ردیاب بهتر است یا دزدگیر؟ کدام امنیت خودرو را تضمین می‌کند؟

ردیاب بهتر است یا دزدگیر؟ کدام امنیت خودرو را تضمین
می‌کند؟

طبق اخبار منتشر شده، در هر 27 ثانیه یک خودرو دزدیده می‌شود! این آمار نگران‌کننده نشان می‌دهد که سارقان همواره منتظر هستند که تنها یک نقطه‌‌ضعف از خودرو شما ببینند تا به‌راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن، یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های زندگی‌تان را به‌سرقت ببرند. با وجود این اخبار و وضعیت امنیتی بسیاری از خودروهای موجود در بازار، بالا بردن امنیت خودرو و استفاده از ابزارهایی برای جلوگیری از سرقت آن، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رانندگان و صاحبان خودرو تبدیل شده است.

با توجه به اهمیت و ضرورت آشنایی با بهترین روش بالا بردن امنیت وسایل نقلیه‌ی شخصی، ما در این مطلب قصد داریم 2 مورد از پرکاربردترین سیستم‌های امنیت خودرو، یعنی ردیاب و دزدگیر را بررسی کرده و به این پرسش مهم پاسخ دهیم که کدام‌یک از آن‌ها بهترین انتخاب برای تضمین امنیت خودرو است؟ اگر شما هم به این موضوع علاقه‌مندید، تا انتهای این متن همراه ما باشید.

دزدگیر خودرو دیگر کارایی لازم را ندارد

هدف اصلی استفاده از دزدگیر در خودرو این است که با ایجاد هشدار و صدا، باعث فراری دادن سارق شود. اما آیا این قابلیت واقعا امنیت خودرو را افزایش می‌دهد؟ پاسخ این سوال کاملا مشخص است. همان‌طور که می‌دانیم امروزه تعداد قابل توجهی از خودرو‌ها از انواع سیستم‌های دزدگیر استفاده می‌کنند؛ با این‌حال هر روز شاهد به‌سرقت رفتن تعداد بیشتری خودرو هستیم! بیایید در ادامه، برخی از نقاط ضعف دزدگیر را بررسی کنیم:

  1. دزدگیر نسبت به بسیاری از محرک‌ها، آژیر بی‌مورد تولید می‌کند.
  2. سارقان به‌راحتی و خیلی سریع می‌توانند سیستم دزدگیر را غیرفعال کنند.
  3. باعث ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای سایر افراد و همسایه‌ها می‌شود.
  4. یکی از مهم‌ترین معایب انواع خاصی از دزدگیرها، قیمت بالای آن‌هاست.
  5. درصورتی‌که از خودرو دور باشید، دیگر نمی‌توانید صدای آژیر دزدگیر را بشنوید.
  6. و…

ردیاب، تنها راه افزایش امنیت وسیله‌ی نقلیه

تا اینجای مطلب، با دزدگیر خودرو و برخی از ویژگی‌های آن آشنا شدیم. شاید در گذشته، از دزدگیر به‌عنوان یک روش کاربردی برای بالا بردن امنیت خودروها یاد می‌شد، اما امروزه این سیستم دیگر نمی‌تواند کارایی لازم را برای افزایش امنیت وسایل نقلیه داشته باشد. از آن‌جایی‌که خودرو یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین دارایی‌های خانواده‌ها به‌حساب می‌آید، بهتر است با کاربردی‌ترین راه افزایش امنیت آن، یعنی ردیاب خودرو، آشنا شویم.

در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین امکاناتی را که ردیاب خودرو در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بررسی می‌کنیم:

1. ماشین‌تان را به‌طور لحظه‌ای ردیابی کنید

شاید ساده به‌نظر برسد، اما ردیابی لحظه‌ای موقعیت خودرو یکی از کاربردی‌ترین امکاناتی است که ردیاب در اختیار شما قرار می‌دهد. با کمک این قابلیت می‌توانید در هر فاصله‌ای از ماشین‌تان که قرار دارید، موقعیت لحظه‌ای آن را روی نقشه ببینید و کنترل بیشتری روی وضعیت امنیتی آن داشته باشید. با استفاده از ردیاب خودرو، جی پی اس موتورسیکلت و ردیاب ماشین سنگین، از این قابلیت کاربردی بهره‌مند شوید.

2. با دریافت هشدارهای مختلف، از وضعیت خودرو مطلع شوید

برای نظارت بهتر روی امنیت وسیله‌ی نقلیه، بسیاری از ردیاب‌ها انواع هشدارهای کاربردی، مانند هشدار روشن شدن خودرو، باز شدن درب، سرعت غیرمجاز، حمل با جرثقیل و همچنین ضربه و تصادف را برای کاربران خود ارسال می‌کنند. با دریافت به‌موقع هشدارهای کاربردی، کنترل دقیقی بر عملکرد ماشین و وضعیت امنیتی آن خواهید داشت.

3. ماشین‌تان را از راه دور خاموش و روشن کنید

بیایید با هم به سناریوی به‌سرقت رفتن خودرو فکر کنیم. در ابتدا، سارق درب خودرو شما را باز کرده و ماشین‌تان را روشن می‌کند. در همین لحظه، شما هشدارهای باز شدن درب خودرو و هشدار روشن شدن را روی گوشی موبایل دریافت کرده و بلافاصله موقعیت آن را روی نقشه مشاهده می‌کنید. اما آیا این‌ها تنها قابلیت‌هایی است که ردیاب برای افزایش امنیت خودرو در اختیار شما قرار می‌دهد؟

قطعا خیر! یکی از بهترین و پرکاربردترین قابلیت‌های ردیاب‌های پیشرفته، قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور است. تنها کافیست گزینه‌ی سوییچ مخفی را روی خودرو فعال کرده تا دیگر خودرو شما روشن نشود. در این لحظه می‌توانید به‌سرعت همراه با نیروی انتظامی به موقعیت ماشین‌تان بروید و با خیال راحت خودرو یا بهتر است بگویم سرمایه‌ی زندگی‌تان را صحیح‌و‌سالم پس بگیرید.

4. از سلامت خودرو مطلع شوید

احتمالا شما هم از هزینه‌های بالای تعمیرونگهداری خودرو مطلع هستید. با این قیمت‌های بالای تعمیرات خودرو، بهترین کار این است که با عیب‌یابی به‌موقع، از بروز صدمات و خرابی‌های پرهزینه جلوگیری کنید. یکی از کاربردی‌ترین امکاناتی که برخی از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی ردیاب خودرو در اختیار کاربران قرار می‌دهد، عیب‌یابی (دیاگ) خودرو از راه دور است. با کمک این قابلیت می‌توانید خطاهای ECU را بخوانید و از ایرادات موجود مطلع شده و به‌موقع اقدامات لازم را انجام دهید.

5. تاریخچه‌ی مسیرهای پیموده شده را بررسی کنید

با کمک ردیاب خودرو نه‌تنها می‌توانید به‌طور لحظه‌ای بر روی وضعیت خودرو نظارت داشته باشید، بلکه به مسیرهای پیموده شده در بازه‌ی زمانی گذشته دسترسی داشته و حتی وضعیت وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را در این بازه‌ی زمانی بررسی کنید. تنها کافیست بازه‌ی زمانی دلخواه خود را انتخاب کرده تا به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

اما این‌ها تنها امکانات کاربردی ردیاب‌های خودرو نیستند. امروزه تکنولوژی ردیاب‌ها بسیار پیشرفت کرده و قابلیت‌های کاربردی فراوانی را در اختیار کاربران قرار داده و دغدغه‌های امنیتی آن‌ها را برطرف می‌کند.

ردیاب خودرو ایگل، بهترین ردیاب خودرو به انتخاب مشتریان

ردیاب خودرو ایگل یکی از کاربردی‌ترین ردیاب‌های موجود در بازار ایران است. انواع متنوع ردیاب ایگل و اپلیکیشن همران (اپلیکیشن اختصاصی ردیاب‌های ایگل)، کاملا تولید داخل کشور بوده و در مجهزترین و به‌روزترین خطوط تولید داخل کشور، طراحی و تولید شده است. با استفاده از جی پی اس‌های ایگل که تنها به‌اندازه‌ی یک قوطی کبریت هستند، می‌توانید از تمام قابلیت‌های کاربردی زیر بهره‌مند شوید:

  1. ردیابی لحظه‌ای موقعیت وسیله‌ی نقلیه
  2. دریافت هشدارهای متنوع و کاربردی در مواقع اضطراری، مانند هشدار روشن شدن خودرو، باز شدن درب، حمل با جرثقیل، ضربه و تصادف و…
  3. دریافت گزارشات جامع از عملکرد خودرو، مانند میزان کارکرد درجا، وضعیت فعلی سوییچ، مجموع مسافت طی شده، سرعت و…
  4. دسترسی به تاریخچه‌ی مسیرهای طی شده در بازه‌ی زمانی دلخواه
  5. خاموش کردن از راه دور خودرو
  6. عیب‌یابی (دیاگ) آنلاین وسیله‌ی نقلیه از راه دور
  7. ضبط وقایع جاده‌ای و کابین توسط 2 دوربین (فیلم‌برداری و عکس‌برداری)
  8. ذخیره و دسترسی راحت به مدارک شناسایی راننده و خودرو
  9. استفاده از قابلیت تماس اضطراری SOS در مواقع اضطراری
  10. و…

پشتیبانی، گارانتی و خدمات پس از فروش برای دستگاهی مانند ردیاب خودرو، از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید هنگام خرید ردیاب خودرو آن‌ها توجه کنید. همه‌ی محصولات ایگل، پشتیبانی شبانه‌روزی، 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای نظارت دقیق بر روی خودرو می‌توانید از اپلیکیشن اختصاصی ردیاب استفاده کنید، تا به مجموعه‌ای از قابلیت‌های ذکر شده دسترسی داشته باشید.

درنهایت می‌توان گفت ردیاب، موثرترین روش برای بالا بردن امنیت خودرو است

در این مطلب، سعی کردیم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رانندگان و صاحبان خودرو را پاسخ دهیم. با وجود اینکه در گذشته، از دزدگیر خودرو به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای افزایش امنیت خودرو یاد می‌شد، امروزه شاهد کاهش چشم‌گیر کارایی این روش هستیم. استفاده از ردیاب ماشین، موثرترین راه افزایش امنیت وسیله‌ی نقلیه و کنترل از راه دور آن‌ است. جی پی اس خودرو ایگل، با امکانات کاربردی و متنوعی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بهترین انتخاب برای وسیله‌ی نقلیه‌ی شماست.

شما هم همین امروز می‌توانید برای خرید انواع ردیاب ماشین ایگل اقدام کنید. برای این‌کار کافیست به سایت ایگل مراجعه کرده یا با شماره‌ی زیر تماس بگیرید:

وب‌سایت ایگل: https://tragle.shop/

شماره تماس: 03133389852

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل