سلول خورشیدی تاشو، طرح آزمایشی برای تسلا مدل Y

سلول خورشیدی تاشو، طرح آزمایشی برای تسلا مدل Y

استفاده از پانل خورشیدی تاشو روی سقف یک دستگاه تسلا مدل Y باعث افزایش قابل‌توجه شعاع حرکتی این خودرو شده است.

خودروهای برقی در حال حاضر کاملاً جا افتاده‌اند و مشکلات قبلی همچون شعاع حرکتی بسیار محدود در حال حل شدند هستند. همچنین تأسیس جایگاه‌های شارژ سریع نیز باعث شده‌اند سفرها با این خودروها بیش از پیش انجام شود. البته یکی از مالکان محصولات تسلا روشی نسبتاً غیرمعمول برای دستیابی به شعاع حرکتی بیشتر در نظر گرفته است.

این فرد که با حساب کاربری somid3 در شبکه‌های اجتماعی حضور دارد چندین تصویر از تسلا مدل Y مجهز به پانل‌های خورشیدی را منتشر کرده است. این پانل‌ها به راحتی می‌توانند تا شوند و وزن کل سیستم نیز به کمتر از ۷۵ کیلوگرم می‌رسد و از این نظر فشار زیادی را به سقف خودرو وارد نمی‌کند. زمانی که سیستم یاد شده باز شود ۹ پانل خورشیدی در دسترس خواهد بود و حداکثر خروجی هرکدام به ۱۷۵ وات خواهد رسید. بنا به گفته مالک تسلا، شارژ ۵ ساعته این پانل‌ها حدود ۳۲ کیلومتر به شعاع حرکتی خودرو می‌افزاید. استفاده از سیستم موردبحث آسان است چراکه در زمان باز بودن فضای چندانی را اشغال نمی‌کنند.

واضح است که بکارگیری پانل خورشیدی تاشو روی محصولی از تسلا در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و مالک خودرو می‌گوید هزینه متریال بکار رفته به حدود ۴ هزار دلار می‌رسد. در آینده او مسائل آیرودینامیکی را نیز در نظر خواهد گرفت و می‌خواهد آن را به‌صورت تجاری ثبت کرده و به بازار عرضه نماید. باید منتظر ماند و دید که آیا چنین ایده‌ای می‌تواند در نهایت موفقیت‌آمیز باشد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل