هاست پرسرعت
خودرو

زیکر ایکس 2025؛ شاسی‌بلند برقی جیلی با قیمت 27 هزار دلار

زیکر ایکس 2025؛ شاسی‌بلند برقی جیلی با قیمت 27 هزار دلار

شرکت زیکر زیرمجموعه جیلی چین شاسی‌بلند برقی ایکس ۲۰۲۵ را با قیمت حدود ۲۷ هزار دلار راهی بازار کرد.
زیکر ایکس 2025؛ شاسی‌بلند برقی جیلی با قیمت 27 هزار دلار

این خودروی بدون آلایندگی به دو صورت پنج نفره اسپرت چهار چرخ محرک و چهار نفره دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود. قیمت زیکر ایکس ۲۰۲۵ از حدود ۲۷ هزار دلار شروع شده و به ۳۰ هزار دلار می‌رسد. شاسی‌بلند کامپکت جیلی طول/عرض/ارتفاع ۴۴۵/۱۸۳۶/۱۵۷۲ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۵۰ میلی‌متر اعلام شده است. به عنوان خودرویی فیس لیفت شده، زیکر ایکس ۲۰۲۵ از استایل مدل قبلی پیروی می‌کند و البته چندین رنگ بدنه از جمله نارنجی، بژ، سبز، خاکستری، نقره‌ای، بنفش و سفید قابل سفارش خواهند بود. این خودرو به‌صورت استاندارد دارای رینگ‌های ۱۹ اینچی است و امکان سفارش درهای برقی بدون دستگیره نیز وجود دارد.

از نظر توانایی‌های رانندگی هوشمند، زیکر ایکس دارای سیستم رانندگی پیشرفته AD است که از پنج دوربین، پنج رادار استاندارد و دوازده رادار اولتراسونیک تشکیل می‌شود. کروز کنترل تطبیقی، دستیار تغییر لاین حرکتی، دستیار پارک خودکار، دستیار پارک هوشمند از راه دور، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار نقاط کور، هشدار باز شدن در، تشخیص علائم ترافیکی و هشدار ترافیک جلو و عقب خودرو از جمله تجهیزات خودروی موردبحث هستند.

کاکپیت زیکر ایکس ۲۰۲۵ طرحی مینیمالیستی داشته و از جمله تجهیزات آن می‌توان به غربیلک فرمان دو پره و دی کات، پشت آمپرهای ۸.۸ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی با امکان تغییر موقعیت تا ۳۵۳ میلی‌متر، هدآپ دیسپلی ۲۴.۳ اینچی، کنسول مرکزی جادویی با ۷ لیتر فضای ذخیره‌ای و شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند اشاره داشت. شایان ‌ذکر است در زمان برگزاری کنفرانس خبری عرضه این خودرو به‌روزرسانی از راه دور جدیدی برای زیکر ایکس منتشر شد که شامل شمارش معکوس چراغ راهنمایی، نقشه هدآپ دیسپلی و ناوبری سه‌بعدی است. حالت جدیدی نیز وجود دارد که در مکان‌های ناآشنا به‌صورت خودکار فعال خواهد شد.

صندلی‌های جاذبه صفر این شاسی‌بلند دارای گرم‌کن و سردکن هستند و امکان تنظیم برقی آن‌ها در ۲۲ جهت میسر است. علاوه بر این‌ها یک یخچال ۵.۷ لیتری نیز وجود دارد که از دماهای مختلف یخ زدن، خنک کردن و گرمایش پشتیبانی می‌کند. دمای قابل تنظیم این یخچال بین منفی ۱۵ تا مثبت ۵۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. به لیست تجهیزات متنوع ایکس ۲۰۲۵ باید ۱۳ بلندگوی یاماها و تشخیص چهره را نیز افزود.

خودروی موردبحث به‌صورت استاندارد با باتری ۶۶ کیلووات ساعتی و یک یا دو موتور برقی عرضه می‌شود. در نسخه پنج نفره زیکر ایکس ۲۰۲۵ دو موتور برقی با قدرت ترکیبی ۴۲۲ اسب بخار و گشتاور ۵۴۳ نیوتون متر وجود دارد. این مدل در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و توان پیمایش ۵۱۲ کیلومتری دارد. نسخه چهار نفره هم به دو صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. مدل تک موتوره ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتون متر گشتاور داشته و شعاع حرکتی آن به ۵۶۰ کیلومتر می‌رسد. جیلی صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل را ۵.۸ ثانیه ذکر کرده است. قدرت و گشتاور مدل چهار چرخ محرک به ۴۲۲ اسب بخار و ۵۴۳ نیوتون متر می‌رسد و شعاع حرکتی‌اش ۵۰۰ کیلومتر است. صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۳.۸ ثانیه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا