سازندگان بازی نگران تغییرات اخیر قیمت موتور Unity هستند
سازندگان بازی نگران تغییرات اخیر قیمت موتور Unity هستند
توسعهدهندگان بازی از سراسر جهان نگرانی خود را در مورد تغییرات اخیر قیمتگذاری که در موتور Unity ایجاد شده است، ابزار کردهاند.
اخیراً چند توسعهدهندهی بازی در رسانههای اجتماعی نسبت به تغییرات شدید قیمتگذاری جدید که در انجین Unity ایجاد شده است، واکنش نشان دادهاند. سازنده موتور بازی اعلام کرده است که به زودی برای هر بازی این انجین که در دوره خاصی نصب شده است، بدون توجه به نحوه تهیه آن، هزینهای از توسعهدهندگان دریافت خواهد کرد.
استودیوی بازیسازی مستقل Aggro Crab که بازی آن یعنی بازی Another Crab’s Treasure، در سال ۲۰۲۴ برای Xbox Game Pass عرضه خواهد شد، به این معنی که نصب آن برای ۲۵ میلیون مشترک این سرویس رایگان خواهد بود. اگر کسری از این کاربران بازی را دانلود کنند، Unity میتواند هزینهای را دریافت کند که به درآمد توسعهدهنده آسیب زیادی وارد کرده و پایداری کسبوکار آن را تهدید میکند. این تصمیم، توسعهدهندهی مذکور و تعداد بیشماری از سازندگان دیگر را در موقعیتی قرار میدهد که ممکن است نتوانند استفاده از موتور مذکور را برای عناوین بعدی خود توجیه کنند. اگر این تغییرات لغو نشوند، توسعهدهنده به کنار گذاشتن این موتور فکر میکند که تجربهی کار با آن در طول سالها انباشته شده است و کار را از ابتدا در یک موتور جدید شروع میکند؛ موردی که البته ترجیح میدهد انجام ندهد.
در عین حال، استودیوی Colorgrave Games نگرانی خود را نسبت به طرح قیمتگذاری جدید Unity ابراز کرده است و بیان میکند که این تصمیم به طور چشمگیری بر جامعه توسعهدهندگان کوچکتری که یونیتی به پشتیبانی از آنها کمک کرده، تأثیر منفی میگذارد. تیم سازنده نمیداند که این طرح برای استودیو در آینده چه معنایی دارد و از این فرصت استفاده میکند و بابت تاخیرهایی که ممکن است ایجاد شود عذرخواهی کرد، زیرا تلاش میکند متوجه شود که قرار است چه کاری انجام دهد.
همچنین Innersloth، استودیوی سازندهی عنوان محبوب Among Us، اظهار داشت که تغییر قیمت ایجاد شده توسط Unity نه تنها به توسعهدهندگان آسیب میرساند، بلکه روی استودیوهای بازیسازی با هر بودجه و اندازهای نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. اگر این اتفاق بیفتد، تیم توسعهدهنده باید محتوا و ویژگیهایی را که بازیکنانش مشتاقانه منتظر آن بودند، به تعویق بیاندازد.
استودیوی بازیسازی مستقل کومیهو (Kumiho) نیز در بیانیهای نگرانی خود را مطرح و اشاره کرد که تغییر قیمت Unity میتواند بسیاری از مشاغل را در موقعیت نامشخصی قرار دهد. به طور خاص، قوانین مربوط به سرویسهایی مانند Xbox Game Pass که در آن بازیکنان میتوانند هر تعداد بازی را که میخواهند (به عبارتی دیگر، هر چند بار که میخواهند) با هزینه ماهانه دانلود کنند، باعث میشود که Unity پول بیشتری از توسعهدهنده دریافت کند.
نظر شما در این خصوص چیست؟
منبع: Twistedvoxel