سازندگان Call of Duty به سرقت هنری یک اسکین متهم شدند

سازندگان Call of Duty به سرقت هنری یک اسکین متهم شدند

به گفته‌ی یکی از کاربران توییتر، یکی از پوسته‌های جدید بازی‌های Call of Duty Vanguard و Warzone به پوسته‌ای از بازی Deadrop شباهت دارد.

بازی Deadrop عنوانی چندنفره و PvP در سبک تیراندازی اول‌شخص است که استودیوی میدنایت سوسایتی (Midnight Society) مسئولیت توسعه‌اش را بر عهده دارد. بنیان‌گذار این استودیو استریمری معروف به نام Guy Beahm است که با نام Dr Disrespect شناخته می‌شود.

طبق گفته‌ی سازندگان، این بازی از رمز غیرمثلی (NFT) پشتیبانی می‌کند و بازیکنان با خرید فاندرز پس (Founders Pass) پوسته‌ای مخصوص دریافت می‌کنند.

اکنون، یکی از کاربران توییتر با نام ModenasHD به این موضوع اشاره کرده است که یکی از پوسته‌های جدید Call of Duty با عنوان Doomsayer، به یکی از پوسته‌های بازی Deadrop شباهت دارد که به یکی از سازندگان سابق Call of Duty یعنی رابرت بولینگ (Robert Bowling) تعلق دارد.

رابرت بولینگ که میان بازیکنان این مجموعه با نام کاربری fourzerotwo شناخته می‌شود، در گذشته استراتژیست ایده‌پرداز و مدیر روابط عمومی استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) بوده است. او در حال حاضر رئیس استودیوی میدنایت سوسایتی است.

توییت یادشده در کنار دو تصویر از پوسته‌های مذکور منتشر شده که متن آن به شرح زیر است:

فکر کنم رابرت بولینگ از اینکه اکتیویژن (Activision) پوسته‌اش را به Vanguard اضافه کرده است، خوشحال می‌شود.

ModenasHD

رابرت بولینگ نیز در پاسخ به این توییت نوشت:

حداقل اسم من را رویش بگذارید.

رابرت بولینگ

شایان ذکر است که هفته‌ی گذشته نیز اتفاقی مشابه پیش آمده و اتهامی مبنی بر سرقت یکی دیگر از پوسته‌های Call of Duty از هنرمندی دیگر مطرح شده بود. این پوسته که Loyal Samoled نام داشت، بازیکن را به شکل سگی پشمالو درمی‌آورد و شباهت زیادی به اثر هنری هنرمندی به نام سِیل لین (Sail Lin) داشت که در سال 2019 منتشر شده بود. پس از این اتفاق، اکتیویژن پوسته‌ی مورد بحث را حذف کرد و نوشت:

ما عاشق پوسته‌ی Loyal Samoyed هستیم، اما متأسفانه در فرآیند استفاده از آن مرتکب اشتباه شدیم و آن را از بازی حذف کردیم. بابت این اشتباه عذرخواهی می‌کنیم.

اکتیویژن

هیچکدام از شرکت‌های اکتیویژن و میدنایت سوسایتی در رابطه با مورد ذکرشده بیانیه‌ای منتشر نکرده است.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل