هاست پرسرعت
خودرو

رونمایی از کشنده جدید کارمانیا کرمان موتور با 560 اسب بخار

رونمایی از کشنده جدید کارمانیا کرمان موتور با 560 اسب بخار

کرمان موتور با ارائه امکانات مناسب، قدرت زیاد و محصولی جدید بازار خودروهای سنگین را برای ورود خود محک می‌کند.
رونمایی از کشنده جدید کارمانیا کرمان موتور با 560 اسب بخار

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

با برگزاری نمایشگاه خودروی شیراز ۱۴۰۳، شرکت‌ها و واردکنندگان زیادی از محصولات تازه خود رونمایی کردند. از مدل‌های مختلف وارداتی مانند میتسوبیشی ASX گرفته تا محصولات داخلی و چینی مونتاژی. یکی از برندهای فعال در این حوزه، کرمان‌موتور به شمار می‌رود که اتفاقا از یک کشنده جدید هم رونمایی کرده است و قصد دارد از این طریق به بازارهای خودروهای سنگین وارد شود. کشنده جدید این یادشده، «XT1856»، نام دارد و تحت برند کارمانیا به دست مردم می‌رسد. این کامیون تازه به به پیشرانه‌ای ۵۶۰ اسب بخاری و جعبه‌دنده خودکار مجهز شده است.

رونمایی از کشنده جدید کارمانیا کرمان موتور با 560 اسب بخار

طراحی کامیون کارمانیا XT1856

امروز بر کسی پوشیده نیست که برندهای چینی در آغاز راه خود از طراحی برندهای معروف استفاده می‌کنند و سپس به المان‌های ترند بازار تکیه می‌کنند تا از فروش کافی مطمئن شوند. محصول کرمان‌موتور هم از این قاعده مستثنا نیست و مانند بسیاری از کامیون‌های چینی دیگر، شباهت بی‌چون‌وچرایی به مرسدس‌بنز آکتروس دارد. جلوپنجره طبقه‌ای، چراغ‌های روبه‌پایین و سپر کاسه‌ای شکل همان المان‌های آشنای کشنده آلمانی را در ذهن تداعی می‌کنند. خوشبختانه سازنده این کامیون برای تمایز آن از خطوط نرمی هم در سراسر چهره XT1856 استفاده کرده است که دورتادور آن کشیده شده‌اند. کرمان‌موتور مدعی است که این کشنده تازه از ضریب پسا ۰.۴۵ سود می‌برد.

رونمایی از کشنده جدید کارمانیا کرمان موتور با 560 اسب بخار

مشخصات فنی و ایمنی کامیون کارمانیا XT1856

پیشرانه ۱۲.۵ لیتری دیزلی ۶ سیلندر کامینز M13 در این کامیون ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۲,۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را در دور ۱,۸۰۰rpm تولید می‌کند. قدرت تولیدشده از طریق یک جعبه‌دنده ۱۲+۴ سرعتی خودکار ZF به چرخ‌هایش منتقل می‌شود و بدنه ۸.۵ تنی آن را جابه‌جا می‌کند. کامیون کارمانیا می‌تواند شتابگیری را تا رسیدن به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد و به‌صورت همزمان باری ۴۴ تنی را نیز با خود حمل کند. از آنجا که ممکن است خریدار از این کامیون برای حمل بارهای ترانزیت هم استفاده کند، کارمانیا به دو باک آلومینیومی سوخت مجهز شده است که روی‌هم‌رفته ظرفیت ۱,۳۸۰ لیتر سوخت را دارند.

شاسی XT1856 با عرض شاسی از جلو و عقب برابر با ۹۴۰ و ۸۵۰ میلی‌متر و ضخامت ۸ میلی‌متری شاسی به سیستم تعلیق فنر پارابولیک در جلو و سیستم تعلیق بادی با ۴ بالن هوا در عقب مجهز شده است.

رونمایی از کشنده جدید کارمانیا کرمان موتور با 560 اسب بخار

سازنده می‌دانسته که تجهیز کامیون تازه‌وارد به یک پیشرانه قدرتمند، نیازمند استفاده از سیستم ترمز مناسب است. سیستم ترمز کارمانیا XT1856 از دو مدار مستقل پنوماتیک سود می‌برد و در جلو به ترمزهای دیسکی و در عقب به نوع کاسه‌ای مجهز شده است. از جمله سیستم‌های ایمنی رانندگی آن هم می‌توان به سیستم ترمز اضطراری AEBS، سیستم کنترل پایداری، سیستم هشدار انحراف از مسیر و سیستم هشدار برخورد از جلو اشاره کرد.

رونمایی از کشنده جدید کارمانیا کرمان موتور با 560 اسب بخار

تجهیزات کامیون کارمانیا XT1856

کشنده کارمانیا XT1856 به استاندارد حمل مواد خطرناک ADR مجهز شده است تا خیال راننده از بابت بارهای خاص راحت‌ باشد. کابین راننده برای راحتی بیشتر به ۴ بالن سیستم باد، کلیدهای کنترلی سیستم اطلاعات-سرگرمی، کنترل کروز‌کنترل روی فرمان، شیشه‌های بالابر برقی سیستم سرمایش و گرمایش صندلی‌‌ها، سیستم تعلیق صندلی‌ها، کمربندی ایمنی سه‌نقطه‌ای، پرده شیشه‌های جانبی و عقب، نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعات-سرگرمی، مانیتور نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه محیطی و دوربین تریلر مجهز کرده است.

رونمایی از کشنده جدید کارمانیا کرمان موتور با 560 اسب بخار

ازجمله ویژگی‌های دیگر این کامیون می‌توان به بالابر هیدرولیکی کابین و الکتریکی کابین، نشانگر فشار باد تایر، سیستم روشن/خاموش بدون کلید، نمایشگر میزان وزن بر روی محورها، کروز کنترل تطبیقی، تنظیم برقی ارتفاع، درگاه USB، مبدل برق ۲۲۰ ولت، آفتابگیر بیرونی و داخلی، هشدار سرعت غیرمجاز و بخچال اشاره کرد.

نظر شما درباره کارمانیا XT1856 چیست؟ آیا کرمان‌موتور می‌تواند جای خود را در میان سایر رقبای چینی و اروپایی در کلاس تجاری پیدا کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا