هاست پرسرعت
بازی

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

از جهان‌سازی دقیق و شخصیت‌های جذاب گرفته تا نبردهای جادویی و حماسی، همه رمان های موجود در این لیست لیاقت تبدیل شدن به یک بازی جذاب و سرگرم‌کننده را دارند.

سبک فانتزی یکی از محبوب ترین ژانرها در کتاب‌ها و بازی‌های ویدیویی است؛ چرا آن‌ها را با هم ترکیب نکنیم؟
بزرگترین نام‌ها در رسانه‌های فانتزی همیشه با کتاب‌ها شروع می‌شوند. ارباب حلقه‌ها، بازی تاج‌ و تخت و The Witcher قبل از اینکه تبدیل به غول‌هایی در صنعت فیلم، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی شوند، همگی رمان‌های پرطرفداری بودند. سبک فانتزی یکی از عمیق‌ترین و گسترده‌ترین ژانرهای موجود است، بنابراین پتانسیل بالایی در تبدیل شدن به بازی دارد. در این مقاله بهترین رمان‌های فانتزی را با هم مرور می‌کنیم که پتانسیل بالایی برای حضور در صنعت بازی دارند.

The Unspoken Name

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

اولین رمان AK Larkwood یکی از تخیلی‌ترین محیط‌های فانتزی سال‌های اخیر و یک جفت قهرمان فوق‌العاده را برای ما به ارمغان آورد. ماجراجویی‌های Csorwe و Shuthmili باعث می‌شود که ساخت یک بازی بر اساس این رمان، یک نقش‌آفرینی Co-op و لذت‌بخش باشد. شخصیت‌های فرعی داستان هم از شخصیت‌پردازی مناسبی برخودارند و می‌توانند روح به داستان بازی روح بدهند. البته The Unspoken Name در ادامه تبدیل به به یک مجموعه کتاب شد (رمان دوم با نام Thousand Eyes، اندکی قبل از نگارش این مقاله منتشر شد).

با توجه به در دسترس بودن منابع زیاد، چند قسمته بودن این رمان‌ و همچنین جهانی‌سازی پرپتانسیل این کتاب، ساخت یک بازی یا فرنچایز بر اساس این رمان فانتزی می‌تواند جذاب و دیدنی باشد.

The Necromancer

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

شخصیت Isyllt Iskaldur، یک قهرمان فانتزی است که به اندازه کافی مورد قدردانی قرار نگرفته و می‌تواند پروتاگونیستی عالی برای یک بازی ویدیویی باشد. به عنوان یک جاسوس سلطنتی با قدرت کنترل مردگان، او به سراسر جهان سفر می‌کند تا کشورهای رقیب را بی‌ثبات کرده و توطئه‌های دشمن برای کسب تاج و تخت را خنثی کند. ساخت بازی‌ بر اساس Isyllt، ترکیبی هیجان‌انگیز از مکانیک‌های مبارزه‌ای، مخفی‌کاری و جادو را ممکن می‌سازد.

پتانسیل این رمان تا حدی زیاد است که سازندگان حتی نیازی به پیروی کامل از آن ندارند (اگرچه هر رمان در این مجموعه به تنهایی می‌تواند به یک بازی داستانی خوب تبدیل شود) زیرا ماهیت کاری و شغلی Isyllt، او را به انواع مکان‌های عجیب و غریب و متنوع می‌برد.

Warbreaker

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

در حالی که سندرسون (Sanderson) بیشتر برای نوشتن داستان سری‌هایی مانند Mistborn و The Stormlight Archive شناخته می‌شود، برخی از بهترین آثار او رمان‌هایش هستند. به طور خاص، رمان Warbreaker می‌تواند تصاویری خیره کننده را در قالب یک بازی ویدیویی ارائه دهد. با استفاده از مضامین این رمان، می‌توان طراحی‌های هنری و گرافیکی فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت. در دنیای Warbreaker، جادو تا حدودی توسط رنگ‌ها انجام می‌شود. استفاده از جادو، رنگ را از یک شخص یا شی خارج می‌کند. افرادی که هیچ قدرت جادویی در آن‌ها باقی نمانده است، خاکستری و بی رنگ هستند؛ در حالی که افراد و مکان‌هایی که مقادیر زیادی جادو در اختیار دارند روشن و رنگارنگند.

نبردهای جسورانه و حماسی که هر دوی آن‌ها در کتاب وجود دارند، می‌توانند یک بازی خیره کننده به وجود بیاورند. بدون شک Warbreaker می‌تواند یکی از نوآورانه‌ترین و بهترین ایده‌های موجود برای ساخت یک بازی فانتزی و نقش‌آفرینی باشد.

تبلیغات

Trail of Lightning

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

رمان Trail of Lightning و دنباله آن، Storm of Locusts، رمان‌های فانتزی و مدرنی هستند که در جهان اساطیر ناواهو جریان دارند. مگی هاسکی، قهرمان داستان، یک شکارچی هیولا در دنیایی است که توسط بلایای ماوراء طبیعی ویران شده است. سرعت بی‌نظیر او به طرز عجیبی می‌تواند مکانیک‌های گیم‌پلی منحصر به فردی را در یک بازی ایجاد کنند. حتی دشمنان هیولایی او می‌توانند باس فایت‌های پرجزئیات و به یاد ماندنی زیادی را به نمایش بگذارند. دادن نقش اصلی داستان به مگی، خود دستاوردی بزرگ خواهد بود. مگر چه تعداد شخصیت زن بومی آمریکایی در باز‌ی‌های ویدیویی وجود دارد، چه برسد به اینکه قهرمان داستان باشد؟

بازی‌های زیادی از اساطیر یونانی و اسکاندیناوی ساخته شده است، اما تعداد بسیار کمی روی اسطوره‌های بومی آمریکای شمالی تمرکز کرده‌اند. این کتاب‌ها قبلا قالب جدید و جذاب First Nations را به ادبیات فانتزی ارائه داده‌اند، به همین خاطر یک بازی بر اساس این رمان می‌تواند همین کار را برای صنعت گیم انجام دهد.

The Name of The Wind

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

مجموعه رمان‌های Kingkiller Chronicles از پاتریک روثفوس (Patrick Rothfuss)، مسلما یکی از بزرگترین سری‌های فانتزی قرن بیست و یکم است. این رمان‌ها قهرمانی دارد که به جرات می‌تواند از گرالت سری The Witcher نیز به یادماندنی‌تر و جذاب‌تر باشد. Kvothe یک افسانه در کتاب‌های فانتزی است که داستان چگونگی بدنام شدن شهرت و اعتبارش را بیان می‌کند.

طرفداران The Witcher حتما سراغ رمان The Name of The Wind بروند که بدون شک از آن لذت خواهند برد.
البته که شخصیت‌های دیگری نیز در جهان این رمان وجود دارند و بازی می‌تواند خط داستانی آن‌ها را نیز دنبال کند. کاراکتر Auri در حال حاضر یک رمان اسپین آف به نام The Slow Regard Of Silent Things دریافت کرده است، بنابراین سازندگان می‌توانند داستان خود را از دیدگاه شخصیتی غیر از Kvothe روایت کنند.

The Broken Earth Trilogy

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

سه‌گانه The Broken Earth، تنها سه‌گانه‌ای است که هر رمانش به طور جداگانه جایزه هوگو خود را دریافت کرده است. داستان Jemisin از پایان یک تمدن جادویی، برای اقتباس به عنوان یک RPG پرطرفدار، همه چیز دارد. چنین عنوانی می‌تواند پر از شخصیت‌های به یاد ماندنی، لحظات دراماتیک و تصمیمات دلخراش باشد. این کتاب‌ها پایان جهان را به یک بحث عمیقا شخصی تبدیل کرده و نیازهای انسانی را با مهارت‌های جادویی ترکیب می‌کنند. این رمان دارای داستانی است که برای همیشه در ذهن خواننده ماندگار می‌شود و تجربه آن از طریق یک رسانه تعاملی مانند ویدیو گیم، می‌تواند آن را حتی تاثیرگذارتر کند.

The Temeraire Series

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

این واقعیت که بیش از پانزده سال، از رمان‌های جذاب و خواندنی نائومی نوویک (Naomi Novik)، هیچ فیلم، سریال یا بازی‌ای اقتباس نشده، یک تراژدی غم‌انگیز است. داستان سری در اوایل قرن نوزدهم جریان دارد و شخصیت ناپلئون را به نمایش می‌گذارد که می‌خواهد با اژدهایان خود، جهان را تسخیر کند. این سری شوخی‌هایی به سبک جین آستن دارد که با نبردهای گیرا در سرزمین‌های خشک و دریایی، ترکیب زیبایی را پدید می‌آورد. بیش از ده‌ها اژدها در جهان The Temeraire وجود دارند که هر کدام شامل پیشینه‌ای عیمق می‌شوند و پیاده‌سازی آن‌ها در بازی‌های ویدیویی، می‌تواند یک تجربه نقش‌آفرینی به شدت غنی و پرمحتوا را به ارمغان بیاورد.

رمان The Total Warseries دوران ناپلئون را پوشش می‌دهد و با اسطوره‌شناسی تلفیق شده است. به نظرم Creative Assembly باید کار درست را انجام دهد و حق ساخت بازی Total War: Temeraire را خریداری کند.

The Stormlight Archive

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

در یک چشم‌انداز فانتزی از جهان بیگانگان و جنگ‌های مداوم، گروهی از شوالیه‌های تابناک به ارواح باستانی سوگند یاد می‌کنند تا جادویی که مدت‌ها از دست داده بودند را به دست آورده و با Desolation و نابودی پیش‌رو مبارزه کنند. جهان‌سازی دقیق براندون ساندرسون در The Stormlight Archive، محیطی پرالتهاب و بزرگ را برای ایجاد می‌کند که در صورت تبدیل به یک بازی ویدیویی، گیمرها می‌توانند در آن کاوش کنند. با توجه به اینکه پیاده‌سازی سیستم‌های جادویی ساختار یافته و دقیق کتاب‌های او برای توسعه دهندگان بسیار آسان است، می‌توانیم انتظار یک گیم‌پلی پرجزئیات و سرگرم‌کننده را از بازی داشته باشیم. جالب است بدانید که سازندگان‌ بازی‌های Godfall و Mount و Blade II: Bannerlord از این رمان الهام گرفته‌اند.

The Dresden Files

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

جدا از بازی‌هایی چون Vampire the Masquerade: Bloodlines یا Secret World: Legends MMO، عناوین گران‌بهایی در ژانر Urban Fantasy وجود دارند که می‌توانند جادوها، هیولاها و افسانه‌های غربی را به خوبی نمایش دهند. سری کتاب‌های Dresden Files با شخصیت اصلی جادوگر و باهوش خود، می‌تواند تبدیل به یک بازی سندباکس نقش‌آفرینی مدرن در ژانر فانتزی شود. جادوگران، خون‌آشام‌ها، جن‌ها، گرگینه‌ها و پلیس‌‌هایی که در اطراف شیکاگوی مجازی رانندگی می‌کنند، می‌توانند از اصلی‌ترین دشمنان شما در بازی فانتزی مذکور باشند.

The Lensman Series

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

از دید امروزی، مجموعه Lensman کلیشه‌ای‌ترین اپرای فضایی است که می‌توان تصور کرد. پلیس‌های فضایی با لباس نقره‌ای در گشتی کهکشانی، با نیروهای شیطان می‌جنگند. با این حال، دلیلی برای ساخت بازی بر اساس این رمان وجود دارد. Doc Smith، در حین انتشار فصل‌های مجموعه Lensman در دوران طلایی داستان‌های علمی تخیلی، تقریبا تمام مفاهیم کلیشه‌ای امروزی از ژانر علمی تخیلی را اختراع کرد و ملودرام جنگ ستارگان و دیگر آثار علمی مدرن را الهام بخشید.

حماسه‌های فرنچایز Lensman به‌عنوان یک برداشت قدیمی از بازی‌های استراتژی 4X مانند Stellaris و دارا بودن تعداد زیادی از کشتی‌های جنگی مرگبار، سلاح‌های فوق‌العاده و ارتقاء قدرت‌های روانی برای نیروهای Civilization، می‌تواند تبدیل به یک بازی عالی شود.

The Green Bone Saga

رمان های فانتزی که لیاقت تبدیل شدن به بازی را دارند

به Grand Theft Auto یا Sleeping Dogs فکر کنید، اما با قدرت‌های ابرقهرمانی. این خلاصه‌ای از حماسه ‌Green Bone است؛ یک سری فانتزی مدرن و آسیایی که توسط فوندا لی (Fonda Lee) نوشته شده. داستان این رمان در جزیره خیالی Kekon جریان دارد. یک بازی ویدیویی بر اساس حماسه Green Bone می‌تواند تمدن‌سازی و مدیریت منابع را با تعقیب و گریز ماشینی و نبردهایی بر اساس هنرهای رزمی فراطبیعی، در کنار هم قرار دهد و یک تجربه به یاد ماندنی و جذاب را پدید آورد.


نظر شما پیرامون این رمان‌ها چیست؟ آیا آن‌ها را مطالعه کرده‌اید؟ دوست دارید با الگوبرداری از کدام کتاب یک بازی ویدیویی ساخته شود؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

Visible bearded manیوهانکارل فیربرنDARKSIRENBehzad gotryبهزاد سالمیHyakkimaruPlaystation TArnaldmitia KaramazovWotanSeZarشرکCaptainامیر حسینEspressoعلی امیری (Ali984)????🤘Mohsenj74Ezio Auditore da Firenzemore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا