هاست پرسرعت
بازی

ساخت فیلم ضد جنگی Hiroshima توسط جیمز کامرون

ساخت فیلم ضد جنگی Hiroshima توسط جیمز کامرون

جیمز کامرون در نظر دارد تا فیلم ضد جنگی Hiroshima را پیش از ساخته شدن Avatar 4 کارگردانی نماید.

تبلیغات

کارگردان برخی از پرفروش‌ترین آثار تاریخ سینما یعنی جیمز کامرون که جدیدترین فیلم او تحت عنوان Avatar: The Way of Water (آواتار: راه آب) تاکنون بالای 2 میلیارد و 200 میلیون دلار در گیشه فروش داشته است، در نظر دارد تا پیش از تهیه چهارمین فیلم از مجموعه آواتار، اثری حول محور جنگ جهانی دوم را کارگردانی نماید که به پیامدهای حمله بمب اتمی آمریکا خواهد پرداحت.

این فیلم که Hiroshima (هیروشیما) نام خواهد داشت، اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته چارلز ار. پلگرینو می‌باشد که به بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی از دید شهروندان ژاپنی پرداخته است. جیمز کامرون در سال 2010 نسبت به ساخت چنین اثری علاقه نشان داده بود و حتی با یکی از معدود بازماندگان این بمباران وحشتناک جنگ جهانی دوم یعنی تسوتوما یاماگوچی نیز ملاقات کرده بود. با این حال پروسه طولانی و سخت تولید فیلم‌های آواتار در طی 12 سال گذشته حسابی این کارگردان مشهور را درگیر کرد و تهیه تولید این فیلم ضد جنگی به تعویق افتاد.

حال با وجود ایجاد تنش‌ میان روسیه و اکراین و رخدادهای عجیب و غریبی که در دنیا به وقوع پیوسته است، جیمز کامرون وادار شده تا پیش از تولید Avatar 4، وقت خود را صرف ساخت پروژه اقتباسی هیروشیما نماید. او در مصاحبه جدید خود فاش کرده که:

ما در حال سپری کردن دوران پرمخاطره‌ای از تاریخ بشریت هستیم. وقایع فیلم Hiroshima بیشتر از هر زمان دیگری می‌تواند برای مردم جهان حاوی پیام‌هایی مهم باشد. وقایع پیش آمده در این داستان می‌تواند به مردم یادآور شود که چنین سلاح‌های هولناکی چه تاثیری بر اهداف انسانی خواهند داشت.

این که بیش از 10 سال ساخت چنین اقتباسی از سوی جیمز کامرون زمان ببرد، اتفاق عجبی نخواهد بود. طرفداران این کارگردان باید به یاد داشته باشند که ایده اولیه فرنچایز آواتار در سال 1994 نوشته شده بود. ایده‌ای که سرانجام در سال 2009 به بار نشست و دنباله آن نیز در نهایت در سال 2022 بر پرده سینما اکران شد.

با توجه به هنر جیمز کامرون در به تصویر کشیدن صحنه‌های حماسی و ماندگار، باید دید که اقتباس سینمایی Hiroshima و به تصویر کشیدن نابودی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی با جلوه‌های بصری تماشایی این کارگردان چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.

منبع: کولایدر

KHEDER_Pro_Gamer????

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا