هاست پرسرعت
خودرو

سامانه یکپارچه عرضه خودرو از میان خواهد رفت

سامانه یکپارچه عرضه خودرو از میان خواهد رفت

تغییر روند عرضه و واردات خودرو باعث حذف این سامانه خواهد شد.
واردات خودرو

اکستریم VX اکستریم VX

«عباس علی‌آبادی»، وزیر صمت، معتقد است که دیگر نیازی به سامانه‌ای برای ثبت سفارشات خودرویی نیست و سامانه یکپارچه باید به‌صورت تدریجی حذف شود. او افزوده که در حال حاضر هیچ مانع قانونی برای ثبت سفارش وجود ندارد و مشکلات ایجادشده در روند آن، مقطعی هستند. به‌گفته این مقام دولتی، تاکنون بین ۱۷ تا ۱۸ میلیارد دلار ثبت سفارش کالا انجام شده است:

وادرات خودرو بر اساس قانون در حال است و خوشبختانه آمار واردات بالا است؛ به‌طوری که روزانه خودرو وارد کشور می‌شود. ما این دغدغه را برطرف کردیم که هرکس بتواند برای یک خودرو وارد کند.

به نظر من سامانه یکپارچه باید حذف شود و لازم است این کار به‌صورت تدیریجی صورت گیرید؛ به‌طوری که ما در گام نخست شرط داشتن پلاک را حذف کرده‌ایم.

به خودروسازان اعلام کرده‌ایم که از سال آینده محدودیت‌های ارزی برایشان قائل خواهیم شد؛ به‌طوری که باید سهمی از ارز خودشان را از محل صادرات تامین کنند.

علی‌آبادی درباره بسته بودن ثبت سفارش لوازم یدکی خودرو اعلام کرد که در آینده مشکلی وجود نخواهد داشت ولی احتمال وقوع مشکلات متعدد زیاد است که نهایتا برطرف خواهند شد.

سامانه یکپارچه عرضه خودرو از میان خواهد رفت

او با بیان اینکه در صنعت خودروی کشور تحول در راه است افزود:

حدود سه هزار و سیصد مقاله درباره خودروهای احتراقی داریم که ولی درمورد خودروهای برقی این رقم ۱۰ برابر است. ما باید به سمت افزایش راندمان و کاهش انرژی پیش برویم، امیدواریم خودروسازان این روند را رعایت کنند. امروز یک شرکت مونتاژکار در خصوص خودروهای برقی به‌خوبی عمل کرده است همچنین ایران‌خودرو به‌زودی محصول قابل توجهی را رونمایی و وارد بازار خواهد کرد.

امروز قیمت سوخت اقتضا می‌کند به سمت انرژی‌های پاک پیش برویم؛ از طرفی، خودرو‌های داخلی کشور باید با خودرو‌های خارجی در کیفیت رقابت کنند و اگر کیفیت خودرو‌های داخلی با کیفیت خودرو‌های خارجی هم‌تراز نباشد، نمی‌توانند صادرات انجام دهند.

امتیازات وزارت صمت به خودروسازان بر اساس کیفیت خودروهای آن‌ها است. زمانی که فناوری افزایش یابد قیمت‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد، به‌طوری که برای توسعه بازار باید به سمت افزایش کیفیت خودروهای داخلی برویم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا