رئیس ناتی داگ بعد از ۲۵ سال همکاری، اعلام بازنشستگی کرد
رئیس ناتی داگ بعد از ۲۵ سال همکاری، اعلام بازنشستگی کرد
ایوان ولز (Evan Wells)، یکی از رؤسای استودیو ناتی داگ، روز گذشته و بعد از ۲۵ سال همکاری، بازنشستگی خود را از یکی از بزرگترین شرکتهای حوزه بازیها اعلام کرد.
اوایل روز گذشته، پیامی که در ادامه خواهید خواند، از سوی ایوان ولز با اعضای استودیو ناتی داگ به اشتراک گذشته شد. ولز از ۲۵ سال پیش در ناتی داگ مشغول به کار بوده و در این مدت، در پیشرفت استودیو و تبدیل آن به یکی از بزرگترین توسعهدهندگان دنیا، نقش بهسزایی داشته است.
ادامه متن، محتوای نامه خداحافظی ولز را تشکیل میدهد:
بچهها، بعد از ۲۵ سال حضور در ناتی داگ، میخواهم با شما درمیان بگذارم که تصمیم گرفتهام در پایان سالِ جاری، بازنشسته شوم.
این موضوعی است که طی یک سالِ گذشته درباره آن با تیم رهبری ناتی داگ صحبت کردهام و حتی با نیل دراکمن (Neil Druckmann) بیشتر از این مدت حرف زدهام. این تصمیم با احساساتی متضاد و بیش از حد همراه بود ولی درنهایت متوجه شدم که از تمام زمانی که در استودیو گذراندهام و دستاوردهایی که در ۲۵ سالِ گذشته به اتفاق همراهانم بهدست آوردهام، راضی هستم. نمیتوانم از این بیشتر به توانایی نیل در اداره استودیو اطمینان داشته باشم. اکنون برای من موقعیتی مناسب است تا این فرصت را به نیل و دیگران در تیم رهبری استودیو بدهم که سُکان هدایت ناتی داگ را برای رسیدن به موفقیتهای آینده، برعهده بگیرند.
۳۰ سال است که به صورت حرفهای به ساخت بازیهای ویدیویی مشغول بودهام و ناتی داگ برای بیش از نِصفِ عمرم، خانه من بوده است! من رشد استودیو از زمان استخدامی شماره ۱۴ (خودم!) در دوران Crash Bandicoot 3 در سال ۱۹۹۸ تا امروز و استخدامی شماره ۴۰۰ را به چشم دیدهام. حتی نقطه عطفهای بزرگ زندگی من نیز در پروژههای ناتی داگ رقم خوردهاند؛ همسرم را در زمان Crash Team Racing ملاقات کردم و بعد از انتشار Jak 2 به ماه عسل رفتیم و اولین فرزندمان هم در هفته برگزاری E3 و رونمایی از Uncharted: Drake’s Fortune به دنیا آوردیم. فرزند دوم ما نیز دقیقاً در بحبوحه توسعه The Last of Us متولد شد.
کار کردن در اینجا الهامبخش بود و من چیزی جز قدردانی بابت تمام چیزهایی که قادر بودم یاد بگیرم یا بخشی از آن بودم، ندارم. همینطور همکاری با تیمهای پرشور و باانگیزه سرگرمیهای تعاملی سونی و دیگر استودیوهای پلی استیشن، مایه خوشوقتی من بود. هیچگاه ارزشِ فرصتِ قرار گرفتن میان همچین افراد با استعداد و خلاقی را متوجه نشدهام و از تمام آنها – چه در گذشته و چه حال – برای چیزهای زیادی که به من آموختهاند، سپاسگزارم.
هیچوقت زمانی مناسب برای کنار کشیدن پیدا نمیشود اما من فوقالعاده نسبت به ترک استودیو و قرار دادن آن در بهترین دستان موجود، اطمینان دارم. نیل و باقی اعضای توانای تیم رهبری، افراد کاملاً مناسبی هستند که ادامه روند پیشگامی ناتیداگ را هم در ساخت بازیها و هم محیطی که آنها را درونش توسعه میدهیم، تضمین میکنند. بهطور مثبتی تصور میکنم ناتی داگ به جلو بردن مرزهای این صنعت و این مدیوم، ادامه خواهد داد.
نمیتوانم برای پروژههای حال حاضرمان هیجانزده نباشم و اینکه نمیتوانم پایانِ آنها را ببینم، برایم سخت است. اما هیچگاه تیمی از این قدرتمندتر نداشتهام که مطمئن شوم میتوانیم پروژههایمان را طوری به سرانجام برسانیم که استانداردهای صنعت را تعیین کنند و فراتر از انتظارات باشند.
در نهایت به شما، همه بچههای استودیو میگویم که متواضعانه برای دیدن چیزی که به آن دست پیدا کردهاید مشتاقم و از داشتن افتخارِ اینکه از دور تماشا کنم که چطور به فرهنگ کاریمان – که باعث شد بتوانیم بازیهای موفقی بسازیم – ادامه میدهید، هیجانزدهام. شکی ندارم که ناتی داگ، قلههای جدیدی را فتح خواهد کرد و سطح هنریِ فعلی را افزایش خواهد داد.
بابت این ماجراجویی عظیم از شما سپاسگزارم و مشتاقم ببینم که آینده چه چیزی برای این تیمِ الهامبخش کنار گذاشته است و به تمام شما، افتخار میکنم!
-ایوان
منبع: NaughtyDog