هاست پرسرعت
خودرو

راننده تحت تعقیب از پلیس امریکا، ۵۰ هزار دلار غرامت گرفت!

راننده تحت تعقیب از پلیس امریکا، ۵۰ هزار دلار غرامت گرفت!

دوربین‌های سرعت در اکثر کشورهای دنیا وجود دارند اما راننده ای در دلاور آمریکا به خاطر مطلع کردن دیگر رانندگان از وجود دوربین سرعت و ماجراهای پس از آن اقدام به شکایت در دادگاه کرد و نهایتا پلیس مجبور به پرداخت خسارت شد!

پس از شکایت این راننده و بررسی‌ها، دادگاه تشخیص داد حق این شخص نقض شده و به همین خاطر پلیس ایالت دلاور نیز با پرداخت ۵۰ هزار دلار خسارت به او موافقت کرد. فرد موردبحث جاناتان گسفورد ۵۴ ساله است که تصمیم گرفت با نشان دادن یک تابلو به رانندگان دیگر درباره وجود دوربین سرعت هشدار دهد. پس از آن بود که افسران پلیس تابلو را از دست گسفورد گرفته و خاطرنشان ساختند او وارد جاده شده است هرچند چنین ادعایی نادرست بود.

البته این پایان ماجرا نبود چراکه افسران اگرچه به گسفورد اجازه ترک صحنه را داده‌اند اما ظاهراً او حرکت ناشایستی را انجام داده و افسران نیز به تعقیب او پرداخته‌اند تا جایی که سرعت خودروها در جاده‌ای با حداکثر سرعت مجاز ۹۰ کیلومتر در ساعت به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده است. سرانجام افسران پلیس پس از متوقف کردن گسفورد او را به بازداشت، توقیف خودرو و درخواست از سرویس‌های اجتماعی برای جدا کردن پسرش از او تهدید کرده‌اند. نهایتاً پلیس از او به خاطر حرکات ناشایست شکایت کرده است. این اتفاق در مارس ۲۰۲۲ رخ داده اما اسناد نشان می‌دهد شکایت گسفورد در فوریه ۲۰۲۳ ثبت شده و اول سپتامبر نیز رای ۵۰ هزار دلاری به نفع گسفورد صادر شده است. انتشار جزئیات این واقعه در فضای مجازی بحث‌های زیادی در زمینه رفتار رانندگان و پلیس به راه انداخته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا