هاست پرسرعت
امنيت

سرقت بیش از ۱ ترابایت اطلاعات از دیزنی

سرقت بیش از ۱ ترابایت اطلاعات از دیزنی

کمپانی دیزنی بر اساس گزارش‌های غیررسمی هک شده و ۱.۱ ترابایت اطلاعات از آن به سرقت رفته است. گروهی موسوم به «نول‌بالج» (Nullbulge) ادعا می‌کند به بیش از ۱.۱ ترابایت اطلاعات دیزنی از پروژه‌های منتشر نشده، کانسپت آرت‌ها و اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کرده اما جز تصویری از فایل‌های سرقت شده مدرکی ارائه نکرده و دیزنی تا این لحظه هک شدنش را به تأیید نرسانده.

هفت سال پیش هکرها به اچ‌بی‌او حمله کردند و علاوه بر فیلمنامه قسمت چهارم از فصل هفتم سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones)، ۱.۵ ترابایت اطلاعات را ربودند. اواخر سال ۲۰۲۲ راک‌استار گیمز قربانی حمله مشابهی شد و ۹۰ ویدیو از بازی ویدیویی منتشر نشده «جی‌تی‌ای ۶» درز کرد. اواخر سال گذشته نیز هکرها بیش از ۱ میلیون فایل از انیسامنیاک گیمز سرقت کردند.

پاییز سال ۲۰۱۴ گروهی موسوم به «نگهبانان صلح» (Guardians of Peace) به اطلاعات محرمانه استودیوی سونی پیکچرز اینترتینمنت دسترسی پیدا کرد. آن داده‌ها شامل اطلاعات شخصی در مورد کارمندان استودیو و خانواده‌هایشان، دستمزد مدیران کمپانی، نسخه‌هایی از فیلم‌های منتشر نشده سونی، برنامه‌های آینده سونی پیکچرز، فیلمنامه برخی از فیلم‌ها و اطلاعات دیگر می‌شد.

یکی از آن فیلم‌های منتشر نشده «مصاحبه» (The Interview) با بازی «سث روگن» و «جیمز فرانکو» در نقش یک گزارشگر و تهیه‌کنننده بود که از سوی دولت‌های ایالات متحده و کره جنوبی مأمور شده بودند با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مصاحبه کنند اما هدف آن‌ها ترور او بود. گروه «نگهبانان صلح» در آن زمان تهدید کردند که در مراسم افتتاحیه فیلم اقدامی تروریستی خواهند کرد. سونی یک روز بعد آن مراسم را لغو کرد.

منبع: سی‌نما

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا