هاست پرسرعت
خودرو

رقابت کوروت Z06 با رقبا در پیست مونتچلو، از اوراکان تکنیکا تا پورشه GT3

رقابت کوروت Z06 با رقبا در پیست مونتچلو، از اوراکان تکنیکا تا پورشه GT3

در طول رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ وب‌سایت روداندترک، کوروت Z06 در پیست ۳ کیلومتری مونتچلو به مصاف رقبا رفته است.

وب‌سایت روداندترک (Road&Track) هم مثل موتورترند هرسال اقدام به برگزاری رقابت خودروی پرفورمنس سال می‌کند. امسال دهمین دورهٔ برگزاری این رقابت است و برترین خودروهای اسپرت جهان در آن حضور پیدا کرده‌اند. این رقابت شامل آزمایش خودروها در دو بخش پیست و جاده می‌شود که بخش پیست آن دو سال است در پیست مونتچلو موتور کلاب در شمال نیویورک برگزار می‌شود. مردان روداندترک چند روزی را صرف نابود کردن لاستیک‌ها در این پیست کرده و سپس راهی جاده‌های عمومی می‌شوند.

رقابت کوروت Z06 با رقبا در پیست مونتچلو، از اوراکان تکنیکا تا پورشه GT3

آئودی RS3، ب‌ام‌و M4 CSL، شورلت کوروت Z06، هوندا سیویک تایپ R، هیوندای الانترا N، لامبورگینی اوراکان تکنیکا، نیسان Z پرفورمنس، پورشه کیمن GT4 RS، سوبارو WRX و تویوتا GR کرولا شرکت‌کنندگان رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ روداندترک هستند. مهم‌ترین بخش آزمایش این خودروها در پیست رقم می‌خورد زیرا اینجا ایمن‌ترین مکان برای استفادهٔ حداکثری از تمام توان خودروهای پرفورمنس فوق‌العاده قدرتمند امروزی محسوب می‌شود. همهٔ خودروهای این رقابت اقدام به تایم زنی در پیست می‌کنند و سریع‌ترین تایم آن‌ها ثبت می‌شود. البته در این رقابت، آزمایش‌کنندگان بیش از آنکه به دنبال زدن لپ تایم‌های سریع‌تر باشند، میزان دسترسی به حداکثر پرفورمنس هر خودرو را بررسی می‌کنند.

رقابت کوروت Z06 با رقبا در پیست مونتچلو، از اوراکان تکنیکا تا پورشه GT3

پیست ۳ کیلومتری مونتچلو با ۹ پیچ مکان مناسبی برای انجام این کار است زیرا همه‌چیز دارد. از پیچ‌های سریع و مستقیمی‌های طولانی گرفته تا پیچ‌های تنگ و قسمت‌های ترمز گیری شدید. این یک مسیر آزمایشی عالی برای دریافت تصویر کاملی از توانایی‌های یک خودرو محسوب می‌شود. در مونتچلو هر خودرو یک دور گرم کردن می‌زند و سپس سه دور رسمی با استفاده از تنظیمات پیشنهادی سازنده زده می‌شود تا نهایتاً سریع‌ترین زمان ثبت شود.

رقابت کوروت Z06 با رقبا در پیست مونتچلو، از اوراکان تکنیکا تا پورشه GT3

ازآنجایی‌که کوروت Z06 تاکنون در یک پیست بزرگ و چالش‌برانگیز اقدام به تایم زنی رسمی نکرده است، این رقابت روداندترک می‌تواند معیار مناسبی برای محک زدن پرفورمنس آن در برابر رقبا باشد. اصلی‌ترین رقبای این خودرو در رقابت سال ۲۰۲۳ لامبورگینی اوراکان تکنیکا و پورشه کیمن GT4 RS بودند و به همین دلیل، از همان ابتدا انتظار می‌رفت که کوروت سریع‌ترین خودرو در پیست باشد زیرا با ۶۷۰ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. این کوروت همچنین به پکیج تهاجمی Z07 هم مجهز است که توانایی‌های آن را در پیست بیشتر می‌کند.

رقابت کوروت Z06 با رقبا در پیست مونتچلو، از اوراکان تکنیکا تا پورشه GT3

سوپرکار جدید شورلت در مونتچلو با ثبت زمان یک دقیقه و ۲۰.۶ ثانیه، به‌راحتی کیمن را با اختلاف دو ثانیه شکست دارد و ۲.۵ ثانیه از اوراکان تکنیکا سریع‌تر بود. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۲ روداندترک نیز در همین پیست برگزار شد و شرکت‌کنندگان سال گذشته که شامل بنتلی کانتیننتال GT اسپید، ب‌ام‌و M4 کامپتیشن xDrive، کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ، لامبورگینی اوراکان STO، مرسدس AMG GT بلک سریز، پورشه ۹۱۱ GT3، تویوتا GR86 و فولکس‌واگن گلف GTI می‌شود هم در مونتچلو تایم زده‌اند؛ بنابراین، زمان کوروت Z06 را با این خودروها هم می‌توان مقایسه کرد.

رقابت کوروت Z06 با رقبا در پیست مونتچلو، از اوراکان تکنیکا تا پورشه GT3

این سوپرکار آمریکایی در پیست ۳ کیلومتری مذکور ۱.۱ ثانیه از پورشه ۹۱۱ GT3 و ۱.۳ ثانیه از اوراکان STO سریع‌تر بوده و تنها با اختلاف ۱.۲ ثانیه حریف AMG GT بلک سریز نشده است. این نشان می‌دهد که Z06 جدید در پیست واقعاً خودروی توانمندی است. شاید به نظر برسد کوروت Z06 Z07 با این قدرت و ویژگی‌ها باید خودروی ترسناکی باشد اما در عمل، یک شریک قابل‌اعتماد در سرعت‌های بالا بوده و در تنظیم شاسی کاملاً از مزیت‌های پلت‌فرم موتور وسط بهره برده است. البته همان‌طور که اشاره شد، پیست فقط یک قطعه از پازل رقابت خودروی پرفورمنس روداندترک است و آزمایش جاده‌ای ۳۰۰ کیلومتری ممکن است داستان بسیار متفاوتی را در مورد خودروها نشان دهد.

رقابت کوروت Z06 با رقبا در پیست مونتچلو، از اوراکان تکنیکا تا پورشه GT3

بااین‌حال، کوروت Z06 روی جاده هم عملکرد خوبی از خود نشان داد زیرا کمک‌فنرهای مغناطیسی این ماشین آن‌قدر خوب تنظیم شده‌اند که می‌توان به‌راحتی با Z06 به‌صورت روزانه رانندگی کرد. به همین دلیل، در زمان تصمیم‌گیری برای انتخاب برندهٔ امسال، درحالی‌که آزمایش‌کنندگان دور سه خودروی برتر رقابت یعنی کیمن GT4 RS، کوروت Z06 و سیویک تایپ R جمع شده بودند، نهایتاً سوپرکار شورلت را انتخاب کردند. این ماشین به همان اندازه که در پیست هیجان‌انگیز است و پرفورمنس خیره‌کننده‌ای دارد، در جاده هم فوق‌العاده است و به همین دلیل به‌عنوان قهرمان رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ روداندترک انتخاب شد.

لپ تایم شرکت‌کنندگان رقابت خودروی پرفورمنس سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ روداندترک در پیست مونتچلو

خودرو

قدرت

وزن

قیمت

زمان

مرسدس AMG GT بلک سریز ۷۳۰ اسب بخار ۱۶۴۰ کیلوگرم ۳۳۵,۰۱۷ دلار ۱:۱۹.۴
شورلت کوروت Z06 Z07 ۶۷۰ اسب بخار ۱۶۶۳ کیلوگرم ۱۶۶,۲۵۰ دلار ۱:۲۰.۶
پورشه ۹۱۱ GT3 ۵۱۰ اسب بخار ۱۴۵۱ کیلوگرم ۱۹۵,۸۵۰ دلار ۱:۲۱.۷
لامبورگینی اوراکان STO ۶۴۰ اسب بخار ۱۵۳۷ کیلوگرم ۳۵۴,۷۱۲ دلار ۱:۲۱.۹
پورشه کیمن GT4 RS ۵۰۰ اسب بخار ۱۴۶۴ کیلوگرم ۱۹۵,۱۰۰ دلار ۱:۲۲.۷
لامبورگینی اوراکان تکنیکا ۶۴۰ اسب بخار ۱۵۷۴ کیلوگرم ۳۴۲,۵۹۵ دلار ۱:۲۳.۱
ب‌ام‌و M4 CSL ۵۵۰ اسب بخار ۱۶۵۱ کیلوگرم ۱۴۵,۳۹۵ دلار ۱:۲۴.۲
ب‌ام‌و M4 کامپتیشن xDrive ۵۱۰ اسب بخار ۱۷۶۰ کیلوگرم ۱۰۱,۷۹۵ دلار ۱:۲۵.۴
کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ ۶۶۸ اسب بخار ۱۸۶۹ کیلوگرم ۱۱۲,۸۴۵ دلار ۱:۲۶.۰
آئودی RS3 ۴۰۰ اسب بخار ۱۶۵۰ کیلوگرم ۶۷,۶۹۰ دلار ۱:۲۸.۹
بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۶۶۰ اسب بخار ۲۲۷۳ کیلوگرم ۳۵۲,۰۹۰ دلار ۱:۲۹.۰
هوندا سیویک تایپ R ۳۱۵ اسب بخار ۱۴۴۴ کیلوگرم ۴۵,۷۷۱ دلار ۱:۳۱.۶
تویوتا GR کرولا ۳۰۰ اسب بخار ۱۲۷۵ کیلوگرم ۵۱,۴۲۰ دلار ۱:۳۲.۲
هیوندای الانترا N ۲۸۰ اسب بخار ۱۴۴۷ کیلوگرم ۳۴,۱۴۵ دلار ۱:۳۳.۰
فولکس‌واگن گلف GTI ۲۴۵ اسب بخار ۱۴۳۰ کیلوگرم ۴۰,۱۸۵ دلار ۱:۳۳.۱
نیسان Z پرفورمنس ۴۰۰ اسب بخار ۱۵۹۰ کیلوگرم ۵۳,۲۱۰ دلار ۱:۳۳.۴
سوبارو WRX ۲۷۱ اسب بخار ۱۵۴۲ کیلوگرم ۳۷,۴۹۰ دلار ۱:۳۴.۸
تویوتا GR86 ۲۲۸ اسب بخار ۱۴۴۵ کیلوگرم ۳۱,۷۵۰ دلار ۱:۳۶.۱

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا