنتالیا، ساحل لارا و تونک‌تپه بخشی از جاذبه‌های دیدنی آنتالیا به حساب می‌آید. شهر فتحیه به طبیعت زیبا و برگزاری مراسم و جشنواره معروف است و گردشگران زیادی را به‌خود جذب می‌کند. برج ساعت ازمیر، ازمیر آگوارا، میدان کوناک و قلعه کادیفه از جمله جاذبه‌های شهر ازمیر است.

سخن پایانی

قیمت ارزان‌تر تورهای زمینی باعث شده تا افراد زیادی مسافرت‌های زمینی انجام دهند. تور زمینی استانبول یکی از تورهایی است که در ایران طرفداران زیادی دارد. برای خرید بلیط اتوبوس و تورهای زمینی می‌توانید از طریق علی‌بابا سفارش خود را ثبت کنید. یکی از مزیت‌های مسافرت زمینی این است که در طول مسیر از شهرهای مختلفی عبور می‌کنید و می‌توانید مناظر زیبایی را مشاهده کنید و برای کسانی که به مشاهده طبیعت و اطراف خود علاقه دارند بسیار لذت‌بخش است.

امیر حسینAli G_HO2

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا