سرعت بیش از 500 کیلومتر بر ساعت کونیگزگ یسکو در شبیه‌سازها

سرعت بیش از 500 کیلومتر بر ساعت کونیگزگ یسکو در شبیه‌سازها

به گفتهٔ کریستین فون کونیگزگ، یسکو ابسلوت در شبیه‌سازی‌های کامپیوتری به سرعتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است.

پیش‌ازاین می‌دانستیم کونیگزگ یسکو ابسلوت که به‌تازگی رکورد صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت را شکسته است، به دنبال شکستن رکورد حداکثر سرعت هم خواهد بود اما حالا شبیه‌سازی‌ها نشان داده‌اند که این خودرو می‌تواند به سرعتی فراتر از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این یعنی اگر ابرکامپیوترهای کونیگزگ درست نشان داده باشند، ابسلوت یک هیولا خواهد بود.

«کریستین فون کونیگزگ» طی پادکستی از تاپ گیر، مجدداً بر این موضوع تأکید کرده و گفته است:

ما اینجا فرودگاه داریم، ما شبیه‌سازی‌های ابرکامپیوتری داریم. ما یسکو ابسلوت را به تونل بادی در آلمان برده‌ایم و می‌دانیم هوا دقیقاً روی خودرو چطور رفتار می‌کند. ما این اعداد را به سیستم بسیار پیشرفتهٔ داینوی شاسی وارد کردیم که مقاومت غلتشی لاستیک‌ها و ضریب درگ خودرو را محاسبه می‌کند و ما موفق شدیم با دنده ۹ قبل از رسیدن به محدودکنندهٔ دور موتور از سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور کنیم و هنوز روی داینو کمی فضا داشته باشیم. هرچند ابن سیستم میزان پایداری خودرو را نشان نمی‌دهد اما شبیه‌سازی‌ها نه‌تنها یسکو را فراتر از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت برند بلکه فضا برای سریع‌تر رفتن هم وجود داشت.

برای یادآوری، یسکو ابسلوت به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 میل‌لنگ تخت مجهز است که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه که ردلاین ۸,۵۰۰ rpm دارد، فاقد فلای‌ویل است و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس ۹ سرعته LST (مخفف گیربکس سرعت نور) صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفته است:

روی داینوی شاسی، ما فن‌هایی برای خنک کردن اینترکولرها، رادیاتور جلویی و… داریم اما این فن‌ها سرعت کافی برای مطابقت با جریان هوای ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را ندارند و بنابراین خنک‌کنندگی به‌درستی صورت نمی‌گیرد اما حتی بااین‌وجود، ما توانستیم از سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر برویم. همه‌چیز به لاستیک‌ها و یافتن مسیری که به‌اندازهٔ کافی طولانی باشد بستگی دارد.

مثل آگرا RS که به سرعت ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد، یسکو ابسلوت هم احتمالاً در جاده‌های عمومی رکوردشکنی خواهد کرد زیرا کریستین گفته است:

برای رکوردشکنی هیچ جایی راحت‌تر از جاده پیدا نکردیم زیرا وقتی به حداکثر سرعت خود برسید، ترجیحاً نمی‌خواهید به خاطر نزدیک شدن به انتهای باند، ترمزها را فشار دهید؛ بنابراین، رکوردشکنی در یک جادهٔ طولانی بسیار منطقی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۵ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل