هاست پرسرعت
بازی

سونی به‌دنبال شکستن رکورد فروش کنسول های پلی استیشن در یک سال

سونی به‌دنبال شکستن رکورد فروش کنسول های پلی استیشن در یک سال

شرکت سونی انتظارات زیادی از کنسول پلی استیشن 5 دارد و می‌خواهد در سال مالی جاری با فروش ۲۵ میلیون واحدی رکوردشکنی کند. در جریان آخرین گزارش مالی شرکت ژاپنی، سونی از اهداف خود برای سال مالی جدید پرده برداشت. همچنین Sony افزود کنسول پلی استیشن 5 به‌لطف تجربه کردن بهترین سال در عمر خود موفق شده بیش از ۳۸ میلیون واحد به‌فروش برساند.

تعداد ۱۹.۱ میلیون نسخه فروخته شده در سال مالی ۲۰۲۲-۲۳ برای سونی کافی نبوده است و این شرکت بیان کرد: «ما قصد داریم به افزایش نفوذ پلی استیشن 5 ادامه دهیم و هدف ما برای PS5 این است که تعداد واحد فروخته شده این کنسول در سال مالی جاری ۲۵ میلیون باشد؛ بالاترین عدد برای هر کنسول پلی استیشن در تاریخ».

رسیدن به چنین رکوردی شگفت‌انگیز خواهد بود. همان‌طور که گفته شد، تاکنون هیچ کنسولی از پلی استیشن موفق‌به ثبت چنین عددی نشده است؛ حتی کنسول پلی استیشن 2 که با ۱۵۹ میلیون واحد پرفروش‌ترین کنسول تاریخ است. درحال‌حاضر پلی استیشن 5 در حال ثبت سالی موفق است چون با رفع کمبود قطعات که در تمامی اجزای صنعت بازی تأثیرگذار بود، فروش PS5 روندی صعودی داشته است.

سونی در سه‌ماهه سوم و چهارم سال گذشته توانست ۷.۱ میلیون و ۶.۳ میلیون واحد از این کنسول را بفروشد که در مقام مقایسه، این تعداد در دو ربع قبلی معادل ۲.۴ و ۳.۳ میلیون بود. اگر آمار سال مالی ۲۰۲۱-۲۲ که اعلام شد در ربع سوم و چهارم ۳.۹ و ۲ میلیون واحد کنسول نام‌برده فروش رفتند را در نظر بگیریم، اظهارات جیم رایان، رئیس شرکت سرگرمی تعاملی سونی درباره رفع کمبود موجودی PS5 دقیق به‌نظر می‌رسد.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا