هاست پرسرعت
بازی

راهنمای رزرو آنلاین انواع ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی

راهنمای رزرو آنلاین انواع ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی

وقتی حرف از مسافرت و تفریح می‌شود، علاوه بر مقصدی که انتخاب کردیم باید به چند نکته دیگر یعنی هزینه کلی، محل اقامت و برنامه‌ریزی روزهای سفر هم توجه کنیم.

برخی از مسافران اقامت در هتل را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند. اقامت در هتل راحت و بدون دغدغه است، اتاق روزانه نظافت می‌شود و هر زمان که بخواهید می‌توانید غذا سفارش دهید؛ ولی بسیاری از مسافران اتاق‌های هتل را کوچک و فضا را محدود می‌دانند. این دسته از افراد ترجیح می‌دهند در فضایی بزرگ‌تر و مشابه خانه‌شان اقامت داشته یا اگر به شهرهای ساحلی و جنگلی سفر می‎کنند، ویلا بگیرند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا راهنمای کاملی دربارۀ نحوه رزرو اقامتگاه بوم‌گردی، ویلا و سوئیت آماده کنیم تا پیش از سفر کاملاً غیرحضوری و به‌صورت آنلاین محل اقامتتان را رزرو کرده و راهی شوید. اول از همه سراغ اجاره ویلا می‌رویم که مخصوص شهرهای ساحلی و ییلاقات است.

چگونه به‌صورت آنلاین ویلا رزرو کنم؟

برای سفر به ییلاقات اطراف شهر یا شهرهای ساحلی شمال و جنوب کشور می‌توانید از جاباما: ویلا بگیرید. هزینه رزرو ویلا تفاوت چندانی با هتل ندارد و از ویلای لوکس، گران‍‌قیمت و استخردار تا ویلای مقرون‌به‌صرفه را می‌توانید به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

البته یادتان باشد که قبل از رزرو ویلا و پرداخت هزینه آن حتماً قوانین رزرو و کنسلی را که برای هر ویلا در صفحه اختصاصی خودش آمده، خوب بخوانید. در قسمت تجربه مهمانان قبلی هم نظرات واقعی دربارۀ بهداشت و نظافت هر ویلا، نحوه پذیرایی، برخورد مالک، وضعیت اینترنت و سایر دسترسی‌ها را ببینید. اگر همه شرایط برای شما مناسب بود در نهایت رزروتان را قطعی کنید تا لوکیشن دقیق برایتان ارسال شود.

رزرو ویلا معمولاً برای کسانی که با خانواده و دوستان عازم سفر می‌شوند و تعدادشان زیاد است، پیشنهاد ‎شود که با تقسیم هزینه اقامت هم در نهایت به نفع همه است. پس اگر تعدادتان زیاد است یا می‌خواهد آخر هفته با دوستان یا خانواده در شمال یا ییلاقات اطراف تهران خوش بگذرانید، اجاره ویلا پیشنهاد خوبی است.

تبلیغات

ویلاها معمولاً بزرگ هستند و مانند هتل فضای محدودی ندارند، در نتیجه هر کس می‌تواند فضای خصوصی و اتاق خودش را داشته باشد ولی بر خلاف هتل باید خودتان دست به کار آشپزی شوید و کسی برایتان غذا آماده نمی‌کند. با این حساب برای شهرهای ساحلی ویلای رو به ساحل و برای ییلاقات ویلای لوکس و استخردار بهترین انتخاب است تا چند روزی را با اطرافیانتان حسابی خوش بگذرانید.

راهنمای رزرو آنلاین انواع ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی

رزرو سوئیت در شهرهای مختلف ایران

برخی از سفرها کاری و کوتاه هستند و شاید شما بخواهید سفری چندروزه به تهران، مشهد، اصفهان و دیگر کلان‌شهرها داشته باشید و هزینه زیادی برای هتل ندهید. در این‌گونه مواقع می‌توانید از جاباما: سوئیت رزرو کنید. البته در سفرهای خانوادگی که همه می‌خواهند کنار هم باشند و مانند هتل اتاق جداگانه نداشته باشند، باز هم رزرو سوئیت انتخاب خوبی است.

خوشبختانه به‌صورت آنلاین در سراسر ایران می‌توانید سوئیت پیدا کنید؛ ولی پیش از انتخاب باید حتماً به چند نکته مهم توجه کنید. در قسمت تجربه مهمانان قبلی حتماً اطلاعاتی دربارۀ وضعیت بهداشت و تمیزی به دست آورید و اگر مهمانان بهداشت سوئیت را مناسب نمی‌دانستند، سراغ انتخاب دیگری بروید؛ زیرا جابه‌جا شدن و پیدا کردن سوئیت جدید در سفر کار چندان آسانی هم نیست.

در قسمت امکانات و ویژگی‌ها، اطلاعاتی مانند سرویس بهداشتی فرنگی یا ایرانی، وضعیت سرمایشی و گرمایشی خانه، امکانات آشپزخانه، تعداد تخت یا رختخواب را چک کرده و اگر مناسب شرایطتان بود، رزرو سوئیت را قطعی کنید. در ضمن اگر به شهرهای بزرگ سفر می‌کنید، حتماً سوئیت‌هایی که در مرکز شهر یا نزدیک به ایستگاه اتوبوس و مترو هستند را رزرو کنید تا دسترسی سریع و راحتی به نقاط مختلف شهر داشته و اسیر ترافیک طولانی نشوید.

رزرو اقامتگاه بوم‌گردی در سفر به شهرهای تاریخی

در سفر به شهرهای تاریخی مانند اصفهان، یزد، شیراز، کاشان و دیگر شهرهایی که آثار تاریخی و خانه‌های قدیمی دارند، یکی از بهترین اقامتگاه‌ها برای تجربه جدید در سفر خانه‌های بوم‎‌گردی است.

خانه‌های بوم‌‎گردی در واقع خانه‌هایی قدیمی هستند که امروز به هتل تبدیل شدند و یا خانه‌هایی جدید هستند که با هدف پذیرایی از مهمانان و بر اساس معماری همان منطقه ساخته شدند. البته در میان خانه‌های بوم‌گردی انواع بوتیک هتل و هاستل را هم داریم که وارد توضیح تفاوت‌هایشان نمی‌شویم.

مثلاً اگر به گیلان سفر کنید می‌‎توانید خانه‌های بوم‌گردی پیدا کنید که تراس و حیاط بزرگ دارد و شبیه خانه‌های شمال کشور است و در کاشان یا یزد می‌توانید در خانه‌هایی اقامت کنید که بادگیرهای بزرگ، حیاط بیرونی و اندرونی، شاه‌نشین و اتاق گوشواره دارد.

هزینه اقامت در خانه‌های بوم‌گردی هم مانند هتل است و تفاوت چندانی ندارد؛ اما داشتن رستوران و کافی‌شاپ و دیگر امکانات اقامتی به خود آن محل بستگی دارد که پیش از رزرو باید حتماً در قسمت امکانات آن را چک کنید. در ضمن برخی خانه‌های بوم‌گردی در شهرهای ساحلی و یا مناطق جنگلی مانند کلبه، ممکن است تختخواب نداشته باشد و یا سرویس حمام و دستشویی آن مشترک باشد که همه این موارد را باید در قسمت اطلاعات مربوط به هر خانه بوم‌گردی بخوانید. برای رزرو هم می‌توانید از جاباما: بوم گردی استفاده کنید و در تمامی شهرهای تاریخی ایران، مناطق جنگلی، کویرهای مرکزی و … انواع کلبه، اقامتگاه سنتی و خانه بوم‌گردی را برای رزرو انتخاب کرده و هزینه‌اش را آنلاین بپردازید.

با رزرو هرکدام از سه مدل اقامتگاه بالا که در این راهنمای کامل به شما معرفی کردیم، امیدواریم نهایت لذت را برده و سفر خوب و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا