هاست پرسرعت
خودرو

سوبارو WRX رالی ۲۰۲۴ با ۳۲۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

سوبارو WRX رالی ۲۰۲۴ با ۳۲۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

اگرچه سوبارو دیگر در مسابقات قهرمانی رالی جهان حضور ندارد اما در مسابقات منطقه‌ای همچون قهرمانی رالی آمریکا شرکت می‌کند و به تازگی از WRX رالی ۲۰۲۴ خود رونمایی کرده است.

شاخه موتور اسپرت سوبارو در آمریکا با معرفی نسخه مسابقه‌ای WRX رالی ۲۰۲۴ به دنبال عرض‌اندام در این رشته ورزشی است. شرکت ورمونت اسپرت کار این نسخه از WRX را برای سوبارو تولید می‌کند تا ژاپنی‌ها با آن در کلاس اوپن ۴WD قهرمانی رالی آمریکا شرکت کنند. پیشرانه بکار رفته در خودروی یاد شده از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی تخت است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال A SADEV نیز نیروی تولیدی را به تمامی چرخ‌ها می‌فرستد.

در بدنه خودروی موردبحث شاهد کیت پهن‌پیکر از جنس فیبر کربن هستیم. در مقایسه با WRX استاندارد، نسخه رالی همچنین دارای کاپوت تهویه دار و بال عقب بزرگ است. پوشش جذاب روی بدنه نیز ترکیبی از رنگ آبی مات با عناصر زرد رنگ و لوگوی شش ستاره سوبارو خواهد بود. WRX رالی ۲۰۲۴ از رول کیج مطابق با استانداردهای فیا سود می‌برد و صندلی‌های مسابقه‌ای آن دارای دستگاه HANS برای افزایش محافظت از سرنشینان هستند. یک سلول سوخت کولار ۸۲ لیتری نیز جایگزین باک سوخت استاندارد می‌شود. نکته دیگر اینکه حداقل وزن خودروهای حاضر در این کلاس باید ۱۳۱۵ کیلوگرم باشد.

برندون سمنوک و کیتون ویلیامز اولین افرادی خواهند بود که با سوبارو WRX رالی ۲۰۲۴ راهی مسابقات می‌شوند. در ادامه فصل نیز تراویس پاسترانا با خودروی دوم به این جمع اضافه خواهد شد. پاسترانا با انتشار بیانیه‌ای درباره این خودرو می‌گوید:

من درباره مسابقات قهرمانی رالی آمریکا ۲۰۲۴ بسیار هیجان زده‌ام. پلتفرم جدید سوبارو شگفت‌انگیز است و شانس مبارزه دوباره با برندون سمنوک که دو بار قهرمان این مسابقات شده است بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود

به عنوان یادآوری باید گفت نسخه جاده‌ای WRX به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو با ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر مجهز است و خریداران می‌توانند گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT را انتخاب کنند. قیمت WRX مدل ۲۰۲۳ از حدود ۳۲ هزار دلار شروع می‌شود و اما برای مدل‌های پریمیوم، لیمیتد و جی تی می‌بایست به ترتیب حدود ۳۴، ۳۹ و ۴۵ هزار دلار پرداخت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۵ رای

حتما بخوانید : رهگیری کارت سوخت

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا