هاست پرسرعت
خودرو

رونمایی رسمی کابین نسل جدید مازراتی گرن توریسمو

رونمایی رسمی کابین نسل جدید مازراتی گرن توریسمو

مازراتی سرانجام رسماً کابین نسل جدید گرن‌توریسمو را نشان داده است که بسیار شبیه کراس‌اوور گریکاله به نظر می‌رسد.

نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو در اکتبر ۲۰۲۲ در نسخه‌های بنزینی و الکتریکی رونمایی شد اما سازندهٔ ایتالیایی تاکنون کابین کوپهٔ جدید خود را نشان نداده بود. امروز اما سرانجام مازراتی اولین تصاویر رسمی و کامل داخل گرن‌توریسموی جدید را منتشر کرده است. این خودرو در سه نسخهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود. مدل پایه بنام مودنا و نسخهٔ پرفورمنس بنام تروفئو هردو به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نتونو مجهز هستند که البته با تنظیم متفاوت، به ترتیب ۴۹۰ و ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نسخهٔ تمام الکتریکی فولگوره نیز از سه موتور برقی با مجموع قدرت ۷۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند.

رونمایی رسمی کابین نسل جدید مازراتی گرن توریسمو

به‌منظور متمایز کردن این نسخه‌ها از هم، مازراتی تغییراتی را در نمای بیرونی، ترکیب رنگ‌ها و تزئینات کابین آن‌ها ایجاد کرده است. طراحی داشبورد خودرو شباهت بسیار زیادی به کراس‌اوور گریکاله دارد و از جدیدترین زبان طراحی مازراتی بهره می‌برد. هرچند در اینجا اکثر قطعات با گریکاله مشترک هستند اما کابین گرن‌توریسمو به لطف جزئیات و دوخت‌های روی داشبورد چرمی و پانل درها و همین‌طور تریم‌های فلزی براق، نمای لوکس‌تری دارد. نسخهٔ مودنا از ترکیبی زیبا از تودوزی بژ و مشکی با تریم‌های چوبی استفاده می‌کند، تروفئو به تودوزی مشکی با دوخت قرمز و تریم فیبر کربنی مجهز است و فولگوره هم از تودوزی آبی و سفید بهره می‌برد.

رونمایی رسمی کابین نسل جدید مازراتی گرن توریسمو

کابین گرن‌توریسمو مثل گریکاله پر از نمایشگرهای مختلف است که شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۲ اینچی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعتی-سرگرمی، یک نمایشگر لمسی ۸.۸ اینچی دیگر در کنسول مرکزی، یک ساعت دیجیتالی فانتزی با ظاهر آنالوگ و هدآپ دیسپلی می‌شود. هرچند شاید برخی از فقدان دکمه‌های فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه گلایه کنند اما مازراتی پانل لمسی خود را ساده‌ترین و سریع‌ترین کنترلر دیجیتالی سیستم تهویهٔ بازار می‌داند. غربیلک فرمان سه پرهٔ خودرو هم با گریکاله مشترک است و روی آن دکمهٔ استارت و کنترلری دوار برای حالات رانندگی دیده می‌شود.

رونمایی رسمی کابین نسل جدید مازراتی گرن توریسمو

صندلی‌های گریکاله بیشتر راحت به نظر می‌رسند تا اسپرت و روی پشت‌سری یکپارچهٔ آن‌ها نشان نیزهٔ سه‌شاخ مازراتی دیده می‌شود. سیستم صوتی ۱۱۹۵ واتی Sonus Faber با ۱۹ بلندگو و نشان گرن‌توریسمو روی داشبورد سمت سرنشین به همراه پرچم ایتالیا در کنار دریچهٔ تهویه از دیگر ویژگی‌های داخلی این گرند تورر ایتالیایی هستند. معمولاً کوپه‌های ۲+۲ در عقب چندان جادار نیستند اما به گفتهٔ مازراتی، نسل جدید گرن‌توریسمو به لطف طراحی سقف می‌تواند چهار بزرگ‌سال را در خود جای دهد. این شرکت هنوز قیمت و زمان عرضهٔ کوپهٔ جدید خود را اعلام نکرده اما میدانیم که امسال نسخهٔ روباز آن یعنی گرن‌کابریو را هم معرفی خواهد کرد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا