هاست پرسرعت
فناوری

رشد سهم گیمرهای مسن و پردرآمد، نسبت به جوانترها، در بازار بازی‌های ویدئویی

رشد سهم گیمرهای مسن و پردرآمد، نسبت به جوانترها، در بازار بازی‌های ویدئویی

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی «سیرکانا»، هزینه‌کرد بازی‌های ویدئویی در میان مصرف‌کنندگان آمریکایی ۱۸ تا ۲۴ ساله بین ژانویه تا آوریل امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش gsxr و به نقل از تک‌اسپات، این افت شدید در حالی رخ داده که گروه‌های سنی بالاتر یا با کاهش اندک یا بدون تغییر در میزان هزینه مواجه بوده‌اند. این امر نشان می‌دهد فشارهای اقتصادی اخیر بیشترین اثر را بر جوانان گذاشته است.

عوامل متعددی در این روند نقش دارند. بازار کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جوان با شرایط دشوارتری روبه‌رو است و دولت ترامپ بازپرداخت وام‌های دانشجویی را از سر گرفته است. همچنین داده‌های فدرال رزرو نیویورک نشان می‌دهد نرخ معوقات کارت اعتباری به بالاترین سطح از پیش از همه‌گیری رسیده و این نرخ در میان ۱۸ تا ۲۹ ساله‌ها بیشترین مقدار را دارد.

در نتیجه، این گروه سنی در بازه زمانی یادشده حدود ۱۲ درصد کمتر برای مبلمان، ۱۴ درصد کمتر برای فناوری، و نزدیک به ۲۰ درصد کمتر برای لوازم جانبی هزینه کرده‌اند. اما بیشترین کاهش، یعنی نزدیک به ۲۵ درصد، مربوط به بازی‌های ویدئویی بوده است. در مقابل، مصرف‌کنندگان بالای ۲۴ سال تقریباً تغییری در هزینه‌کرد بازی‌ها نداشته‌اند.

 

رشد سهم گیمرهای مسن و پردرآمد، نسبت به جوانترها، در بازار بازی‌های ویدئویی
این وضعیت برای تحلیلگران غیرمعمول است؛ چرا که جوانان با وجود درآمد کمتر، معمولاً تعهدات مالی کمتری دارند و بخش بزرگ‌تری از درآمد خود را صرف سرگرمی و خریدهای تفریحی می‌کنند. با این حال، روندی بلندمدت در جریان است که طی آن مشتریان مسن‌تر و پردرآمد سهم بیشتری از هزینه‌کرد بازی‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

آمار نشان می‌دهد در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴، خانوارهای با درآمد سالانه ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر، ۳۶ درصد از سخت‌افزار بازی را خریداری کرده‌اند؛ رقمی که در سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ تنها ۲۹ درصد بود. در همین بازه، سهم خانوارهای با درآمد ۵۰ هزار دلار یا کمتر از ۴۱ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافت. بازار بازی آمریکا در همان سال برای تمام گروه‌های سنی زیر ۴۴ سال کاهش فروش ثبت کرد که به گفته «مت پیسکاتلا» ناشی از افزایش هزینه‌های زندگی است.

با وجود قیمت بالای کنسول «نینتندو سوئیچ ۲» و بازی «ماریو کارت ورلد» با برچسب ۸۰ دلاری، عرضه قوی موجب رکوردشکنی فروش شد. با این حال، تحلیلگران معتقدند با گران‌تر شدن بازی‌ها، جوانان به سمت بازی‌های رایگان، موبایلی و نسخه‌های ارزان رایانه‌ای می‌روند و سهم بیشتری از درآمد خود را صرف کالاهای اساسی مانند مواد غذایی می‌کنند.

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا