سایپا اطلس در 7 رنگ مختلف تحویل مشتریان شد؛ قیمت گزاف فیس لیفت کوییک در بازار آزاد
سایپا اطلس در 7 رنگ مختلف تحویل مشتریان شد؛ قیمت گزاف فیس لیفت کوییک در بازار آزاد
نخستین سری سایپا اطلس تحویل خریداران این خودرو شد. با ورود نوبرانه سایپا به بازار آزاد شاهد قیمتگذاریهای مختلف و بعضا نجومی برای فیس لیفت کوییک هستیم.
به گزارش gsxr، در بررسیهای میدانی به عمل آمده توسط خبرنگار gsxr تا کنون سایپا اطلس در ۷ رنگ مختلف مشکی، مشکی کرم، قرمز مشکی، نسکافهای، سفید مشکی، کرم مشکی و سفید قرمز وارد بازار شده و همین تنوع رنگ باعث شده تا قیمتهای مختلفی برای اطلس اعلام شود. در بازار روز یکشنبه ۲۰ ام اسفند ۱۴۰۲ سایپا اطلس در بازار تهران در ارزانترین رنگ (قرمز مشکی) حدود ۵۳۰ میلیون تومان و در گرانترین رنگ (سفید مشکی) به قیمت ۵۶۰ تا ۵۷۰ میلیون تومان معامله شد.
اعداد اعلامی بالاتر و پایینتر از ارقام فوق در پلتفرمهای آگهی جوسازی سودجویان بوده و معاملهای صورت نگرفته است؛ اعداد اعلامی در این گزارش، مستند به نمونههای معامله شده در بعد از ظهر یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ است.
ثبت قیمت ۵۷۰ میلیون تومانی برای فیس لیفت کوییک در حالی رقم خورده که قیمت این خودرو برای حواله داران ۴۰۰ میلیون تومان تمام شده است. نا گفته نماند قیمت نمونه صفر کیلومتر کوییک اتوماتیک با امکاناتی تقریبا مشابه به اطلس دندهای در بازار امروز ۵۲۴ میلیون تومان بود. جدای از تفاوت مهم گیربکس، کوییک اتوماتیک دارای دکمه استارت، ورود بدون کلید و کروز کنترل است و در مقابل اطلس G این دو آپشن را ندارد اما به جای آن به سانروف و آینه تاشو برقی مجهز است.
به نظر میرسد با توجه به بالا رفتن آمار خودروهای تحویلی شاهد کاهش قیمت اطلس تا محدوده ۵۰۰ میلیون تومان باشیم.
مشخصات و ویژگیهای سایپا اطلس G
هاچبک کراس جدید سایپا مجهز به پیشرانه جدید M15 L با حجم ۱۴۹۷ سیسی بوده که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۴۰۰۰ ارائه میدهد. موتور M15 L یا GSI نسخه اصلاح شده و ارتقا یافته موتور M15 ساینا و کوییک بوده که سایپا با اضافه کردن قطعات و ویژگیهای جدیدی همچون هدرز، سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ و دریچه گاز برقی سعی کرده تا استهلاک را در این موتور کاهش دهد و بازدهی بالاتری را (حدود ۳ اسب بخار و ۹ نیوتون متر) نسبت به نمونه قدیمی کسب کند.
قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق جعبهدنده ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. سرعت اطلس ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۱۳ ثانیه در نمونه دستی طی کند. موتور اطلس مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵، حجم باک ۴۱ لیتر و حجم صندوق آن ۲۸۵ لیتر است.
بخوانید: مقایسه سایپا اطلس و پژو ۲۰۷ با موتور TU3
سایپا اطلس در چرخهای جلو مجهز به ترمز دیسکی و در قسمت عقب ترمز کاسهای میباشد؛ همچنین ترمزهای آن مجهز به سامانههای: کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
از دیگر امکانات ایمنی اطلس G میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ۲ کیسه هوا (جلو و سرنشین)
- سنسور پارک عقب
- دوربین دید عقب
- چراغ روشنایی روز
- سیستم نمایش فشار باد تایرها
- سامانه راهنمای تعویض دنده GSI
اطلس G فول ترین تیپ دندهای اطلس محسوب میشود و مجهز به تجهیزات زیر است:
- سانروف دوحالته برقی
- چراغهای لنز دار هالوژن جلو و ال ای دی عقب
- سیستم تهویه مطبوع الکتریکی نیمه اتوماتیک
- نمایشگر مرکزی ۷ اینچی اندروید همراه با ۴ اسپیکر، درگاه USB شارژ تلفن همراه و قابلیت میرورلینک و مسیریابی
- آینههای جانبی تاشو برقی
- کامپیوتر سفری
- قابلیت انتخاب ۱۰ رنگ متفاوت با رنگ اصلی بدنه برای تزئینات خارجی و سقف خودرو
- تودوزی چرم و پارچه صندلیها همراه با الگوی جدید و پشت سریهای متفاوت نسبت به صندلیهای ساینا و کوییک
- تریم جدید دو رنگ مشکی-کرم داشبورد و رودریها
- آنتن سقفی طرح بال کوسه
- Global closing (باز و بسته کردن همزمان تمامی شیشهها از طریق ریموت جهت تبادل حرارتی اتاق خودرو و محیط بیرون در فصول گرم سال)
- شیشههای دودی
مجله خبری gsxr