هاست پرسرعت
خودرو

ساخت کپی هامر در ژاپن با ادغام دو دستگاه سوزوکی جیمنی!

ساخت کپی هامر در ژاپن با ادغام دو دستگاه سوزوکی جیمنی!

ژاپنی‌ها از فرصت برگزاری نمایشگاه توکیو ۲۰۲۴ برای تولید کپی هامر آمریکایی با ترکیب دو دستگاه سوزوکی جیمنی استفاده کرده‌اند.

سوزوکی جیمنی که به خاطر ابعاد جمع‌وجور و توانایی‌های آفرود خود تحسین شده بستر مناسبی برای تیونرهاست تا محصولاتی منحصربه‌فرد و جذاب تولید کنند. پیش از این چندین پروژه شبیه مرسدس جی کلاس معرفی شده و حتی نمونه‌هایی از این خودرو با طراحی مشابه خودروهای مشهور رالی تولید شده‌اند. البته یک پروژه جدید از منبعی غیرمنتظره در نمایشگاه توکیو ۲۰۲۴ رونمایی شده و ما نیز می‌خواهیم آن را پوشش دهیم.

با پروژه کالج خودرویی نیپون NATS که شاکوتان جیمنی J1 نام دارد آشنا شوید. خودرویی متمایز که به خاطر شباهت خود به تویوتا مگا کروز یا همان هامر ژاپنی جلب‌توجه می‌کند؛ اما آنچه پروژه موردبحث را از دیگر محصولات تیونرهای معروف متمایز می‌کند افراد دخیل در آن یعنی دانشجویان تازه‌کار است. تیم NATS روش غیرمرسومی را در تولید این خودرو بکار گرفته‌اند به گونه‌ای که شاسی سوزوکی اسکودو را با اولین نسل جیمنی ترکیب نموده‌اند. البته به‌طور دقیق‌تر باید گفت شاسی دو دستگاه جیمنی نسل اول با یکدیگر ادغام شده و نتیجه هم تولید خودرویی منحصربه‌فرد با ارتفاع بسیار کم است که از پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی اسکودو استفاده می‌کند.

طراحی ظاهری کپی هامر کاملاً جلب‌توجه می‌کند به گونه‌ای که ترکیب دو جیمنی در بخش جلو خودش را با چهار چراغ نشان می‌دهد. استفاده از سیستم تعلیق بادی نیز باعث تغییر ارتفاع آن شده است. لاستیک‌های تویو و رینگ‌های سفارشی iMLA نیز جزو دیگر تغییرات جیمنی J1 هستند. همان‌طور که گفته شد نیروبخش این پروژه عجیب پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری است که تغییری ندارد و بنابراین قدرتش به حدود ۱۶۰ اسب بخار می‌رسد. البته با توجه به ارتفاع خودرو احتمالاً میزان قدرت تولیدی اهمیتی نخواهد داشت. از نظر کابین، دانشجویان کالج نیپون تغییرات زیادی را اعمال نکرده‌اند اما فضای کابین به سیستم صوتی قدرتمند دیکاک با ۱۲ بلندگو اختصاص یافته است. نظر شما درباره این پروژه چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا