هاست پرسرعت
روباتيك

ربات اطلس بوستون داینامیکس + ویدئو

ربات اطلس بوستون داینامیکس + ویدئو

علاقه مندان به دانش رباتیک، با ربات انسان نمای اطلس شرکت Boston Dynamics که در یوتیوب و در آگهی‌های تبلیغاتی، حرکات خارق‌العاده آکروباتیک انجام داده است، آشنا هستند. اما برای اینکه سیستمش شبیه انسان باشد، این شرکت به توسعه قابلیت های خود ادامه داده است، همانطور که در این ویدئو دیده می‌شود.
 
به گزارش gsxr، اسکات کویندرسما، سرپرست تیم اطلس در بوستون داینامیکس، گفت: “ما فقط به این فکر نمی کنیم که چگونه ربات را به صورت پویا در محیط خود حرکت دهیم، مانند آنچه در پارکور و رقص انجام دادیم.حالا دیگر ما به این فکر می‌کنیم که چگونه ربات باید بتواند اشیاء موجود در محیط خود را درک کند و در عین حال سطح عملکرد بالایی که از ربات‌های اطلس انتظار داریم را حفظ کند.

اطلس یک پلتفرم تحقیقاتی است و برخلاف بازوی روباتی Spot و Stretch Boston Dynamics برای خرید در دسترس نیست. ربات انسان نما دارای سیستم‌های هیدرولیک متحرک فشرده و باتری سفارشی است. همچنین دارای 28 مفصل، قد 1.5 متر (4.9 فوت) و وزن 89 کیلوگرم (196.2 پوند) است. به گفته سخنگوی این شرکت، اطلس می تواند با سرعت 2.5 متر بر ثانیه (5.5 مایل در ساعت) راه برود.

 

ویدئو

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا