هاست پرسرعت
خودرو

رونمایی از میتسوبیشی اوتلندر وارداتی در نمایشگاه خودروی شیراز

رونمایی از میتسوبیشی اوتلندر وارداتی در نمایشگاه خودروی شیراز

شرکت آرین پارس موتور در نمایشگاه خودروی شیراز رسماً اقدام به رونمایی از میتسوبیشی اوتلندر کرده است. این خودرو در هفت تیپ مختلف با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو عرضه خواهد شد.
رونمایی از میتسوبیشی اوتلندر وارداتی در نمایشگاه خودروی شیراز

همچنین بخوانید: میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ در ایران؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند جدید

چند سال پیش که واردات خودرو به کشورمان آزاد بود، شرکت آرین پارس موتور اقدام به واردات و عرضهٔ محصولات مختلف میتسوبیشی مثل ASX، اوتلندر و میراژ کرد. حال در دور جدید واردات خودرو، این شرکت که با مونتاژ کراس‌اوور دانگ‌فنگ با نام لاماری روزگار گذراند، دوباره سراغ میتسوبیشی رفته و نسل جدید اوتلندر را به ایران آورده است. این شاسی‌بلند ژاپنی رسماً در نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی شده است. آرین موتور قصد دارد اوتلندر را در هفت تیپ مختلف شامل نسخه‌های پنج و هفت‌نفره و همین‌طور به‌صورت محرک جلو و چهارچرخ محرک به بازار عرضه کند.

نسل کنونی اوتلندر که در اوایل سال ۲۰۲۱ رونمایی شد، روی پلت‌فرم مشترکی با نیسان ایکس‌تریل ساخته شده که آن‌هم در بازار کشورمان حضور دارد. درحالی‌که اوتلندر در بازار آمریکا با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی نیسان عرضه می‌شود، نمونه‌های وارداتی آرین موتور مونتاژ چین هستند و از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس CVT با هشت دنده مجازی به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود. اوتلندر در نسخه چهارچرخ محرک ظرف ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر ۷.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

رونمایی از میتسوبیشی اوتلندر وارداتی در نمایشگاه خودروی شیراز

این کراس‌اوور ژاپنی ۴,۷۱۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۲ میلی‌متر عرض و ۱,۷۴۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و وزن آن در نسخه چهارچرخ محرک پنج‌نفره ۱۷۳۵ کیلوگرم است. فعلاً سطح امکانات و تجهیزات تیپ‌های مختلف اوتلندر به‌طور دقیق مشخص نیست ولی به‌طورکلی انتظار می‌رود امکاناتی مثل شش ایربگ، ترمز پارک برقی اتوهلد، ترمز کمکی، نوربالای خودکار، آینه‌های جانبی تاشو برقی خودکار با گرم‌کن، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، سنسور نور، کروز کنترل، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، سنسور پارک جلو و عقب، هدآپ دیسپلی و رادار نقطه کور را در این خودرو ببینیم.

بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز در محل دائمی نمایشگاه‌های این شهر از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا