هاست پرسرعت
خودرو

رانندگی با شورلت تراورس RS مدل ۲۰۲۳، اتوبوس خانوادگی با ظاهر اسپرت!

رانندگی با شورلت تراورس RS مدل ۲۰۲۳، اتوبوس خانوادگی با ظاهر اسپرت!

شورلت تراورس RS کراس‌اوور بزرگی با کابین بسیار جادار است که فقط از ظاهر اسپرتی بهره می‌برد و در بخش فنی با دیگر نسخه‌ها تفاوتی ندارد.

به نظر می‌رسد پدر و مادرهای امروزی دوست دارند به دنیا نشان دهند که حتی با وجود داشتن سه فرزند، هنوز هم باحال هستند و یک راه محبوب برای انجام این کار، انتخاب نسخهٔ اسپرت یک شاسی‌بلند سه ردیفه، یعنی چیزی شبیه شورلت تراورس RS است. شورلت اما به شکلی همه‌جانبه در جهت این رویهٔ بازار حرکت کرده است و علاوه بر نسخهٔ RS، برای کراس‌اوور خانوادگی خود پکیج‌های میدنایت ادیشن، اسپرت ادیشن و ردلاین ادیشن را هم ارائه کرده است که با ترکیب‌های مختلفی از عناصر بیرونی مشکی، تراورس را اسپرت می‌کنند. بااین‌حال، تراورس RS فقط در ظاهر خودروی اسپرتی است.

رانندگی با شورلت تراورس RS مدل ۲۰۲۳، اتوبوس خانوادگی با ظاهر اسپرت!

نسخهٔ RS به رینگ‌های ۲۰ اینچی تیره (بجای ۱۸ اینچی)، ریل‌های سقفی مشکی، جلوپنجرهٔ مشکی، قاب مشکی پنجره‌ها و نشان‌های مشکی مجهز است. زمانی که این نسخه برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ ارائه شد، پیشرانهٔ خاص خود را داشت که یک ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بود و فقط به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شد. هم‌اکنون اما آن موتور توربو حذف شده و RS مثل دیگر نسخه‌های تراورس با همان موتور ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و مثل دیگر نسخه‌ها به‌صورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود.

رانندگی با شورلت تراورس RS مدل ۲۰۲۳، اتوبوس خانوادگی با ظاهر اسپرت!

هرچند این موتور V6 تفاوتی با چیزی که در دیگر نسخه‌های تراورس می‌بینیم ندارد اما آن‌قدر قوی هست که بتواند کراس‌اوور بزرگ شورلت را ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند و امکان پیمودن ۴۰۰ متر را در ۱۵.۱ ثانیه فراهم کند. این اعداد که در حد بهترین خودروهای این کلاس هستند، توهم رانندگی با یک کراس‌اوور پرفورمنس بالا را ایجاد نمی‌کنند اما مطمئناً کافی خواهند بود. همچنین موتور V6 بزرگ شورلت در نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر در شهر ۱۳.۸ لیتر و در بزرگراه ۹.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند که اعداد چندان درخشانی به‌حساب نمی‌آیند اما خارج از محدودهٔ این کلاس هم نیستند.

رانندگی با شورلت تراورس RS مدل ۲۰۲۳، اتوبوس خانوادگی با ظاهر اسپرت!

تراورس همچنین می‌تواند تا ۲۲۷۰ کیلوگرم را یدک بکشد که در سطح اکثر رقبا است و کسانی که به ظرفیت بکسل بیشتری نیاز دارند باید سراغ جیپ گرند چروکی L یا شاسی‌بلندهای فول سایزی مثل شورلت تاهو یا فورد اکسپدیشن بروند. سیستم تعلیق RS تفاوتی با دیگر نسخه‌های تراورس ندارد ولی به‌احتمال‌زیاد، خریداران هدف خود را ناامید نخواهد کرد زیرا مهندسان شورلت در تنظیم شاسی عملکرد خوبی داشته‌اند. به همین دلیل، درحالی‌که سواری خودرو راحت است، حرکات بدنهٔ زیادی از خود نشان نمی‌دهد. فرمان نیز هرچند می‌توانست احساس بهتری داشته باشد اما نه خیلی سبک و نه بی‌جهت سنگین است.

رانندگی با شورلت تراورس RS مدل ۲۰۲۳، اتوبوس خانوادگی با ظاهر اسپرت!

نسخهٔ RS تقریباً در وسط خانوادهٔ تراورس قرار دارد و این درست همان نقطه‌ای است که در آن بسیاری از تجهیزات مطلوب به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. ازجملهٔ این موارد می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ناوبری و دوربین چند نمایی اشاره کرد که وجود آخری برای مانور دادن با خودرویی به این بزرگی در مکان‌های تنگ ضروری خواهد بود. یکی دیگر از تجهیزات ارزشمند این خودرو آینهٔ دید عقب دوربینی است که می‌توان آن را در حالت آینهٔ سنتی یا نمایش تصویر دوربین عقب قرار داد. حالت دوم برای زمانی مفید است که صندلی‌های عقب پر از سرنشین باشد یا بار بزرگی در صندوق مانع دید شود. بااین‌حال، حتی با وجود این دوربین‌ها و سیستم‌های الکترونیکی، دید رو به بیرون در تراورس تا حدودی چالش‌برانگیز خواهد بود.

رانندگی با شورلت تراورس RS مدل ۲۰۲۳، اتوبوس خانوادگی با ظاهر اسپرت!

گاهی اوقات رانندگی با تراورس می‌تواند شبیه نشستن پشت فرمان اتوبوس باشد اما ابعاد بسیار بزرگ این ماشین به‌راحتی امکان جابجایی تعداد زیادی سرنشین را فراهم می‌کند. صندلی‌های ردیف دوم جادار هستند و به جلو و عقب کشیده می‌شوند تا در صورت نیاز فضای پا را بین ردیف وسط و ردیف آخر تقسیم کنند. در نسخهٔ RS این صندلی‌ها به‌صورت استاندارد از نوع کاپیتانی هستند و کسانی که صندلی‌های نیمکتی می‌خواهند باید سراغ یک تیپ پایین‌تر یعنی LT بروند. صندلی‌های ردیف سوم نیز یکی از جادارترین نمونه‌های در این کلاس هستند و حتی بزرگ‌سالان لاغراندام نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

رانندگی با شورلت تراورس RS مدل ۲۰۲۳، اتوبوس خانوادگی با ظاهر اسپرت!

تراورس RS در ردیف سوم به پورت‌های USB و جا لیوانی هم مجهز است که به فراموش کردن زیر آرنجی‌های پلاستیکی خشک و ستون‌های C پهن که مانع دید هستند کمک می‌کند. هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی‌ها، صندوق بار تراورس همچنان ۶۵۰ لیتر ظرفیت خواهد داشت که نسبت به رقبا بیشتر است. با خواباندن دو ردیف صندلی عقب نیز این عدد به ۲۷۷۵ لیتر می‌رسد که از همهٔ خودروهای این کلاس بیشتر است؛ اما تزئینات اسپرتی RS مثل دوخت قرمز و تریم‌های مشکی براق چندان چشمگیر نیستند و مطمئناً فاصلهٔ زیادی با حال و هوای لوکس کابین هیوندای پالیسید یا کیا تلوراید دارد.

نمایشگر ۸ اینچی لمسی با استانداردهای سال ۲۰۲۳ اندازهٔ متوسطی دارد اما کار با آن ساده بوده و از میرور لینک بی‌سیم برخوردار است. همچنین کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه و شیفتر سنتی گیربکس بسیار خوشایند بوده و محفظه‌های اشیاء مناسب هستند. به‌طورکلی، شورلت تراورس RS خودرویی خانوادگی با ظاهر و سبک اسپرت است و پدر و مادرهایی که آن را کافی نمی‌دانند می‌توانند سراغ یک یا دو تیپ بالاتر بروند و از چند آپشن بیشتر بهره‌مند شوند.

رانندگی با شورلت تراورس RS مدل ۲۰۲۳، اتوبوس خانوادگی با ظاهر اسپرت!

مشخصات فنی

Chevrolet Traverse RS AWD 2023

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6
قدرت ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۱ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۵۵.۸ متر
شتاب جانبی ۰.۸۲ جی
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
طول ۵,۲۳۰ میلی‌متر
عرض ۱,۹۹۶ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۹۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۰ میلی‌متر
وزن ۲۰۸۷ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۶۵۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
قیمت پایه ۴۸,۳۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۹,۴۸۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۴ رای

منبع

Car&Driver

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا