رانندگی با کادیلاک اسکالید مدل 2025، بازیابی هویت مستقل

رانندگی با کادیلاک اسکالید مدل 2025، بازیابی هویت مستقل
کادیلاک اسکالید ۲۰۲۵ با کابین کاملاً بازطراحیشده و نمایشگر ۵۵ اینچی، هویتی متمایز پیدا کرده است. این شاسیبلند لوکس، تجربهای بینظیر برای طرفداران کادیلاک ارائه میدهد.
جنرال موتورز برای شاسیبلند بزرگ خود در سال ۲۰۲۵ بهروزرسانیهای میاندورهای اعمال کرده است. کادیلاک اسکالید نیز از این تغییرات بهرهمند شده؛ هرچند ظاهر بیرونی آن تفاوت چندانی ندارد اما در داخل کاملاً متحول شده است. اسکالید بهعنوان شاسیبلند پرچمدار جنرال موتورز، پس از سلستیک، برترین خودروی کادیلاک محسوب میشود. اسکالید، بهنوعی، خود کادیلاک است اما سؤال اصلی اینجاست که آیا اسکالید ارزش دهها هزار دلار بیشتر از جیامسی یوکان یا شورلت تاهو را دارد؟
پیشرانه
با وجود تغییرات ظاهری و داخلی، پیشرانه اسکالید همانند سالهای گذشته است. یک موتور ۶.۲ لیتری V8 همچنان در بیسروصدا زیر کاپوت کار میکند و صدای آن بهسختی در کابین شنیده میشود. حتی در خارج از خودرو نیز این موتور با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور، تقریباً بیصدا است. این موتور به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل است که به چرخهای چرخهای عقب نیرو میدهد ولی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود. ازآنجاییکه پیشرانهٔ دیزلی ۳ لیتری شش سیلندر حذف شده، حالا تمام تیپهای اسکالید فقط با همین موتور V8 تنفس طبیعی قابل خریداری هستند بجز اسکالید V8 که از موتور V8 سوپرشارژ بهره میبرد. موتور ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی قدرت کافی برای حرکت سریع این شاسیبلند در بزرگراهها دارد و هرگز احساس کمبود توان نمیکنید. همچنین تعویض دندههای گیربکس ۱۰ سرعته تقریباً غیرقابلتشخیص است؛ بهعبارتدیگر، اسکالید دقیقاً مانند یک خودروی لوکس عمل میکند.
تکنولوژی
نقطه تمایز اسکالید ۲۰۲۵ در کابین آن است. نمایشگر مرکزی بزرگ حذف شده و جای خود را به داشبوردی کاملاً جدید با یک نمایشگر ۵۵ اینچی یکپارچه از ستون تا ستون داده است. این نمایشگر که از اسکالید IQ الکتریکی گرفته شده، از سه بخش شامل صفحه آمپر پشت فرمان، سیستم اطلاعات-سرگرمی در وسط و یک نمایشگر اختصاصی ۲۰ اینچی برای سرنشین کناری تشکیل شده است. نمایشگرهای راننده و مرکزی در یک فضای ۳۵ اینچی ادغام شدهاند و قابلتنظیم هستند. جابهجایی بین ویژگیهای راننده نیز از طریق کنترلهای روی فرمان بهراحتی انجام میشود.
خوشبختانه، اکثر تنظیمات متداول از طریق نمایشگر دیگری در جلوی کنسول مرکزی قابلدسترسی است. این نمایشگر برای تنظیم دمای کابین، صندلیها، هدآپ دیسپلی و حتی روشن کردن چراغهای جلو استفاده میشود. علاوه بر این، دو نمایشگر سفارشی هم برای صندلیهای ردیف دوم ارائه میشود که سرنشینان از طریق این نمایشگرها میتوانند یوتیوب تماشا کنند، ایمیل چک کنند یا وضعیت خودرو را بررسی کنند. راننده نیز میتواند از دوربین واقعیت افزوده برای دید بهتر جاده یا سیستم دید در شب برای تشخیص خطرات در تاریکی استفاده کند. البته این فناوریها ممکن است در ابتدا کمی گیجکننده باشند و برای مثال، پنج دقیقه طول کشید تا نحوه روشن کردن چراغهای جلو را پیدا کنم!
طراحی
اسکالید ۲۰۲۵ تغییرات ظاهری جزئی دارد که عمدتاً در نمای جلویی با چراغهای عمودی جدید در گوشهها و نوارهای باریک در بالا متمرکز است. این تغییرات قابلتوجهاند، اما نه آنقدر که نسخهٔ فیسلیفت را کاملاً از مدل قبلی متمایز کند. اضافه شدن رینگهای ۲۴ اینچی برای اولین بار از کارخانه، جذابیت بیشتری به آن بخشیده است. نمای جلویی با این فیسلیفت عمودیتر به نظر میرسد و خطوط آن تمیز و رضایتبخشاند. نشان بزرگ کادیلاک در جلوپنجره جلبتوجه میکند و رینگهای ۲۴ اینچی در این شاسیبلند بزرگ کاملاً متناسب به نظر میرسند.
فضای داخلی
اگر در اسکالید احساس راحتی نکنید، مشکل از شماست! ماساژور صندلیهای برای ردیفهای اول و دوم ارائه میشوند اما حتی بدون آن، سواری بسیار راحت است. پشتسریها فوقالعادهاند و صندلیهای ردیف دوم جادار و راحت هستند. ردیف سوم نیز بسیار راحت است و شاید بهترین فضای ردیف سوم را در میان همه شاسیبلندها داشته باشد. فضای بار اسکالید هم فوقالعاده است و با خواباندن صندلیهای ردیف دوم و سوم، ۳۴۲۶ لیتر فضا در اختیار خواهید داشت. بعید است کسی ماشین لباسشویی را در یک کادیلاک ۱۲۰ هزار دلاری بار بزند، اما قطعاً میتوانید این کار را با اسکالید انجام دهید!
رانندگی
اسکالید به لطف سیستم کنترل سواری مغناطیسی، سواری فوقالعادهای دارد. حتی با لاستیکهای فاق کوتاه روی رینگهای ۲۴ اینچی، فقط چالههای بزرگ احساس میشوند. در بزرگراههای معمولی، اسکالید بدون هیچ مزاحمتی حرکت میکند و جادههای ناهموار بهسختی حس میشوند. تعلیق خیلی نرم است و نه بیشازحد سفت؛ در مواقع لازم پایدار و در زمان نیاز منعطف است. درهای سافت کلوز، ورود به کابین را دلپذیر میکنند. سروصدای جاده بسیار کم است و هیچ لرزشی در کابین حس نمیشود. جای تعجب نیست که بسیاری از خدمات تشریفاتی از این خودرو استفاده میکنند.
سیستم سوپر کروز که بهترین سیستم کمکراننده سطح دو پلاس بازار محسوب میشود نیز کمک میکند تا از جریمههای سرعت در امان بمانید. بااینحال، اسکالید با وجود تمام ویژگیهایش، تفاوت چندانی با شورلت سابربن RST ندارد. تعلیق مغناطیسی، صندلیهای راحت، فناوریهای جذاب و فضای پای فراوان در تیپهای بالاتر تاهو و سابربن نیز یافت میشود درحالیکه قیمتی بسیار کمتر دارند. اسکالید همچنین خودروی پرمصرفی است و در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی به ۱۴.۷ لیتر بنزین نیاز دارد که از همهٔ رقبا بیشتر است.
قیمت و جمعبندی
اسکالید پلاتینوم چهارچرخ محرک با قیمت ۱۲۴,۵۱۵ دلار عرضه میشود. در مقابل، شورلت تاهو با تجهیزات کامل، تجربهای مشابه را با قیمت حدود ۹۰ هزار دلار ارائه میدهد درحالیکه مدل پایه اسکالید با قیمت ۹۰,۲۹۵ دلار فاقد تعلیق پیشرفته، رینگهای بزرگ، سامانهٔ چهارچرخ محرک و بسیاری از فناوریهای جذاب است؛ بنابراین، چرا کسی باید این مدل را انتخاب کند؟ اینجاست که باید ذهنیت خود را تغییر دهید. خرید اسکالید به منطق ربطی ندارد. برای سالها، اسکالید عملاً یک تاهو با چرم و کروم بود اما دیگر اینطور نیست. چه عاشق کابینهای دیجیتال باشید و چه از آنها متنفر، اسکالید جدید از برادران شورلت و جیامسی خود متمایز شده است. هرچند من طرفدار کنترلهای تمام لمسی نیستم اما بهسرعت عاشق ظاهر دیجیتال جدید اسکالید شدم. اسکالید ۲۰۲۵ با جذابیت، توانمندی و امکانات فراوان، جایگاه خود را بهعنوان یک شاسیبلند لوکس تثبیت کرده و حتی ممکن است خریدارانی از برندهای دیگر را جذب کند.
نقاط قوت: ساکت، راحت، جلبتوجه در هرجایی
نقاط ضعف: فقدان دکمههای فیزیکی، مصرف سوخت بالا
مشخصات فنی
Cadillac Escalade 2025 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۲۷۲۸ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۵ ثانیه |
ظرفیت یدک کشی | ۳۶۷۰ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۹۰,۲۹۲ دلار |