سران شعبهی مالزی استودیوهای پلی استیشن از مشارکت در ساخت عناوین مهم سونی میگویند
سران شعبهی مالزی استودیوهای پلی استیشن از مشارکت در ساخت عناوین مهم سونی میگویند
سران شعبهی مالزی استودیوهای پلی استیشن (PlayStation Studios Malaysia) در مصاحبهای به نقششان در توسعهی عناوین بزرگ منتشرشده و معرفینشدهی سونی اشاره کردند.
این شعبه از استودیوهای پلی استیشن دو سال است که تأسیس شده است، اما طی همین زمان کوتاه نقش مهمی در مجموعههای بزرگ سونی داشته است. اکنون، رئیس این شعبه یعنی هزنول هادی سمسودین (Hasnul Hadi Samsudin) و یکی از اعضای گروه هنرهای تجسمی پلی استیشن در شهر سن دیئگو با نام نیل اینگرام (Neil Ingram) در مصاحبهای با رسانهی IGN که در شهر کوالا لامپور صورت گرفت، به نقش این استودیو در ساخت دو عنوان The Last of Us Part I و MLB The Show 2022 پرداختند.
تا کنون، مشارکت کمی داشتهایم. هنگامی که کار خود را آغاز کردیم، تیم بسیار کوچکی داشتیم. بیشتر کاری که انجام میدهیم، شامل توسعهی Asset برای بازیهایی چون MLB است. راهنماییهایی به نام Death Hints در بازی The Last of Us Part I وجود دارند که راه را در شرایط مختلف به بازیکنان نشان میدهند. ابتدا قرار بود گروه انیمیشن سونی توسعهی این بخش را بر عهده بگیرد، اما وظایف دیگری به آنها محول شد تا آن بخش به ما واگذار شود. اما اکنون، گروه هنریمان کامل است و میتوانیم مدلسازی محیط و طراحی مفهومی را نیز انجام دهیم. گروه انیمیشنمان هم فوقالعاده است و در حال کار روی عناوینی است که در حال حاضر نمیتوانیم در موردشان حرف بزنیم.
استودیوهای پشتیبان نقش مهمی در فرآیند ساخت بیشتر بازیهای AAA امروزی دارند و در اختیار داشتن استودیوی اثباتشدهای چون این استودیوی مالزیایی، نقش بسزایی در آثار سونی دارد. این رویکرد همچنین بخشی از سیاستهای سونی در ابعاد جهانی بازیسازی است و همانطور که نیل اینگرام میگوید، با این رویکرد، گویی یک سیاره در ساخت بازیها سهیم است.
با توجه به این سابقه، انتظار میرود که این استودیو در آینده در ساخت عناوین فرستپارتی دیگر سونی نیز مشارکت داشته باشد.