رئیس سابق پلی استیشن: شرکت‌هایی مانند اپل و آمازون تهدیدی برای صنعت گیم هستند

رئیس سابق پلی استیشن: شرکت‌هایی مانند اپل و آمازون تهدیدی برای صنعت گیم هستند

شاون لیدن (Shawn Layden)، رئیس سابق بخش اجرایی پلی استیشن، باور دارد شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند گوگل و نتفلیکس به آینده صنعت گیمینگ آسیب می‌زنند.

طی مصاحبه‌ی لیدن با گیمز‌ اینداستری (GamesIndustry.biz)، او کمپانی‌هایی مانند، آمازون، اپل، گوگل و نتفلیکس را به عنوان «بربرهایی پشت دروازه» مثال زد.

او در ادامه گفت، به دلیل اینکه بازی‌های ویدیویی به صنعتی میلیارد دلاری تبدیل شده است، هر شرکتی از جمله گوگل، نتفلیکس، آمازون و اپل قصد دارد تا به نحوی سهمی به جیب بزند.

وی توضیح داد در سال ۲۰۱۹، زمانی که از سونی و پلی‌استیشن جدا شد، اپل با ترک‌های موسیقی ۰.۹۹ دلاری، تداخل زیادی در صنعت موسیقی ایجاد و نتفلیکس نیز با ساخت پلتفرم استریم خود، به سینمای کلاسیک آسیب جبران‌ناپذیری وارد کرد.

او در ادامه افزود:

من امیدوارم که در نهایت خود ما جلوی این موضوع را بگیریم و نگذاریم گوگل و آمازون و دیگر شرکت‌های بزرگ با سیاست‌های مالی اشتباه، این کار را انجام دهند. در نهایت ما باید آنقدر باهوش باشیم تا زودتر این تغییرات را ببینیم و برای آن‌ها آماده شویم.

همچنین، لیدن درباره‌ی سونی و نحوه‌ی تعاملات این کمپانی با گیم اینطور گفت:

پلی‌استیشن می‌دانست که آن‌ها نمی‌توانند همانند کمپانی‌هایی مثل سگا و نینتندو، حجم انبوهی از بازی را وارد بازار کنند و برای همین سعی کرد تا با کمک شرکت هایی مانند، الکترونیک آرتس، نامکو، اسکوئر انیکس و اکتیویژن جای پای خود را در این صنعت محکم کند.

در ادامه او توضیح داد ابتدا بخش موسیقی سونی بود که توانست اسکوئر انیکس را متقاعد کند تا Final Fantasy 7 را از نینتندو به پلی‌استیشن انتقال دهند، و این خودش شروع بزرگی برای سونی بود.

برای همین او قبول دارد که سونی جزو این شرکت‌های بزرگ محسوب نمی‌شود و آن‌ها طی سال‌ها توانسته‌اند با ارائه سبک‌های مختلفی از سرگرمی، موفقیت پلی استیشن را تضمین کنند.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل