رکوردشکنی دوباره شیائومی SU7 اولترا در نوربرگرینگ، سریعتر از مرسدس One!

رکوردشکنی دوباره شیائومی SU7 اولترا در نوربرگرینگ، سریعتر از مرسدس One!
نمونه پروتوتایپ شیائومی SU7 اولترا با زمان ۶ دقیقه و ۲۲ ثانیه در نوربرگرینگ، از تمام خودروهای تولیدی در این پیست سریعتر بوده است.
شیائومی SU7 اولترا در سال ۲۰۲۴ با نمونههای پروتوتایپ راهی نوربرگرینگ شد و رکورد ۶ دقیقه و ۴۶ ثانیه را ثبت کرد. حال این خودرو دوباره به جهنم سبز بازگشته و رکورد خود را ۲۴ ثانیه بهبود بخشیده است. این یعنی یک خودروی الکتریکی پروتوتایپ چینی از تمام خودروهای تولیدی در این پیست افسانهای سریعتر بوده است. البته چنین رکوردی تعجبی ندارد زیرا این نمونه پروتوتایپ SU7 اولترا به قوای محرکهٔ سهموتوره با ۱۵۴۸ اسب بخار قدرت مجهز است و ظرف تنها ۱.۹۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
البته این خودروی خاص، مدل تولیدی نیست بلکه یک خودروی مخصوص پیست با رول کیج و بدنه سبک شده برای بهبود پرفورمنس است و همچنین از لاستیکهای اسلیک برای حداکثر چسبندگی استفاده کرده است. بااینحال، تنها دو خودرو یعنی پورشه 919 هیبرید Evo و فولکسواگن ID.R در تاریخ نوربرگرینگ سریعتر از سدان شیائومی بودهاند. سازندهٔ چینی اعلام کرده که این زمان در «شرایط بهینه» بهدست آمده که احتمالاً خنکتر و ابریتر از زمان ثبتشده در سال گذشته بوده است.
گرچه نمیتوان این مدل رکوردشکن تک ساخت را خرید اما شیائومی برای گرامیداشت این موفقیت، نسخه نوربرگرینگ از سدان خیابانی SU7 اولترا را عرضه میکند. این نسخه به رولکیج و قطعات فیبر کربنی متعدد ازجمله کاپوت و اسپویلر عقب فیبر کربنی مجهز است و در زیر بدنه از پنلهای آیرودینامیک فیبر کربنی بهره میبرد که ۴۴ کیلوگرم داونفورس اضافی تولید میکنند. داخل کابین، مجموعهای از صندلیهای اسپرت اسپارکو با نشان نوربرگرینگ و کمربندهای شش نقطهای ارائه میشود. نسخه نوربرگرینگ همچنین بهصورت استاندارد با پکیج پیست SU7 اولترا عرضه میشود که شامل لنتهای ترمز اندلس، کمکفنرهای قابلتنظیم بیلشتاین Evo R، سقف فیبر کربنی و رینگهای ۲۱ اینچی با لاستیکهای پیرلی تروفئو RS است. شیائومی قصد دارد تنها ۱۰۰ دستگاه از نسخه نوربرگرینگ SU7 اولترا را با قیمت ۱۱۴ هزار دلار تولید کند.