هاست پرسرعت
خودرو

سخنان جالب مدیر فورد برای موستانگ برقی و هیبریدی با تهدید رقبا!

سخنان جالب مدیر فورد برای موستانگ برقی و هیبریدی با تهدید رقبا!

مدیرعامل فورد در مصاحبه‌ای، ساخت موستانگ الکتریکی را رد و موستانگ هیبریدی را ممکن دانسته است. وی همچنین با موستانگ GTD برای رقبای اروپایی خط و نشانی جدی کشیده است.

شورلت کامارو به پایان عمر خود نزدیک شده و آیندهٔ نامعلومی دارد. نسل کنونی دوج چلنجر نیز به آخر خط رسیده و جایگزین آن تمام الکتریکی خواهد بود؛ بنابراین، فورد موستانگ برای دومین بار، به تنها ماسل کار بازار تبدیل خواهد شد و قصد ندارد به این زودی‌ها پیشرانه‌های بنزینی را کنار بگذارد. این چیزی است که مدیرعامل فورد «جیم فارلی» اخیراً در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفته است. در این گفتگو که پس از معرفی موستانگ GTD انجام گرفته، بلومبرگ به تصمیم پورشه برای عدم ساخت ۹۱۱ الکتریکی اشاره کرده و پرسیده آیا فورد هم برای موستانگ چنین رویکردی خواهد داشت یا نه.

سخنان جالب مدیر فورد برای موستانگ برقی و هیبریدی با تهدید رقبا!

فارلی در پاسخ گفته است:

می‌توانیم یک موستانگ تمام الکتریکی داشته باشیم؟ نه، احتمالاً نه، اما آیا یک موستانگ نیمه الکتریکی می‌تواند وجود داشته باشد؟ بله.

وی در ادامه افزوده است:

بیایید ببینیم پورشه چه می‌کند. آیا آن‌ها ۹۱۱ را الکتریکی خواهند کرد؟ باورش برای من خیلی سخت است.

سخنان جالب مدیر فورد برای موستانگ برقی و هیبریدی با تهدید رقبا!

در این مصاحبه، فارلی در مورد مدل جدید موستانگ GTD هم اظهارات جالبی داشته است. بدون شک این ماشین با پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۸۰۰ اسب بخار قدرت، سیستم تعلیق پوشراد و گیربکس ترنس‌اکسل در عقب، هرگز یک ماسل کار قدرتمند معمولی نیست. همهٔ این‌ها سلاح‌های جنگی هستند که فورد به‌تازگی علیه سازندگان بزرگ خودروهای اسپرت اروپایی به راه انداخته است. فارلی به‌صراحت گفته است که فورد قصد دارد چشم‌انداز خودروهای اسپرت را تغییر دهد:

من می‌خواهم دستپاچه شدن پورشه، آستون‌مارتین و مرسدس را ببینم. ما به کاری که پورشه با مدل‌های مسابقه‌ای خود انجام داده بود نگاه کردیم و فکر کردیم می‌توانیم این کار را حتی بهتر انجام دهیم.

 مطمئناً این اظهارات مدیرعامل فورد بسیار جسورانه هستند اما موستانگ GTD هم خودروی بسیار جسورانه‌ای است و باید دید نهایتاً آن‌طور که فارلی گفته می‌تواند سوپراسپرت‌های اروپایی را به وحشت بیندازد یا نه. البته تولید این خودرو بسیار محدود خواهد بود و قیمت آن از ۳۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا