رانندگی کریس هریس با سوبارو هاکستر ۸۶۲ اسب بخاری

رانندگی کریس هریس با سوبارو هاکستر ۸۶۲ اسب بخاری

احتمالاً افراد انگشت‌شماری در دنیا می‌دانند که با یک استیشن چهار چرخ محرک و پرقدرت به نام سوبارو هاکستر در پیست چه‌کار کنند و قطعاً کریس هریس جزو همان افراد خواهد بود.

در ویدئوی جدید منتشر شده این خبرنگار دنیای خودرو پشت فرمان سوبارو فمیلی هاکستر GL تک ساخت نشسته است. با دیدن این ویدئو قطعاً به حس و حال هریس در پشت فرمان سوبارو پرقدرت غبطه خواهیم خورد. استیشن موردبحث قبلاً در فستیوال گوودوود نیز حضور داشته است اما رانندگی هریس با آن بر شهرتش خواهد افزود.

این هیولا به خاطر طراحی کلاسیک و پرفورمنس سطح بالای خود کاملاً خبرساز بوده است. سوبارو هاکستر یک استیشن عادی نیست چراکه از پانل‌های بدنه فیبر کربنی سود می‌برد و بال عقب با آیرودینامیک فعال و فلاپ های جلو و عقب هیدرولیکی نیز باعث بهبود عملکرد آن شده‌اند. تمامی این موارد را در ویدئوی موردبحث می‌توانید تماشا کنید. خود هریس درباره هاکستر می‌گوید:

من نمی‌توانم میزان پاسخگو بودن پیشرانه به دستورات من را با توجه به توربوشارژر بزرگش باور کنم چراکه فوق العاده است. اصلاً این عملکرد شبیه عملکرد پیشرانه‌ای ۴ سیلندر نیست. هاکستر از فرمان بسیار سبک و مستقیمی سود می‌برد و انگار برای یک هدف خاص توسعه یافته است

زیر کاپوت سوبارو هاکستر یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوی تخت با ۸۶۲ اسب بخار قرار دارد که نیروی خود را تحویل گیربکس ۶ سرعته سکونشئال می‌دهد. رینگ‌های فورج کاری شده و مونوبلاک KMC نیز علاوه بر تحویل بهینه قدرت به آسفالت باعث بهبود هندلینگ و کشش در پیچ‌ها می‌شوند. سیستم تعلیق خودرو نیز از مدل‌های رالی قهرمانی جهان گرفته شده است تا تجربه سواری بی‌نظیری را ارائه کند. این سوباروی پرقدرت قبل از آنکه به دست کریس هریس بیفتند توسط تراویس پاسترانا رانده شده بود. مهارت‌های رانندگی فوق‌العاده پاسترانا در فستیوال سرعت گوودوود تماشاچیان زیادی را به وجد آورده است. هاکستر با ثبت زمان بسیار خوب در این رویداد خودرویی توانست عنوان غیررسمی سریع‌ترین استیشن تاریخ گوودوود را نیز به دست آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۷ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل