هاست پرسرعت
خودرو

زنوو آرورا جدید؛ ابر خودروی ۱۲ سیلندر با ۱۸۵۰ اسب بخار قدرت!

زنوو آرورا جدید؛ ابر خودروی ۱۲ سیلندر با ۱۸۵۰ اسب بخار قدرت!

کمپانی زنوو دانمارک اعلام کرد ابر خودروی جدید آرورا به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری با ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد شد.

در عصر پیشرانه‌های کم‌حجم، زنوو می‌خواهد متفاوت باشد. این شرکت آماده تولید محصولی جدید با نیروگاه آهنین ۱۲ سیلندر می‌شود. زمانی که خبر تولید آرورا در ماه‌های قبل منتشر شد برخی رسانه‌ها خبر از تولید آن با پیشرانه ۶ لیتری توئین توربو دادند اما جزئیات جدید منتشر شده توسط خود زنوو نشان می‌دهد حجم پیشرانه آرورا به ۶.۶ لیتر می‌رسد و بجای دو توربو نیز چهار توربو در آن وجود خواهند داشت.

بله زنوو آرورا به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری کواد توربو با حداقل ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت در دور ۸ هزار مجهز خواهد شد. ردلاین این پیشرانه به ۹۸۰۰ دور در دقیقه می‌رسد و صدای تولیدی آن نیز شبیه هیچ پیشرانه دیگری در دنیا نخواهد بود. این پیشرانه بزرگ با همکاری شرکت ماله و به‌طور اختصاصی برای آرورا توسعه می‌یابد و ظاهراً قوانین آلایندگی یورو ۷ و آمریکا را نیز پاس خواهد کرد.

پیشرانه موردبحث ماژولار است به این معنی که می‌توان در آینده نسخه‌های ۶ و ۸ سیلندر آن را نیز تولید کرد. نکته جالب اینکه پیشرانه ۱۲ سیلندر زنوو می‌تواند با سوخت‌های مصنوعی نیز کار کند. نکته مهم دیگر اینکه یک پیشرانه برقی با نیروگاه آهنین ۱۲ سیلندر آرورا همکاری خواهد کرد تا کل قدرت این مجموعه به رقم قابل‌توجه ۱۸۵۰ اسب بخار برسد. زنوو برای کاهش وزن ابر خودروی خود از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده می‌کند. این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک مجهز خواهد شد و توانایی دست‌یابی به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت را خواهد داشت. قرار است دو نسخه مخصوص پیست و گرند تور از آرورا تولید شود. تنها ۱۰۰ دستگاه از زنوو آرورا در دسترس خریداران خواهد بود و قبلاً بیش از ۳۰ دستگاه آن به فروش رفته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا