ردبول در خودروی فرمول یک فصل 2024 از آیرودینامیک مرسدس کپی میکند!
ردبول در خودروی فرمول یک فصل 2024 از آیرودینامیک مرسدس کپی میکند!
ردبول در طراحی خودروی فرمول یک فصل ۲۰۲۴ خود با نام RB20، عناصر جسورانهای را معرفی کرده که شبیه خودروی فصل ۲۰۲۳ مرسدس یعنی W14 به نظر میرسد.
ردبول با رونمایی از RB20 که به نظر میرسد از طراحی خودروی فصل قبل مرسدس الهام گرفته، توجهات را به خود جلب کرده است. این موضوع سؤالی را مطرح کرده است که آیا آدریان نیوی طراحی ناموفق مرسدس را به فرمول برنده تبدیل خواهد کرد؟ هرچند این روزها خبرنگاران بیشتر روی اتهامات جنسی وارد شده به مدیر ردبول، کریستین هورنر تمرکز دارند اما طراحی RB20 بهسرعت در مرکز توجهات در X یا توئیتر سابق قرار گرفته است. هورنر در مراسم رونمایی این خودرو که در مقر ردبول در میلتون کینز انگلستان انجام شد گفته است:
نوآوری بزرگی در این خودرو وجود دارد که بدون شک در هفتههای آینده مشخص خواهد شد. تیم خلاقیت بالایی داشته و میتوانید این را در راهحلهایی که ارائه کردهاند ببینید. این یک تحول محافظهکارانه نیست و نوآوری واقعی در خودرو وجود دارد.
مکس ورشتپن هم در این رابطه گفته است:
من کاری که تیم انجام داده را دوست دارم. این یک خودروی محافظهکار نیست. اینطور نیست که فقط چند قطعه به خودروی عالی سال گذشته اضافه کرده باشیم و سعی کنیم کمی سریعتر شویم. آنها کاملاً جسورانه عمل کردهاند و این چیزی است که من دوست دارم. همه با انگیزه هستند و من بسیار مشتاقم که دربارهٔ خودرو بیشتر بدانم.
مهمترین ویژگی طراحی RB20، فاصله گرفتن از طراحی معمول سایدپاد است که با قوانین آیرودینامیکی جدید در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. شکل عمودی سایدپاد و فرم خنککنندهٔ آن یادآور مفهوم زیرو پاد مرسدس W14 است. موضوع عجیب اما اینکه طراحی زیرو پاد برای مرسدس جواب نداد و این تیم در بهروزرسانی خودروی فصل ۲۰۲۳ در گرند پری موناکو این فلسفهٔ طراحی را تغییر داد. بااینحال، بر کسی پوشیده نیست که آدریان نیوی به طراحی W13 و W14 علاقهمند بوده و آن را ادامه داده است. درهرحال، ۲۰۲۴ سال مهمی برای ردبول خواهد بود زیرا این تیم از یک سو بار سنگین موفقیت ۲۰۲۳ را بر دوش دارد و از سوی دیگر رقبا را بسیار نزدیک به خود میبیند. آیا ردبول میتواند یک فصل دیگر بر مسابقات سلطه داشته باشد یا تیم دیگری پیشتاز فصل ۲۰۲۴ خواهد بود؟
مجله خبری gsxr