هاست پرسرعت
خودرو

رکورد سوددهی بنتلی بریتانیا در سال ۲۰۲۲ شکسته شد!

رکورد سوددهی بنتلی بریتانیا در سال ۲۰۲۲ شکسته شد!

بنتلی بریتانیا اعلام کرد بهترین عملکرد مالی تاریخ خود را در سال ۲۰۲۲ بر جای گذاشته است. این لوکس ساز مشهور به سود ۷۵۱ میلیون دلاری رسیده که ۸۲ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

شاید برخی خودروسازان در سال ۲۰۲۲ چالش‌های زیادی را تجربه کرده باشند اما شرایط بنتلی کاملاً متفاوت بوده است. این برند نمادین توانسته است سوددهی ۷۵۱ میلیون دلاری داشته باشد که به معنی رشد ۸۲ درصدی نسبت به یک سال قبل از آن خواهد بود. وقتی به سال‌های قبل‌تر نگاه کنید عملکرد بنتلی را درخشان تر خواهید دید.

بنتلی در سال ۲۰۱۸ وضعیت اصلاً خوبی نداشت و ضرر عملیاتی ۳۰۷ میلیون دلاری را گزارش کرده بود. البته بریتانیایی‌ها در سال ۲۰۱۹ حرکت خود را تصحیح کردند و به سود ۶۹ میلیون دلاری رسیدند. البته وضعیت در سال ۲۰۲۰ متفاوت بود و همه‌گیری کرونا باعث افت سوددهی شرکت شد اما در سال ۲۰۲۱ همه‌چیز تغییر کرد و بنتلی توانست به سود ۴۱۵ میلیون دلاری برسد؛ اما دلیل چنین تغییر مثبتی چه بوده است؟ آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی در بیانیه خبری شرکت بهبود راندمان داخلی را دلیل چنین اتفاقی می‌داند. او می‌گوید:

از زمان ضرر دهی سال ۲۰۱۸ تاکنون کل تیم بنتلی تلاش‌های زیادی برای بازنگری در مدل کسب‌وکار شرکت داشته‌اند و به موازات آن نیز محصولات و ویژگی‌های جدیدی را معرفی کرده‌اند. سال پیش دستاوردی جدید برای ما بوده است. از سال ۲۰۱۸ تاکنون و علیرغم مشکلات فراوان و بحران‌هایی همچون برگزیت، کووید، کمبود نیمه‌رساناها، جنگ اوکراین و دشواری‌های اقتصادی بریتانیا ما توانسته‌ایم به سود حدود ۱ میلیارد دلاری دست پیدا کنیم

جدای از این عادات خرید مشتریان نیز در افزایش سوددهی بنتلی نقش داشته است. به‌طور خلاصه باید گفت خریداران پول بیشتری را صرف سفارش آپشن ها و خودروهای خاص می‌کنند. بنتلی می‌گوید سوددهی خودروهای تولید محدود و کوچ بیلد رشد ۲۰.۹ درصدی داشته است. البته رکورد فروش ۱۵,۱۷۴ دستگاهی نیز به رکوردشکنی سود بنتلی کمک می‌کند. شاسی‌بلند بنتایگا با سهم ۴۲ درصدی از کل فروش بریتانیایی‌ها در سال ۲۰۲۲ جزو مهم‌ترین محصولات بنتلی بوده است. کانتیننتال GT نیز یک‌سوم فروش شرکت را به خود اختصاص داده و فلایینگ اسپر نیز به لطف تولید مدل هیبریدی سهم ۲۸ درصدی از این فروش داشته است. مدیرعامل بنتلی در پایان خاطرنشان می سازد:

ما بجای حجم فروش تمرکز خود را روی ارزش‌های مصرف‌کنندگان حفظ خواهیم کرد و برنامه خود را بر اساس وضعیت بازار تنظیم می‌کنیم. البته موفقیت متوازن ما به همراه ساختار مدیریتی کم‌هزینه و توانایی به حداکثر رساندن کارایی باعث ادامه سوددهی شرکت خواهد شد و پایه و اساس مناسبی برای ادامه چنین موفقیتی خواهد بود

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا