هاست پرسرعت
خودرو

سقوط آزاد آمار فروش استلانتیس در سه‌ماهه دوم سال 2024

سقوط آزاد آمار فروش استلانتیس در سه‌ماهه دوم سال 2024

فروش استلانتیس در سه‌ماههٔ دوم سال جاری در آمریکا با ۲۱ درصد کاهش به تنها ۳۴۴,۹۹۳ دستگاه رسیده و تمام برندهای آمریکایی این گروه کاهش فروش دورقمی را تجربه کرده‌اند.
سقوط آزاد آمار فروش استلانتیس در سه‌ماهه دوم سال 2024

استلانتیس آمار فروش سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۲۴ را برای برندهای بخش فیات-کرایسلر خود اعلام کرده که اصلاً خبرهای خوبی را به دنبال ندارد و تمام برندها به‌جز دو استثناء عجیب، کاهش فروش دورقمی را تجربه کرده‌اند. تمام برندهای آمریکایی این بخش کاهش فروش داشته‌اند اما ایتالیایی‌ها رو به رشد هستند. رم بزرگ‌ترین افت فروش را پشت سر گذاشته و در سه‌ماههٔ دوم سال جاری ۲۶ درصد کمتر فروخته است. این برند از آوریل تا ژوئن مجموعاً ۹۰,۱۰۰ دستگاه پیکاپ و ۱۵,۳۶۹ دستگاه ون پرومستر به فروش رسانده است. به‌طورکلی، فروش رم در نیمهٔ نخست سال هم ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است اما این شرایط می‌تواند بهتر شود زیرا نسخهٔ بروز شدهٔ رم ۱۵۰۰ اواخر امسال به نمایندگی‌های فروش خواهد رسید.

سقوط آزاد آمار فروش استلانتیس در سه‌ماهه دوم سال 2024

جیپ و کرایسلر نیز هردو در سه‌ماههٔ دوم کاهش فروش ۱۹ درصدی را تجربه کرده‌اند که البته تعجبی هم ندارد بخصوص برای کرایسلر که با خاتمهٔ تولید سدان ۳۰۰، هم‌اکنون فقط یک محصول یعنی مینی‌ون پاسیفیکا را تولید می‌کند. فروش این خودرو با ۱۶ درصد کاهش به ۳۷,۷۸۶ دستگاه رسیده درحالی‌که ۱,۹۹۸ دستگاه از نمونه‌های باقیماندهٔ ۳۰۰ هم در این سه‌ماهه فروخته شده و کاهش ۵۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرده است. فروش جیپ نیز به دلیل خاتمهٔ عرضهٔ مدل‌های چروکی و رنگید کاهش پیدا کرده است اما خودروهای در حال تولید این شرکت هم افت فروش داشته‌اند. فروش رانگلر ۱۷ درصد و گلادیاتور ۲۴ درصد کمتر شده و گرند چروکی به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول جیپ هم ۵۲,۲۹۶ دستگاه فروخته که ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. فقط خانوادهٔ واگنییر با افزایش فروش ۱۰۷ درصدی برای نسخهٔ معمولی و ۲۴ درصدی برای گرند واگنییر از بدتر شدن اوضاع جیپ جلوگیری کرده‌اند.

سقوط آزاد آمار فروش استلانتیس در سه‌ماهه دوم سال 2024

دوج هم که دوران گذار از پلت‌فرم‌های قدیمی خود را سپری می‌کند، با کاهش فروش ۱۷ درصدی مواجه شده است. چلنجر با وجود خاتمهٔ تولید، هنوز ۱۱,۴۸۰ دستگاه در سه‌ماههٔ دوم فروخته که فقط ۱۱ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. چارجر اما کاهش فروش بزرگ‌تر ۳۴ درصدی را تجربه کرده و ۱۶,۲۱۶ دستگاه فروخته است. فروش دورانگو هم که به پایان عمر خود نزدیک می‌شود، با ۹ درصد کاهش به ۱۷,۷۹۲ دستگاه رسیده است. تنها محصول دوج که افزایش فروش داشته، کراس‌اوور هورنت است که البته محبوبیت چندانی ندارد و در سه‌ماههٔ دوم تنها ۴,۲۹۹ دستگاه فروخته است.

سقوط آزاد آمار فروش استلانتیس در سه‌ماهه دوم سال 2024

از سوی دیگر، فروش آلفارومئو در این سه‌ماهه در آمریکا ۸ درصد بیشتر شده است. هرچند فروش جولیا و استلویو به ترتیب ۲۴ و ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده اما فروش ۸۸۷ دستگاهی کراس‌اوور توناله به آلفا کمک کرده تا رشد فروش را ثبت کند. فروش فیات نیز در آمریکا رشد ۱۱۹ درصدی را تجربه کرده اما هیجان‌زده نشوید زیرا این رشد در قیاس با مدت مشابه سال گذشته است که فیات تنها یک دستگاه خودرو در آمریکا فروخته بود و در سه‌ماههٔ دوم سال جاری، فیات ۵۰۰ تنها موفق به فروش ۱۶۳ دستگاه شده است؛ بنابراین، به‌طورکلی اوضاع فروش استلانتیس در آمریکا خوب نیست و باید ببینیم با عرضهٔ محصولات جدید رم و جیپ در نیمهٔ دوم امسال شرایط برای این گروه بزرگ خودروسازی بهتر خواهد شد یا نه.

سقوط آزاد آمار فروش استلانتیس در سه‌ماهه دوم سال 2024

در حالی استلانتیس در سه‌ماهۀ دوم امسال موفق به فروش فقط ۳۴۴,۹۹۳ دستگاه خودرو در آمریکا شده که در همین مدت، جنرال موتورز ۶۹۶,۰۸۶ دستگاه و تویوتا ۶۲۱,۵۴۹ فروخته‌اند و پیشتازان بازار هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا